X

  Spis treści
  
  Podziękowania / 7
  
  Wstęp / 9
  
  Na początek garść faktów / 11
  
  Kino, narracja, życie / 19
  Cezar musi umrzeć / 23
  Autonarracja / 27
  Scena zbrodni / 29
  
  Hrabal i filmowcy / 35
  Literatura a film. O jeden krok przed / 35
  Hrabal — empatia jako postawa / 36
  Rojenia pabitela, czyli na marginesie rzeczywistości i języka / 41
  Hrabal w filmie / 43
  
  Wampir. Nosferatu. Pre-teksty / 51
  Wstęp, czyli o udomowieniu wampira słów kilka / 51
  Pre-teksty / 52
  Teksty / 55
  Nosferatu — symfonia grozy / 60
  Wampir / 62
  Znaczenie mitu wampirycznego / 63
  Wampir w popkulturze / 64
  
  Anarchiczny spisek Pythonów. Groteska i absurd w służbie rewolty / 69
  Podstawowe formy komizmu / 73
  Groteska / 73
  Absurd / 79
  Ironia / 83
  Parodia / 85
  „Którędy Kanada?”, czyli jak to robią Pythoni / 87
  Monty Python a sprawa polska (?) / 95
  
  Popiół i diament, czyli w sidłach romantyzmu. Fenomen Polskiej Szkoły Filmowej / 101
  Kanał, czyli początek / 103
  Trzy tendencje Szkoły Polskiej / 105
  Popiół i diament jako film polityczny / 109
  Popiół i diament jako film symboliczny / 111
  Szkoła Polska — co pozostaje / 118
  
  Literacka i filmowa autorefleksyjność / 121
  Człowiek z kamerą, czyli o roli kina w nowej rzeczywistości / 136
  Wszystko na sprzedaż / 142
  
  Nowe wołanie o autentyk / 149
  Twórczość filmowa jako eksperymentowanie / 149
  Manifest Dogma 95 a manifesty nowofalowe / 151
  Przeciw realizmowi, w imię prawdy / 155
  Poza normą, czyli przeciw kinu stylu zerowego / 159
  Poza normą — Idioci / 160
  Karen poza nawiasem / 161
  Widz poza przyzwyczajeniami / 164
  
  Bibliografia / 169
  Indeks osobowy / 175
  
  Summary / 181
  Résumé / 183
Czytanie filmu - oglądanie literatury - 06 Literacka i filmowa autorefleksyjność
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Kategoria

Teoria kultury

ISBN-13

978-83-8012-399-1

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 0,56 MB

Słowa kluczowe

Czytanie, Kino, Intermedialność, Tekst

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

4,00

3,20

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Wychodząc z założenia, że już samo pojęcie tekstu zakłada jego lekturę – praktykę czytania jako podejmowanie wysiłku rozumienia oraz wpisywania w pewien horyzont kulturowego doświadczenia celem przyswojenia sobie tekstu i nadawania mu sensu – równie istotny jak sam tekst (w tym przypadku – dzieło filmowe) staje się problem praktykowania lektury, opatrywania filmu sensotwórczym komentarzem. Wybrane filmy (reprezentatywne dla poszczególnych nurtów, zjawisk i tendencji w kinie XX i XXI wieku) czyta się tu jako dzieła sztuki multimedialnej i intermedialnej – łączące elementy literatury, teatru, malarstwa, fotografii tak w planie treści, jak i struktury oraz estetyki, integrujące różnorodne sztuki oraz własności odmiennych przekaźników. Szkice pomieszczone w książce nie składają się na jakiś pełny, spójny obraz – czy to dwudziestowiecznej kultury filmowej, czy choćby zjawiska intermedialności. Pełnią funkcję raczej wstępnych rozpoznań ustanawiających pewien kulturowy (tekstowy) horyzont, w którym dopiero możliwe staje się czytanie filmu, jego interpretacja oraz autentyczna refleksja. Szkice te zostały tak pomyślane i zredagowane, by mogły służyć jako pomoc naukowa nauczycielom przedmiotów humanistycznych w zajęciach szkolnych nt. kultury XX i XXI wieku czy edukatorom zajmującym się kulturą medialną.


Recenzja książki ukazała się w czasopiśmie:


- „Forum Akademickie” nr 11/2015, s. 70 (Marek Misiak: Film jako tekst kultury)
- „Nowe Książki” 1/2016, s. 9


Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!