Sztuka - edukacja - kultura

Z teorii i praktyki edukacji artystycznej

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,53  56,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

42,5356,70

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia pt. Sztuka – Edukacja – Kultura. Z teorii i praktyki edukacji artystycznej prezentuje różnorodne rozważania, zarówno od strony teoretycznej, technologii warsztatu artystycznego, dydaktyki sztuki i innowacyjnych rozwiązań w edukacji artystycznej. Publikacja zmusza czytelnika do refleksji nad miejscem i rolą sztuki w edukacji i wychowaniu we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej bardzo szeroko pojętej. Na ile edukacja artystyczna zmienia się, a na ile jest osadzona w tradycji kształcenia artystycznego, takie pytania formułują Autorzy tekstów.


Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy teoretyków sztuki, badaczy, dydaktyków sztuki którzy zastanawiają się nad kształtem rozumienia sztuki i jej walorów edukacyjnych we współczesnym kształceniu artystycznym na wszystkich szczeblach nauczania.


Liczba stron330
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-284-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Sztuka - edukacja - kultura

  1. 01 Cultivating the Arts in Education and Therapy / Kultywowanie sztuki w edukacji i terapii »
  2. 02 Filozofia, czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką »
  3. 03 Standardy to nie wszystko »
  4. 04 Tu i teraz, czyli o niektórych wyzwaniach i kontekstach edukacji artystycznej w ponowoczesnym świecie »
  5. 05 O życiu w sztuce, o wychowaniu artysty sceny dramatycznej i o roli etyki w przestrzeni teatru. (Z historii teatru rosyjskiego i doświadczenia szkoły Stanisławskiego) »
  6. 06 Współczesne funkcje sztuki. Sztuka pomiędzy twórcą a odbiorcą na przykładzie twórczości malarskiej artystów środowiska śląskiego »
  7. 07 Sztuka strategią radzenia sobie z rzeczywistością tanatologiczną »
  8. 08 Wpływ zajęć artystycznych na niwelowanie zachowań agresywnych młodzieży — doniesienia z badań »
  9. 09 Systemowe oddziaływania a przygotowanie młodzieży szkolnej do uczestnictwa w kulturze wizualnej »
  10. 10 Kształcenie plastyczne — refleksje z własnej praktyki »
  11. 11 Motywy podejmowania studiów na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych. Komunikat »
  12. 12 Od zera do bohatera, czyli problemy tworzenia programu edukacji kulturalnej w muzeum uniwersyteckim »
  13. 13 Młodzież w muzeum — wybrane konteksty edukacji artystycznej »
  14. 14 Student jako krytyk i artysta w literackim performance »
  15. 15 W stronę prostoty i umiaru — Land Art »
  16. 16 Przełamywanie stereotypów w edukacji artystycznej na przykładzie Międzynarodowych Warsztatów Niepokoju Twórczego "Kieszeń Vincenta" »
  17. 17 W poszukiwaniu nowego teatru dla dzieci »
  18. 18 Edukacja artystyczna w instytucji kultury a upowszechnianie kultury w instytucji oświaty »
  19. 19 Perspektywa psychologiczna w edukacji plastycznej dziecka »
  20. 20 Sztuki plastyczne w procesie kształtowania osobowości i postawy otwartej na świat »
  21. 21 Arteterapia w pracy oligofrenopedagoga »
  22. 22 Kreatywne nauczanie w warunkach powszechnego gimnazjum na przykładzie projektu Klas Aktywności Twórczej »
  23. 23 Synergia nauki i sztuki w projektach artystyczno-edukacyjnych »

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp (Urszula Szuścik, Ewa Linkiewicz)    7
  
  Część I
  TEORETYCZNE I HISTORYCZNE REFLEKSJE O EDUKACJI PRZEZ SZTUKĘ
  
  Malcolm Ross
  Cultivating the Arts in Education and Therapy    13
  Kultywowanie sztuki w edukacji i terapii    21
  
  Dariusz Rymar
  Filozofia czyli służba Muzom. O potrzebie dialogu między filozofią a sztuką    30
  
  Ireneusz Botor
  Standardy to nie wszystko    47
  
  Ryszard Solik
  Tu i teraz, czyli o niektórych wyzwaniach i kontekstach edukacji artystycznej w ponowoczesnym świecie    53
  
  Magdalena Zaorska
  O życiu w sztuce, o wychowaniu artysty sceny dramatycznej i o roli etyki w przestrzeni teatru. (Z historii teatru rosyjskiego i doświadczenia szkoły Stanisławskiego)    63
  
  Anna Maria Zadora
  Współczesne funkcje sztuki. Sztuka pomiędzy twórcą a odbiorcą na przykładzie twórczości malarskiej artystów środowiska śląskiego    79
  
  Natalia Maria Ruman
  Sztuka strategią radzenia sobie z rzeczywistością tanatologiczną    97
  
  Teresa Wagner-Tomaszewska
  Wpływ zajęć artystycznych na niwelowanie zachowań agresywnych młodzieży — doniesienia z badań    115
  
  Krzysztof Kowalski
  Systemowe oddziaływania a przygotowanie młodzieży szkolnej do uczestnictwa w kulturze wizualnej    131
  
  Ernest Zawada
  Kształcenie plastyczne — refleksje z własnej praktyki    147
  
  Piotr Wysogląd
  Motywy podejmowania studiów na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych. Komunikat    154
  
  Część II
  PRAKTYCZNE I METODYCZNE SPOJRZENIE NA EDUKACJĘ PRZEZ SZTUKĘ
  
  Anna Bińkowska
  Od zera do bohatera, czyli problemy tworzenia programu edukacji kulturalnej w muzeum uniwersyteckim    163
  
  Jolanta Skutnik
  Młodzież w muzeum — wybrane konteksty edukacji artystycznej    178
  
  Anna Gronostaj
  Student jako krytyk i artysta w literackim performance    191
  
  Wiesław Karolak
  W stronę prostoty i umiaru — Land Art    210
  
  Tadeusz Wieczorek
  Przełamywanie stereotypów w edukacji artystycznej na przykładzie Międzynarodowych Warsztatów Niepokoju Twórczego Kieszeń Vincenta    224
  
  Ewa Tomaszewska
  W poszukiwaniu nowego teatru dla dzieci    234
  
  Sylwia Nowak
  Edukacja artystyczna w instytucji kultury a upowszechnianie kultury w instytucji oświaty    252
  
  Urszula Szuścik
  Perspektywa psychologiczna w edukacji plastycznej dziecka    268
  
  Ewa Linkiewicz
  Sztuki plastyczne w procesie kształtowania osobowości i postawy otwartej na świat    280
  
  Agnieszka Gorgól
  Arteterapia w pracy oligofrenopedagoga    293
  
  Aleksandra Drzazga, Katarzyna Michalska
  Kreatywne nauczanie w warunkach powszechnego gimnazjum na przykładzie projektu Klas Aktywności Twórczej    305
  
  Łucja Piwowar-Bagińska
  Synergia nauki i sztuki w projektach artystyczno‑edukacyjnych    312
  
  Noty o autorach    317
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia