Innowacje w sektorze a zmiany strukturalne w zatrudnieniu

Innowacje w sektorze a zmiany strukturalne w zatrudnieniu

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

„Recenzowana monografia posiada walory świadczące o wkładzie Autorki do rozwoju
nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia. Pozytywnie należy ocenić już sam
wybór tematu pracy. Wpływ bowiem innowacji w sektorze usług na zmiany struktury zatrudnienia we współczesnych gospodarkach stanowi nie tylko ważny i aktualny problem badawczy, ale także problem, któremu nie poświęcono jeszcze zbyt wielu prac naukowych. Istotnym walorem monografii są prezentowane wyniki badań empirycznych […]. Do zalet recenzowanej pracy zaliczam także przedstawienie metody idealizacji oraz próbę stworzenia wzorca zatrudnienia w gospodarkach opartych na wiedzy”.


Prof. zw. dr hab. Danuta Kopycińska
Uniwersytet Szczeciński



„Przedstawiona mi do recenzji praca wyróżnia się bardzo dobrą konstrukcją. […]. Łączy w sobie trzy elementy: sektor usług, zjawisko innowacyjności i zmiany strukturalne na rynku pracy. To wszystko jest osadzone w gospodarce opartej na wiedzy. […] Bardzo dobre rozważania teoretyczne na temat wpływu innowacyjności w usługach na zmiany na rynku pracy są świetnie ukoronowane analizami empirycznymi […]. Poprzez oryginalną koncepcję, bardzo konkretną tematykę, świetne rozważania teoretyczne oraz wszechstronną, pomysłową analizę empiryczną w szerokim ujęciu czasowym i przestrzennym praca wnosi istotny wkład w naukową analizę innowacyjności w usługach oraz wpływu tych procesów na rynek pracy”.


Prof. zw. dr hab. Andrzej Sokołowski
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie


Liczba stron324
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-471-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Sektor usług w gospodarce opartej na wiedzy    15
  1.1. Nowa gospodarka – gospodarka oparta na wiedzy    15
  1.2. Istota (natura) usług    23
  1.3. Rozwój sektora usług w gospodarce – aktualność teorii trzech sektorów    28
  1.4. Klasyfikacja usług    34
  1.4.1. Podejście sektorowe do klasyfikacji usług    35
  1.4.2. Podejście empiryczne do sektora usług    40
  1.5. Klasyfikacja usług w gospodarce opartej na wiedzy    47
  1.5.1. Usługi oparte na zaawansowanej wiedzy    50
  1.5.2. Usługi oparte na intensywności wykorzystania technologii    66
  1.5.3. Typologia usług według intensywności wykorzystania wiedzy i technologii    68
  1.6. Usługi stymulujące wiedzę jako czynnik dynamizujący przechodzenie do GOW    71
  2. Teoretyczne aspekty innowacji    77
  2.1. Istota innowacji    77
  2.2. Innowacje w usługach i produkcji – analiza porównawcza    81
  2.3. Źródła innowacji    84
  2.4. Rodzaje innowacji    91
  2.4.1. Innowacje otwarte i zamknięte    91
  2.4.2. Innowacje produktowe i procesowe    95
  2.4.3. Innowacje organizacyjne i marketingowe    97
  3. Metodyka pomiaru innowacyjności ze szczególnym uwzględnieniem sektora usług    100
  3.1. Badania innowacji w sektorze usług    100
  3.2. Pomiar i ocena działalności innowacyjnej    104
  3.3. Metodyka badania innowacyjności – źródła danych o innowacjach    116
  3.3.1. Community Innovation Survey (CIS)    117
  3.3.2. Europejska Tablica Wyników w dziedzinie innowacji (EIS)    126
  3.3.3. Wskaźnik Service Sector Innovation Index (SSII)    132
  4. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw a zmiany strukturalne w zatrudnieniu    137
  4.1. Zmiany strukturalne i sposoby ich analizy    137
  4.2. Innowacje a miejsca pracy    142
  4.3. Czynniki determinujące działalność innowacyjną z perspektywy zmian w zatrudnieniu    148
  4.3.1. Tempo zmian technologicznych    148
  4.3.2. Rodzaj wdrażanych innowacji    150
  4.3.3. Kapitałochłonność innowacji    158
  4.3.4. Dyfuzja innowacji    164
  5. Identyfikacja roli innowacji w zmianach strukturalnych w zatrudnieniu    171
  5.1. Metody poznania naukowego – schemat analityczny    171
  5.2. Wstępna analiza danych statystycznych    181
  5.3. Redukcja wymiarowości danych metodą analizy czynnikowej    191
  5.4. Poszukiwanie optymalnych informacyjnie zespołów czynników innowacyjnych opisujących zmiany w strukturze zatrudnienia    221
  5.4.1. Krótkookresowe charakterystyki zmian strukturalnych w zatrudnieniu    222
  5.4.2. Średniookresowe charakterystyki zmian strukturalnych w zatrudnieniu    227
  5.5. Klasyfikacja państw Unii Europejskiej ze względu na innowacyjność sektora usług oraz zmiany w strukturze zatrudnienia    233
  5.6. Klasyfikacja państw Unii Europejskiej ze względu na wskaźnik wiedzochłonności gospodarki (KIE) a wzorzec struktury zatrudnienia    253
  5.7. Innowacyjność sektora usług a zmiany strukturalne w zatrudnieniu oraz intensywność wykorzystywania wiedzy – ocena zmian    273
  Zakończenie    276
  Załącznik. Wykaz zmiennych i ich oznaczenia    285
  Literatura    288
  Spis rysunków    307
  Spis tabel    310
  Summary    313
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia