Gospodarowanie kapitałem ludzkim w organizacji…

Gospodarowanie kapitałem ludzkim w organizacji…

w kierunku poprawy efektywności pracy

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,93

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza pozycja została przygotowana do studiowania wiedzy z dziedziny nauk o organizacji i zarządzaniu, a w szczególności wiedzy związanej z pracą z ludźmi. Tytuł książki Gospodarowanie kapitałem ludzkim w organizacji … w kierunku poprawy efektywności pracy odzwierciedla zakres treści, które autorki wybrały, aby opisać celowe, zmierzające do efektywności procesy związane z pracą ludzi w organizacji.

Przyjmując, że we współczesnym świecie ludzie to nie tylko zasób organizacji, ale przede wszystkim kapitał posiadający cenne cechy i wartość tematyka podręcznika została podzielona na trzy części: część I - to wprowadzenie do zagadnienia, związana z wyjaśnieniem pojęcia kapitał ludzki oraz przedstawieniem podstawowych pojęć zawartych w tytule; cześć II- prezentacja procesu gospodarowania od momentu pozyskania pracowników dla organizacji poprzez proces kierowania ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji i motywacji po zagadnienia rozwoju pracownika i jego oceny; cześć III- omawia aspekt finansowy i kosztowy procesu gospodarowania zasobami ludzkimi.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że książka została przygotowana zgodnie z obowiązującymi założeniami i wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego.

Na końcu każdego rozdziału czytelnik znajdzie dodatkowe ćwiczenia sprawdzające, które mogą być wykorzystane jako element egzaminu końcowego, dodatkowego sprawdzenia wiedzy lub ćwiczeń uzupełniających. Podręcznik zawiera także słownik najczęściej stosowanych terminów z prezentowanej dziedziny opracowany na bazie bogatej literatury przedmiotu.


Liczba stron205
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-064-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  CZĘŚĆ I    10
  Rozdział 1. Istota gospodarowania kapitałem ludzkim w organizacji – Agata Pierścieniak, Mariola Grzebyk    10
  1.1. Wizja współczesnej organizacji    10
  1.2. Kapitał ludzki – definicja, istota    17
  1.3. Znaczenie kapitału ludzkiego w działalności organizacji    22
  1.4. Gospodarowanie kapitałem ludzkim – proces czy model?    25
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    26
  Literatura    28
  CZĘŚĆ II    31
  Rozdział 2. Pozyskiwanie kapitału ludzkiego dla organizacji – Agata Pierścieniak    31
  2.1. Istota i cele planowania zatrudnienia    31
  2.2. Proces pozyskania pracownika do pracy    35
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    45
  Literatura    47
  Rozdział 3. Kierowanie kapitałem ludzkim w organizacji – Mariola Grzebyk    49
  3.1. Kierownik w przedsiębiorstwie i jego rola    49
  3.2. Umiejętności, kompetencje i cechy kierowników    53
  3.3. Style kierowania i ich prezentacja    58
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    68
  Literatura    70
  Rozdział 4. Komunikacja w organizacji – Mariola Grzebyk    72
  4.1. Pojęcie, cechy, funkcje i efektywność komunikowania się    72
  4.2. Proces komunikowania w organizacji i jego składowe    76
  4.3. Komunikacja werbalna i niewerbalna    81
  4.4. Bariery w komunikowaniu się członków organizacji    88
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    90
  Literatura    94
  Rozdział 5. Motywacja jako element efektywności pracy – Agata Pierścieniak    95
  5.1. Pojęcie i znaczenie motywacji    95
  5.2. Wybrane teorie motywacji    99
  5.3. Rodzaje motywacji    106
  5.4. Kwantyfikacja motywacji    109
  5.5. Zasady skutecznej motywacji    112
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    113
  Literatura    115
  Rozdział 6. Rozwój i doskonalenie kapitału ludzkiego w organizacji – Mariola Grzebyk    118
  6.1. Znaczenie rozwoju wiedzy i kompetencji pracowników w organizacji    118
  6.2. Konstruowanie systemu szkoleń    121
  6.3. Ocena efektywności szkoleń    127
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    130
  Literatura    133
  Rozdział 7. Ocenianie pracowników – Mariola Grzebyk    135
  7.1. Pojęcie, cele i kryteria oceniania    135
  7.2. Techniki oceniania i ich charakterystyka    140
  7.3. System ocen pracowniczych w organizacji    144
  7.4. Problemy i błędy popełniane w procesie oceniania    147
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    150
  Literatura    152
  CZĘŚĆ III    154
  Rozdział 8. Warunki pracy i ich kształtowanie w przedsiębiorstwie – Mariola Grzebyk    154
  8.1. Czas pracy – formy jego organizacji i uwarunkowania ich doboru    154
  8.2. Materialne środowisko pracy    161
  8.3. Działalność socjalno-bytowa    165
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    171
  Literatura    175
  Rozdział 9. Koszty kapitału ludzkiego – Paulina Filip    177
  9.1. Koszty a nakłady pracy    177
  9.2. Wartość kapitału ludzkiego dla firmy    180
  9.3. Metody wyceny i mierzenia kapitału ludzkiego w organizacji    183
  9.4. Efektywność wykorzystania potencjału pracowniczego    190
  9.5. Strategie rozwojowe inwestycji w człowieka    194
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje    196
  Literatura    200
  Słownik kluczowych terminów (opracowany na podstawie literatury cytowanej w niniejszej publikacji oraz własnych interpretacji autorskich)    202
  Odpowiedzi do testów    205
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia