Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka

Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zamieszczone w książce Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka artykuły wpisują się w interdyscyplinarny dyskurs na temat współczesnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W przedkładanym czytelnikowi zbiorze opracowań znalazły się analizy stricte teoretyczne, jak i rozważania o charakterze empirycznym związane z praktyką pracy pomocowej. Oś narracji stanowi zjawisko socjoterapii: definicje, pojęcia, funkcje, znaczenie oraz stosowane metody i techniki. W pracy wyróżniono dwie części teoretyczną i praktyczną. W części pierwszej znalazły się prace zawierające definicje socjoterapii, diagnozę, opis czynników pomocowych oraz kompetencji socjoterapeuty. Podjęto także analizę problematyki zdrowia, optymizmu i kształtowania sił charakteru w socjoterapii oraz ukazano psychodynamiczne rozumienie tej formy pomocy. Wskazano także na znaczenie działań pomocowych w kontekście wyzwań współczesności. W części drugiej wskazano na możliwości zastosowania socjoterapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, osobami niedostosowanymi społecznie oraz dokonano charakterystyki specyficznych metod możliwych do wykorzystania w socjoterapii takich jak: arteterapia, animaloterapia, relaks i wizualizacja, muzykoterapia, coaching, gra autobiograficzna.


Rok wydania2013
Liczba stron363
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2585-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE     7
  
  SOCJOTERAPIA – REFLEKSJE TEORETYCZNE    13
  
  AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Społeczeństwo globalnej zmiany i kondycja wspołczesnego człowieka – przyczynek do dyskusji nad ideą homo explorens     15
  BARBARA JANKOWIAK, EMILIA SOROKO, Socjoterapia jako forma pomocy psychopedagogicznej     33
  EWA KASPEREK-GOLIMOWSKA, Socjoterapia a zdrowie     59
  BARBARA JANKOWIAK, EMILIA SOROKO, Czynniki pomocowe w socjoterapii dzieci i młodzieży – refleksja teoretyczna     83
  KATARZYNA WASZYŃSKA, Socjoterapeuta: osoba i specjalista. Kompetencje i kwalifikacje socjoterapeuty     105
  KATARZYNA PONIATOWSKA-LESZCZYŃSKA, Socjoterapia w podejściu psychodynamicznym     117
  MACIEJ WILK, Diagnoza psychodynamiczna w socjoterapii     135
  ŁUKASZ D. KACZMAREK, Psychologia pozytywna w socjoterapii: rozwijanie sił charakteru     155
  IZABELA STANKOWSKA, MAGDALENA ROSZAK, ANITA MACHAJ-SZCZEREK, Kształtowanie optymizmu młodzieży podlegającej oddziaływaniom socjoterapeutycznym     167
  
  SOCJOTERAPIA – PRAKTYKA     189
  
  MARZENA BUCHNAT, Zastosowanie socjoterapii do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną     191
  EWELINA SILECKA, Wybrane konteksty socjoterapii w pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie     211
  KAROLINA KURYŚ, Grupowa interakcja autobiograficzna ‒ znaczenie socjoterapeutyczne     229
  ANNA GULCZYŃSKA, Możliwości wykorzystania elementow coachingu w pracy socjoterapeutycznej    243
  EWELINA FLATOW, Techniki relaksacyjne w socjoterapii – perspektywa uczestnika i terapeuty     255
  ZBIGNIEW BIELAN, IZABELA STANKOWSKA, Animaloterapia w socjoterapii     265
  MAJA STAŃKO-KACZMAREK, Zastosowanie metod arteterapeutycznych w socjoterapii dzieci i młodzieży     281
  KATARZYNA FORECKA-WAŚKO, Muzyka, ruch, przestrzeń w rytmice i rytmikoterapii     297
  ALEKSANDRA ZAŁUSTOWICZ, Wizualizacja w socjoterapii     317
  JOLANTA ENKO, Tworczość w socjoterapii     337
  
  SOCIOTHERAPY AS A FORM OF PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASSISTANCE THEORY AND PRACTICE (S u mm a r y)     36
RozwińZwiń