Semiotyka ruchomych obrazów

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tezę książki stanowi twierdzenie, iż istnieje system języka ruchomych obrazów, różniący się zasadniczo od systemu języka naturalnego. Ewolucja i kolejne przemiany języka filmu (języka kinematograficznego, języka ruchomych obrazów) dokonują się w procesie długiego trwania: od XIX-wiecznych początków kinematografii (z rozległą w czasie fazą prekinematograficzną włącznie), poprzez kolejne stadia jej rozwoju (kino wczesnonieme, późnonieme, przełom dźwiękowy itd.) wraz z przemianami kultury filmowej i audiowizualnej, aż po wiek XXI, w którym pojawia się nowa jakość semiotyczna w postaci tzw. języka nowych mediów, będącego jednak nie odrębnym systemem, lecz najnowszym stadium ewolucji języka ruchomych obrazów. Poszczególne rozważania i rozdziały książki „Semiotyka ruchomych obrazów” zawierają serię studiów nad rekonstrukcją złożonego charakteru tego systemu językowego dokonywaną poprzez analizę poszczególnych aspektów jego funkcjonowania w procesach komunikacyjnych dzisiejszej kultury.


Liczba stron290
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2705-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    9
  Wprowadzenie    13
  Rozdział I. Przekaz filmowy a język filmu    21
  Rozdział II. Język filmu wobec rzeczywistości    31
  Rozdział III. Język i komunikat    38
  Rozdział IV. Autor i komunikat filmowy    45
  Rozdział V. Ruchome obrazy jako gra skojarzeń    53
  Rozdział VI. Świadomość i nieświadomość    59
  Rozdział VII. Ekran i kadr    66
  Rozdział VIII. Ruch    73
  Rozdział IX. Ciągłość    84
  Rozdział X. Najmniejsza cząstka    91
  Rozdział XI. Czasoprzestrzeń    101
  Rozdział XII. Obraz    111
  Rozdział XIII. Dźwięk    118
  Rozdział XIV. Audiowizualność    127
  Rozdział XV. Reprodukcja i kreacja znaków audiowizualnych    136
  Rozdział XVI. Proksemika ruchomych obrazów    145
  Rozdział XVII. Montaż    153
  Rozdział XVIII. Dokument i fikcja w języku ruchomych obrazów    168
  Rozdział XIX. Pożytki z metalingwistyki    200
  Rozdział XX. Czy istnieje język nowych mediów?    216
  Rozdział XXI. Język ruchomych obrazów jako system modelujący    231
  Rozdział XXII. Język filmu a styl    238
  Rozdział XXIII. Język artystyczny filmu    249
  Rozdział XXIV. Filmoznawstwo w dobie ekspansji nowych mediów    256
  Posłowie    264
  Bibliografia (wybór)    271
  Semiotics of Motion Pictures. Summary    287
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia