Sztuka i technologia w Polsce

Sztuka i technologia w Polsce

Od cyberkomunizmu do kultury makerów

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest zbiorem tekstów dotyczących zmian, jakie zaszły w wielu obszarach polskiej sztuki ostatnich dekad pod wpływem rozwoju narzędzi technologicznych, ale też zainteresowania wielu twórców nowymi badaniami naukowymi. Transformacje te dokonują się bardzo szybko, są obecne w różnych formach sztuki, jak literatura, muzyka, sztuki wizualne. Jednak to, co jest istotne, co też wynika z badań prowadzonych podczas przygotowywania tekstów do publikacji, to fakt pojawienia się nowych praktyk artystycznych, które w znacznej mierze przekraczają klasyczne definicje sztuki i jej dyscyplin. Są to często działania realizowane na styku kompetencji artystycznych i naukowych, które podejmują niezwykle istotne problemy, przed jakimi staje współczesny człowiek uwikłany w technokulturowe procesy. W większości przypadków teksty opublikowane w książce są napisane przez teoretyków-praktyków, to znaczy takich badaczy kultury, dla których praktyka w obrębie różnych jej obszarów stanowi podstawę dla pracy naukowej, ale też artystów-badaczy, którzy w sposób świadomy sięgają po teorie naukowe, czyniąc je niejednokrotnie nie tylko inspiracją, ale integralną częścią swoich projektów. Teksty te stanowią więc zapis doświadczeń naukowo­artystycznych osób zaangażowanych w kształtowanie nowego rozumienia relacji kultury, nauki i technologii oraz takich, które dostrzegają potrzebę wypełniania luki w badaniach na temat współczesnej sztuki.


Rok wydania2014
Liczba stron277
KategoriaSocjologia kultury
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2819-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  AGNIESZKA JELEWSKA, Wstęp     7
  
  OD CYBERKOMUNIZMU DO ZWROTU CYFROWEGO     13
  
  AGNIESZKA JELEWSKA, MICHAŁ KRAWCZAK, Trudne relacje sztuki, nauki i technologii w Polsce     15
  PIOTR KRAJEWSKI, Festiwal WRO i początki zwrotu cyfrowego w Polsce     43
  
  REMEDIACJE: LITERATURA, SZTUKI WIZUALNE, TEATR     53
  
  MARIUSZ PISARSKI, Programowalna obecność: literatura cyfrowa w Polsce 1996–2012     55
  RYSZARD K. PRZYBYLSKI, O wpływie nowych mediów na stare dyscypliny sztuki     79
  ANNA R. BURZYŃSKA, Nierealne realne. Media w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego i Wojtka Ziemilskiego     93
  MAGDALENA ZAMORSKA, Technologia w praktyce twórczej i realizacjach scenicznych artystów polskiego nowego tańca     111
  RAFAŁ ILNICKI, Polskie gry komputerowe lat 90. w perspektywie chaoestetyzacji     125
  
  DŹWIĘKI PRZETWORZONE     151
  
  LIDIA ZIELIŃSKA, Muzyka elektroakustyczna – powtarzalność i niepowtarzalność     153
  RAFAŁ ZAPAŁA, Wpływ technologicznych rewolucji na strategie organizacji brzmień     173
  
  NOWE PRAKTYKI W TECHNOKULTURZE     187
  
  AGNIESZKA JELEWSKA, Bity, wirusy, sieci. Trzy przypadki polskiej sztuki najnowszej: Lisek/Brzeziński/Janicki     189
  ROBERT B. LISEK, Jak działa mózg? Uwagi o matematyce i sztuce     207
  TOMASZ GĘSTWICKI, Wizualizacja jako medium wiedzy w społeczeństwie sieciowym     229
  MICHAŁ KRAWCZAK, Demokratyzacja mediów: kreatywne programowanie i kultura makerów     249
  AGNIESZKA JELEWSKA, MICHAŁ KRAWCZAK, Zakończenie: symbiotyczne sploty     261
  
  Indeks nazwisk     267
  Spis ilustracji     273
  Biogramy     275
RozwińZwiń