EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Format:
ibuk
Książka jest zbiorem tekstów dotyczących zmian, jakie zaszły w wielu obszarach polskiej sztuki ostatnich dekad pod wpływem rozwoju narzędzi technologicznych, ale też zainteresowania wielu twórców nowymi badaniami naukowymi. Transformacje te dokonują się bardzo szybko, są obecne w różnych formach sztuki, jak literatura, muzyka, sztuki wizualne. Jednak to, co jest istotne, co też wynika z badań prowadzonych podczas przygotowywania tekstów do publikacji, to fakt pojawienia się nowych praktyk artystycznych, które w znacznej mierze przekraczają klasyczne definicje sztuki i jej dyscyplin. Są to często działania realizowane na styku kompetencji artystycznych i naukowych, które podejmują niezwykle istotne problemy, przed jakimi staje współczesny człowiek uwikłany w technokulturowe procesy. W większości przypadków teksty opublikowane w książce są napisane przez teoretyków-praktyków, to znaczy takich badaczy kultury, dla których praktyka w obrębie różnych jej obszarów stanowi podstawę dla pracy naukowej, ale też artystów-badaczy, którzy w sposób świadomy sięgają po teorie naukowe, czyniąc je niejednokrotnie nie tylko inspiracją, ale integralną częścią swoich projektów. Teksty te stanowią więc zapis doświadczeń naukowoartystycznych osób zaangażowanych w kształtowanie nowego rozumienia relacji kultury, nauki i technologii oraz takich, które dostrzegają potrzebę wypełniania luki w badaniach na temat współczesnej sztuki.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 277 |
Kategoria | Socjologia kultury |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2819-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
AGNIESZKA JELEWSKA, Wstęp | 7 |
OD CYBERKOMUNIZMU DO ZWROTU CYFROWEGO | 13 |
AGNIESZKA JELEWSKA, MICHAŁ KRAWCZAK, Trudne relacje sztuki, nauki i technologii w Polsce | 15 |
PIOTR KRAJEWSKI, Festiwal WRO i początki zwrotu cyfrowego w Polsce | 43 |
REMEDIACJE: LITERATURA, SZTUKI WIZUALNE, TEATR | 53 |
MARIUSZ PISARSKI, Programowalna obecność: literatura cyfrowa w Polsce 1996–2012 | 55 |
RYSZARD K. PRZYBYLSKI, O wpływie nowych mediów na stare dyscypliny sztuki | 79 |
ANNA R. BURZYŃSKA, Nierealne realne. Media w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego i Wojtka Ziemilskiego | 93 |
MAGDALENA ZAMORSKA, Technologia w praktyce twórczej i realizacjach scenicznych artystów polskiego nowego tańca | 111 |
RAFAŁ ILNICKI, Polskie gry komputerowe lat 90. w perspektywie chaoestetyzacji | 125 |
DŹWIĘKI PRZETWORZONE | 151 |
LIDIA ZIELIŃSKA, Muzyka elektroakustyczna – powtarzalność i niepowtarzalność | 153 |
RAFAŁ ZAPAŁA, Wpływ technologicznych rewolucji na strategie organizacji brzmień | 173 |
NOWE PRAKTYKI W TECHNOKULTURZE | 187 |
AGNIESZKA JELEWSKA, Bity, wirusy, sieci. Trzy przypadki polskiej sztuki najnowszej: Lisek/Brzeziński/Janicki | 189 |
ROBERT B. LISEK, Jak działa mózg? Uwagi o matematyce i sztuce | 207 |
TOMASZ GĘSTWICKI, Wizualizacja jako medium wiedzy w społeczeństwie sieciowym | 229 |
MICHAŁ KRAWCZAK, Demokratyzacja mediów: kreatywne programowanie i kultura makerów | 249 |
AGNIESZKA JELEWSKA, MICHAŁ KRAWCZAK, Zakończenie: symbiotyczne sploty | 261 |
Indeks nazwisk | 267 |
Spis ilustracji | 273 |
Biogramy | 275 |