POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Zamieszczone w książce Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje, pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części teoretyczną i praktyczną. W części pierwszej znalazły się prace zawierające definicje socjoterapii, diagnozę, opis czynników pomocowych oraz kompetencji socjoterapeuty. Podjęto także analizę problematyki zdrowia, optymizmu i kształtowania sił charakteru w socjoterapii oraz ukazano psychodynamiczne rozumienie tej formy pomocy. Wskazano także na znaczenie działań pomocowych w kontekście wyzwań współczesności. W części drugiej wskazano na możliwości zastosowania socjoterapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, osobami niedostosowanymi społecznie oraz dokonano charakterystyki specyficznych metod możliwych do wykorzystania w socjoterapii takich jak: arteterapia, animaloterapia, relaks i wizualizacja, muzykoterapia, coaching, gra autobiograficzna.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 363 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2585-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WPROWADZENIE | 7 |
SOCJOTERAPIA – REFLEKSJE TEORETYCZNE | 13 |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Społeczeństwo globalnej zmiany i kondycja wspołczesnego człowieka – przyczynek do dyskusji nad ideą homo explorens | 15 |
BARBARA JANKOWIAK, EMILIA SOROKO, Socjoterapia jako forma pomocy psychopedagogicznej | 33 |
EWA KASPEREK-GOLIMOWSKA, Socjoterapia a zdrowie | 59 |
BARBARA JANKOWIAK, EMILIA SOROKO, Czynniki pomocowe w socjoterapii dzieci i młodzieży – refleksja teoretyczna | 83 |
KATARZYNA WASZYŃSKA, Socjoterapeuta: osoba i specjalista. Kompetencje i kwalifikacje socjoterapeuty | 105 |
KATARZYNA PONIATOWSKA-LESZCZYŃSKA, Socjoterapia w podejściu psychodynamicznym | 117 |
MACIEJ WILK, Diagnoza psychodynamiczna w socjoterapii | 135 |
ŁUKASZ D. KACZMAREK, Psychologia pozytywna w socjoterapii: rozwijanie sił charakteru | 155 |
IZABELA STANKOWSKA, MAGDALENA ROSZAK, ANITA MACHAJ-SZCZEREK, Kształtowanie optymizmu młodzieży podlegającej oddziaływaniom socjoterapeutycznym | 167 |
SOCJOTERAPIA – PRAKTYKA | 189 |
MARZENA BUCHNAT, Zastosowanie socjoterapii do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną | 191 |
EWELINA SILECKA, Wybrane konteksty socjoterapii w pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie | 211 |
KAROLINA KURYŚ, Grupowa interakcja autobiograficzna ‒ znaczenie socjoterapeutyczne | 229 |
ANNA GULCZYŃSKA, Możliwości wykorzystania elementow coachingu w pracy socjoterapeutycznej | 243 |
EWELINA FLATOW, Techniki relaksacyjne w socjoterapii – perspektywa uczestnika i terapeuty | 255 |
ZBIGNIEW BIELAN, IZABELA STANKOWSKA, Animaloterapia w socjoterapii | 265 |
MAJA STAŃKO-KACZMAREK, Zastosowanie metod arteterapeutycznych w socjoterapii dzieci i młodzieży | 281 |
KATARZYNA FORECKA-WAŚKO, Muzyka, ruch, przestrzeń w rytmice i rytmikoterapii | 297 |
ALEKSANDRA ZAŁUSTOWICZ, Wizualizacja w socjoterapii | 317 |
JOLANTA ENKO, Tworczość w socjoterapii | 337 |
SOCIOTHERAPY AS A FORM OF PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASSISTANCE THEORY AND PRACTICE (S u mm a r y) | 36 |