Potencjał innowacyjności sektora administracji publicznej

Potencjał innowacyjności sektora administracji publicznej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce podjęto się niezwykle trudnego zadania badawczego polegającego na wyjaśnieniu powodów sukcesywnego spadku pozycji Polski w Międzynarodowym rankingu innowacyjności sektora e-government, który cyklicznie jest opracowywany przez ONZ. Wykazano, że nie można zrozumieć tych przyczyn, skupiając się jedynie na czynnikach makroekonomicznych i globalnych. Konieczne jest przejście na poziom lokalny i wyjaśnienie, jak funkcjonuje sektor administracji publicznej na szczeblu gmin. Ujęcie tematu jest nowoczesne. Z jednej strony witryny internetowe urzędów gminnych i zamieszczone tam Biuletyny Informacji Publicznej (BIP) są oceniane jako potencjalne nośniki innowacyjności, natomiast z drugiej mamy do czynienia z udaną próbą spojrzenia na proces świadczenia usług publicznych ze strony klientów. Wnioski z badań empirycznych pozwoliły na zaproponowanie rozwinięcia modelu luk percepcji, w którym mechanizmem ich eliminacji stałyby się lokalne i centralne Multimedialne Biura Obsługi Klienta (MBOK).

Jednym z walorów pracy jest odwołanie się do wikinomii – nowej szkoły myślenia ekonomicznego, której podstawą są cztery zasady: otwartość, partnerstwo, udostępnianie zasobów i działanie globalne. Wikinomia opiera się na siedmiu niestandardowych wzorcach strategii biznesowych: pionierach partnerstwa, ideagorach, prosumentach, nowych aleksandryjczykach, platformach uczestnictwa, globalnej hali produkcyjnej i wikinomicznym miejscu pracy. W książce stosuje się te wzorce w badaniach empirycznych, co w szczególności widać w rozdziale szóstym, w którym dokonano oceny prosumpcyjnego potencjału innowacyjności istniejącego w sektorze administracji publicznej.


Liczba stron164
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17459-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  ROZDZIAŁ 1. Cel i zakres pracy oraz metody badawcze    9
  1.1. Przyczyny podjęcia badań i cel pracy    9
  1.2. Hipotezy badawcze    11
  1.3. Zakres pracy    12
  1.4. Wikinomia jako nowa szkoła myślenia ekonomicznego    14
  1.5. Metody badawcze    17
  1.5.1. Klasteryzacja metodą k-średnich w badaniach jakości usług publicznych świadczonych online    17
  1.5.2. Badania sondażowe    18
  1.5.3. Analiza korespondencji w ocenie prosumpcyjnego potencjału innowacyjności    20
  1.5.4. Studium przypadku    25
  1.6. Miernik potencjału innowacyjności w sektorze administracji publicznej    26
  ROZDZIAŁ 2. ONZ-owskie standardy pomiaru innowacyjności sektora publicznego    30
  2.1. Pojęcie i funkcje e-government    30
  2.2. E-Government Development Index    31
  2.2.1. Indeks usług świadczonych online    32
  2.2.2. Indeks infrastruktury telekomunikacyjnej    34
  2.2.3. Indeks kapitału ludzkiego    35
  2.3. Międzynarodowy ranking innowacyjności    35
  ROZDZIAŁ 3. Wybrana problematyka jakości usług sektora administracji    38
  3.1. Charakterystyka usług i model jakości usług    38
  3.2. Model luk percepcji w usługach publicznych    39
  3.3. Redukcja luk w procesie świadczenia usług na podstawie hipotezy racjonalnych oczekiwań    41
  3.4. Metody badania jakości usług i satysfakcji klienta    42
  ROZDZIAŁ 4. Charakterystyka sektora e-government w Polsce    44
  4.1. Podstawy prawne funkcjonowania sektora e-government    44
  4.2. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej    46
  4.3. W kierunku otwartego urzędu    48
  ROZDZIAŁ 5. Badanie jakości platform uczestnictwa dla usług publicznych świadczonych online przez urzędy gminne    50
  5.1. Ogólna charakterystyka województwa    50
  5.2. Ocena gminnych stron WWW w latach 2009–2012    51
  5.2.1. Ocena gminnych stron WWW w roku 2009    52
  5.2.2. Ocena gminnych stron WWW w roku 2012    59
  5.2.3. Porównanie wyników badań    66
  5.3. Przegląd usług świadczonych przez administrację publiczną    67
  5.3.1. Analiza gminnych BIP w roku 2009    69
  5.3.2. Analiza gminnych BIP w roku 2012    77
  5.4. Podsumowanie badań i wnioski    86
  ROZDZIAŁ 6. Ocena prosumpcyjnego potencjału innowacyjności w sektorze administracji publicznej    92
  6.1. Model prosumencki jako podstawa wikinomii    92
  6.2. Badanie ankietowe „Prosumpcja w administracji publicznej”    94
  6.3. Struktura badanej populacji    96
  6.4. Rola komunikacji online w procesach świadczenia usług    99
  6.5. Preferowane źródła informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych    103
  6.6. Przebieg postępowania administracyjnego    106
  6.7. Hipoteza racjonalnych oczekiwań a procesy komunikacji interpersonalnej    107
  6.8. Zasady współdziałania w kontaktach z klientem    112
  6.9. Oczekiwania i preferencje klientów jako źródło bodźców innowacyjności    115
  6.9.1. Źródła racjonalności w komunikacji interpersonalnej    116
  6.9.2. Oczekiwania dotyczące sposobu realizacji usług    120
  6.9.3. Kwestia poprawy jakości usług    123
  6.9.4. Kwalifikacje i profesjonalizm urzędników    127
  6.9.5. Wybrane aspekty jakości informacji    131
  6.9.6. Terminowość w postępowaniu administracyjnym    134
  6.10. Podsumowanie badań i wnioski    137
  ROZDZIAŁ 7. MBOK jako mechanizm redukcji luk percepcji    140
  7.1. Potencjał innowacyjności w administracji publicznej i metody jego uwolnienia    140
  7.2. Architektura MBOK    142
  7.3. Studium przypadku – stan obecny usługi publicznej „uzyskania decyzji o warunkach zabudowy” a jej rozwiązanie modelowe    144
  7.3.1. Stan obecny postępowania administracyjnego dotyczącego uzyskania decyzji o warunkach zabudowy    144
  7.3.2. Procedura uzyskania decyzji o warunkach zabudowy w modelu MB OK    151
  ZAKOŃCZENIE    154
  BIBLIOGRAFIA    158
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia