POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka jest kolejnym (po publikacjach: Perspektywy badań nad kulturą, red. Ryszard W. Kluszczyński, Anna Zeidler-Janiszewska; Katarzyna Prajzner, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej; Blanka Brzozowska, Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa - współczesne reprezentacje; Kamila Żyto, Strategie labiryntowe w filmie fikcji; Dagmara Rode, Polityka w pierwszej osobie: twórczość Dereka Jarman; Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. Ryszard W. Kluszczyński, Dagmara Rode) tomem serii SZTUKA - MEDIA - KULTURA pod red. prof. R. W. Kluszczyńskiego. Stanowi próbę przedstawienia strategii wizualnych w sztuce współczesnej. Zawiera m.in. rozważania w kręgu tezy, że „obraz nie jest rzeczą”; analizę sztuki nowych mediów (obrazy nomadyczne i postobrazy, transformacja, transgresja i hubrydyczność) i nowe (słowo-dźwięko-)obrazowe obrazy literackie; prezentację modeli fuzji gatunkowej w grach cyfrowych; zapowiedź autonomizacji obrazu elektronicznego (na marginesie twórczości wideo W. i S. Vasulków, 1974-1980); opis dominujących tendencji w sztuce nowomedialnego body-artu oraz bioobrazów w funkcji terapeutycznej (projekty D. Gromali i G. Khuta); poszukiwanie wspólnej płaszczyzny obrazów ciała i obrazów taśmy (Fuses C. Schneemann); definiuje obrazy hybrydowe (Ogród rozkoszy ziemskich L. Majewskiego) i przywołuje obrazy H. Farockiego (Oko / Maszyna); widzi obraz jako czynnik anachronistyczny.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 178 |
Kategoria | Film |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-540-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (Ryszard W. Kluszczyński, Dagmara Rode) | 8 |
Anna Nacher – Obraz nie jest rzeczą | 12 |
Ryszard W. Kluszczyński – Obrazy nomadyczne i postobrazy. Transformacja, transgresja i hybrydyczność w sztuce nowych mediów | 24 |
Agnieszka Przybyszewska – Czytające dzieci Stefana Themersona. Ku nowym (słowo-dźwięko-)obrazom literackim | 38 |
Marcin Składanek – Sztuka generatywna – obrazy kodu. Kilka przybliżeń | 56 |
Maria B. Garda – Modele fuzji gatunkowej w grach cyfrowych | 70 |
Maciej Wójcicki – W stronę autonomii obrazu elektronicznego. Twórczość wideo Woody’ego i Steiny Vasulków w latach 1974–1980 | 80 |
Martyna Michalska – Uzbroić, przetworzyć, ukazać i zmodyfikować. O dominujących tendencjach w sztuce nowomedialnego body-artu | 92 |
Monika Górska-Olesińska – Bioobrazy w funkcji terapeutycznej w projektach Diane Gromali i Georga Khuta | 102 |
Dagmara Rode – Obraz ciała, obraz taśmy – o Fuses Carolee Schneemann | 122 |
Małgorzata Jakubowska – Obrazy hybrydowe w Ogrodzie rozkoszy ziemskich Lecha Majewskiego | 132 |
Bartosz Zając – Oko / Maszyna – nauka o obrazach Haruna Farockiego | 148 |
Karol Jóźwiak – Obraz jako czynnik anachronistyczny | 162 |
Noty o autorach | 178 |