POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Praca zbiorowa pod redakcją A. Ćwiklińskiego pt. „Edukacja akademicka. Między oczekiwaniem a rzeczywistością” pełni funkcję księgi jubileuszowej dedykowanej prof. E. Piotrowskiemu kierownikowi Zakładu Dydaktyki Ogólnej WSE UAM. W opracowaniu zawarte zostały autorskie teksty wielu przedstawicieli ośrodków akademickich w kraju – uznanych profesorów – zajmujących się edukacją akademickiego procesu kształcenia w szkole wyższej.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 300 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2678-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne (ANDRZEJ ĆWIKLIŃSKI) | 7 |
W trosce o jakość dydaktyki i własnych poszukiwań naukowych (KAZIMIERZ DENEK) | 9 |
Eugeniusz Piotrowski. Profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | 17 |
EUGENIUSZ PIOTROWSKI, Proces kształcenia w szkole wyższej między marzeniem a rzeczywistością | 31 |
KAZIMIERZ DENEK, W jakim kierunku przebiegać będzie transformacja uniwersytetu? | 51 |
ZBYSZKO MELOSIK, Edukacja uniwersytecka i stratyfikacja społeczna | 69 |
ANDRZEJ RADZIEWICZ-WINNICKI, Przeobrażanie się współczesnego uniwersytetu (w przywołanych ocenach ekspertów) | 101 |
WOJCIECH KOJS, O jakości studiów i studiowania w kontekście dydaktyki ogólnej | 119 |
ANDRZEJ ĆWIKLIŃSKI, Wokół problemów edukacji akademickiej | 141 |
STANISŁAW PALKA, Ilościowe i jakościowe podejście nauczycieli akademickich do dzieła kształcenia studentów | 159 |
JÓZEF PÓŁTURZYCKI, Kształcenie ustawiczne nową wartością dydaktyki | 167 |
ANNA KARPIŃSKA, Nauczyciele akademiccy wobec studentów z trudnościami i niepowodzeniami w studiowaniu | 193 |
FRANCISZEK BEREŹNICKI, Proces kształcenia i niektóre jego uwarunkowania | 209 |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Style tożsamości młodzieży akademickiej a jej wyobrażenia o karierze zawodowej | 215 |
EUGENIUSZ KAMEDUŁA, Kwalifikowanie wiedzy studentów | 235 |
ROBERT SARNECKI, Przemilczana rocznica. Refleksje nad rolą, miejscem i kierunkami rozwoju współczesnej dydaktyki wśród nauk pedagogicznych | 245 |
MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ, Organizacja procesu kształcenia | 255 |
SONIA WAWRZYNIAK, Rola metod aktywizujących w procesie kształcenia w szkole wyższej | 267 |
PAULINA RATAJCZAK, (Nie)możliwości realizacji treningów interpersonalnych w szkole wyższej | 277 |
MARIUSZ PRZYBYŁA, Gdzie podziała się nasza mądrość? Kształcenie (zdalne) w perspektywie współczesności | 289 |