Feniksy, łabędzie, motyle

Feniksy, łabędzie, motyle

Media i kultura transformacji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jak być pięknym, młodym, zdrowym, bogatym i dobrze wyglądać nago? Makeover shows, telewizyjne opowieści o transformacyjne dostarczają nam historii o kobietach i mężczyznach którzy przy pomocy środków, wiedzy i zachęty ze strony mediów masowych odmienili swoje życie. Popularność tego nowego gatunku medialnego ma wiele przyczyn. Wiele się też z niego możemy dowiedzieć - o konsumpcji, ciele, płci, tożsamości i władzy w ponowoczesnym społeczeństwie konsumentów. W społeczeństwie tym media masowe wytwarzają kulturę transformacji. Narzucają nam stały niepokój o nasz własny wygląd, stan posiadania, relacje z innymi i samorealizację. Wskazują, że konieczne jest nieustanne zmienianie siebie. Podpowiadają jak to zrobić, podkreślając przy tym fundamentalne znaczenie umiejętnych zakupów, stylizacji i dobrych medialnych wzorców. Same siebie kreują na najważniejsza instytucję kulturalną i ostatnią instancje w sprawach stylu, gustu i praktycznych spraw życia codziennego.


Liczba stron208
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3418-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp. KULTURA TRANSFORMACJI    9
  Formuła, gatunek, formaty    15
  Poradniki: od howtoizmu do stylu życia    16
  Od „Królowej Jednego Dnia” do „Ekstremalnej Przemiany”    21
  Wyznaczniki gatunkowe    24
  Prywatność i ponowoczesność    27
  Etapy przemiany: od impasu do szczęśliwego zakończenia    31
  Uczestnicy: bohaterowie, mistrz przemiany, eksperci    34
  Motyl, łabędź, Feniks – schematy metamorfozy    34
  Mistrzowie przemiany: terapeuci i celebryci    35
  Rola publiczności: dystans i bliskość    36
  Czas: między realizmem a kondensacją    37
  Niezbędność mediów, konieczność konsumpcji    37
  Publiczny charakter przemiany    38
  OT czy reality show?    39
  Styl i estetyka    41
  Konwergencja i transmedialność    41
  Lifestyle media i paradygmat tożsamościowo-transformacyjny    42
  Kultura transparencji    45
  Zasłanianie przez odsłanianie    48
  Co można pokazać: ciało, intymność, emocje    49
  Co można pokazać: zasady działania medium    55
  Co można pokazać: relacje społeczne    57
  Dramaturgia upokorzenia    58
  W stronę monstruarium    64
  Znaczenie autoprezentacji    66
  Podglądanie, wiarygodność, prawdziwość inscenizowana    66
  Widz i jego dwuznaczne przyjemności    69
  Transparencja jako spektakl    70
  Płynne czasy, płynna tożsamość    75
  Media i tożsamość technospołeczna    78
  Bohaterka OT jako prosumentka    80
  Stare i nowe media, stare i nowe tożsamości    81
  Samorealizacja jako spektakl    82
  Między spontanicznością a kontrolą    84
  Tożsamość i nieudane życie    85
  Ciało, interfejs, relacje    88
  Transformacja – symulacja    91
  Racjonalizacja urody    95
  Społeczeństwo somatyczne    98
  Dyscyplina i miłość własna    100
  Chudość jako norma    100
  Czy duże może być piękne    105
  Co zrobić z ciałem: medykalizacja    106
  Co zrobić z ciałem: relatywizacja    109
  Seksualność jako obowiązek    110
  Gust, klasa, atrakcyjność    112
  Gdzie jest transgresja?    116
  W stronę kultury konsumentek    119
  Kobieta idealna    120
  Kobieta zrozpaczona    122
  Mężczyzna idealny    123
  Płynna przynależność i queer    125
  Między stereotypem a tolerancją    126
  Powrót do siebie czy życie od nowa?    129
  Od psychologii do pop-psychologii    130
  Medialna terapia zranionego „ja”    133
  Pomoc instrumentalna i komunikacyjna    134
  Między zranionym wnętrzem a nieatrakcyjnym zewnętrzem    137
  Od cierpienia do samozadowolenia    138
  Terapeutyczny wymiar konsumowania    139
  Między konsumpcją i postkonsumpcją    141
  Do czego służą rzeczy    144
  Konsument kompetentny i niepełnowartościowy    145
  OT jako advertainment    149
  Inicjowanie przemiany    153
  Kontrola nad bohaterami    154
  Warunki widzialności    159
  Wiedza, normy, wzorce    160
  Wiedza naukowa, wiedza potoczna    162
  Eksperci i mistrzowie    163
  Środki i narzędzia    166
  Zawsze sukces    168
  Gdzie są wątpliwości?    170
  Popularność jako nagroda    171
  Gdy prywatne jest polityczne    173
  Czy polskie wersje są gorsze – i dlaczego?    175
  Polka przed telewizorem    180
  Zakończenie. MEDIA, SAMOREALIZACJA, NIEPOKÓJ    187
  Bibliografia    191
  Wykaz programów opisywanych lub przywoływanych w książce    197
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia