Sztuka - edukacja - kultura

Z teorii i praktyki edukacji artystycznej

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

43,09  56,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 56,70 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 36,29 zł  


43,09

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia pt. Sztuka – Edukacja – Kultura. Z teorii i praktyki edukacji artystycznej prezentuje różnorodne rozważania, zarówno od strony teoretycznej, technologii warsztatu artystycznego, dydaktyki sztuki i innowacyjnych rozwiązań w edukacji artystycznej. Publikacja zmusza czytelnika do refleksji nad miejscem i rolą sztuki w edukacji i wychowaniu we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej bardzo szeroko pojętej. Na ile edukacja artystyczna zmienia się, a na ile jest osadzona w tradycji kształcenia artystycznego, takie pytania formułują Autorzy tekstów.


Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy teoretyków sztuki, badaczy, dydaktyków sztuki którzy zastanawiają się nad kształtem rozumienia sztuki i jej walorów edukacyjnych we współczesnym kształceniu artystycznym na wszystkich szczeblach nauczania.


Rok wydania2014
Liczba stron330
KategoriaTeoria sztuki
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-284-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp (Urszula Szuścik, Ewa Linkiewicz)    7
  
  Część I
  TEORETYCZNE I HISTORYCZNE REFLEKSJE O EDUKACJI PRZEZ SZTUKĘ
  
  Malcolm Ross
  Cultivating the Arts in Education and Therapy    13
  Kultywowanie sztuki w edukacji i terapii    21
  
  Dariusz Rymar
  Filozofia czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką    30
  
  Ireneusz Botor
  Standardy to nie wszystko    47
  
  Ryszard Solik
  Tu i teraz, czyli o niektórych wyzwaniach i kontekstach edukacji artystycznej w ponowoczesnym świecie    53
  
  Magdalena Zaorska
  O życiu w sztuce, o wychowaniu artysty sceny dramatycznej i o roli etyki w przestrzeni teatru. (Z historii teatru rosyjskiego i doświadczenia szkoły Stanisławskiego)    63
  
  Anna Maria Zadora
  Współczesne funkcje sztuki. Sztuka pomiędzy twórcą a odbiorcą na przykładzie twórczości malarskiej artystów środowiska śląskiego    79
  
  Natalia Maria Ruman
  Sztuka strategią radzenia sobie z rzeczywistością tanatologiczną    97
  
  Teresa Wagner-Tomaszewska
  Wpływ zajęć artystycznych na niwelowanie zachowań agresywnych młodzieży — doniesienia z badań    115
  
  Krzysztof Kowalski
  Systemowe oddziaływania a przygotowanie młodzieży szkolnej do uczestnictwa w kulturze wizualnej    131
  
  Ernest Zawada
  Kształcenie plastyczne — refleksje z własnej praktyki    147
  
  Piotr Wysogląd
  Motywy podejmowania studiów na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych. Komunikat    154
  
  Część II
  PRAKTYCZNE I METODYCZNE SPOJRZENIE NA EDUKACJĘ PRZEZ SZTUKĘ
  
  Anna Bińkowska
  Od zera do bohatera, czyli problemy tworzenia programu edukacji kulturalnej w muzeum uniwersyteckim    163
  
  Jolanta Skutnik
  Młodzież w muzeum — wybrane konteksty edukacji artystycznej    178
  
  Anna Gronostaj
  Student jako krytyk i artysta w literackim performance    191
  
  Wiesław Karolak
  W stronę prostoty i umiaru — Land Art    210
  
  Tadeusz Wieczorek
  Przełamywanie stereotypów w edukacji artystycznej na przykładzie Międzynarodowych Warsztatów Niepokoju Twórczego Kieszeń Vincenta    224
  
  Ewa Tomaszewska
  W poszukiwaniu nowego teatru dla dzieci    234
  
  Sylwia Nowak
  Edukacja artystyczna w instytucji kultury a upowszechnianie kultury w instytucji oświaty    252
  
  Urszula Szuścik
  Perspektywa psychologiczna w edukacji plastycznej dziecka    268
  
  Ewa Linkiewicz
  Sztuki plastyczne w procesie kształtowania osobowości i postawy otwartej na świat    280
  
  Agnieszka Gorgól
  Arteterapia w pracy oligofrenopedagoga    293
  
  Aleksandra Drzazga, Katarzyna Michalska
  Kreatywne nauczanie w warunkach powszechnego gimnazjum na przykładzie projektu Klas Aktywności Twórczej    305
  
  Łucja Piwowar-Bagińska
  Synergia nauki i sztuki w projektach artystyczno‑edukacyjnych    312
  
  Noty o autorach    317
RozwińZwiń