Innowacje w sektorze a zmiany strukturalne w zatrudnieniu

Innowacje w sektorze a zmiany strukturalne w zatrudnieniu

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Sektor usług staje się jednym z głównych obszarów zainteresowań ekonomii z uwagi na systematyczny wzrost udziału tej sfery w gospodarce pod względem zarówno tworzenia wartości dodanej, jak i miejsc pracy. Rozwojowi społeczno-gospodarczemu nieodłącznie towarzyszy wzrost znaczenia usług, dlatego też usługi stają się coraz ważniejszym elementem gospodarki każdego kraju, bez którego żadna gospodarka nie może się efektywnie rozwijać. Dodatkowo gospodarka oparta na wiedzy (GOW), stawiając na takie czynniki rozwoju, jak wiedza, doświadczenie czy umiejętności, w szczególny sposób sprzyja innowacjom i rozwojowi usług, zwłaszcza tych opartych na zaawansowanej wiedzy.


Liczba stron324
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-471-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Sektor usług w gospodarce opartej na wiedzy    15
  1.1. Nowa gospodarka – gospodarka oparta na wiedzy    15
  1.2. Istota (natura) usług    23
  1.3. Rozwój sektora usług w gospodarce – aktualność teorii trzech sektorów    28
  1.4. Klasyfikacja usług    34
  1.4.1. Podejście sektorowe do klasyfikacji usług    35
  1.4.2. Podejście empiryczne do sektora usług    40
  1.5. Klasyfikacja usług w gospodarce opartej na wiedzy    47
  1.5.1. Usługi oparte na zaawansowanej wiedzy    50
  1.5.2. Usługi oparte na intensywności wykorzystania technologii    66
  1.5.3. Typologia usług według intensywności wykorzystania wiedzy i technologii    68
  1.6. Usługi stymulujące wiedzę jako czynnik dynamizujący przechodzenie do GOW    71
  2. Teoretyczne aspekty innowacji    77
  2.1. Istota innowacji    77
  2.2. Innowacje w usługach i produkcji – analiza porównawcza    81
  2.3. Źródła innowacji    84
  2.4. Rodzaje innowacji    91
  2.4.1. Innowacje otwarte i zamknięte    91
  2.4.2. Innowacje produktowe i procesowe    95
  2.4.3. Innowacje organizacyjne i marketingowe    97
  3. Metodyka pomiaru innowacyjności ze szczególnym uwzględnieniem sektora usług    100
  3.1. Badania innowacji w sektorze usług    100
  3.2. Pomiar i ocena działalności innowacyjnej    104
  3.3. Metodyka badania innowacyjności – źródła danych o innowacjach    116
  3.3.1. Community Innovation Survey (CIS)    117
  3.3.2. Europejska Tablica Wyników w dziedzinie innowacji (EIS)    126
  3.3.3. Wskaźnik Service Sector Innovation Index (SSII)    132
  4. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw a zmiany strukturalne w zatrudnieniu    137
  4.1. Zmiany strukturalne i sposoby ich analizy    137
  4.2. Innowacje a miejsca pracy    142
  4.3. Czynniki determinujące działalność innowacyjną z perspektywy zmian w zatrudnieniu    148
  4.3.1. Tempo zmian technologicznych    148
  4.3.2. Rodzaj wdrażanych innowacji    150
  4.3.3. Kapitałochłonność innowacji    158
  4.3.4. Dyfuzja innowacji    164
  5. Identyfikacja roli innowacji w zmianach strukturalnych w zatrudnieniu    171
  5.1. Metody poznania naukowego – schemat analityczny    171
  5.2. Wstępna analiza danych statystycznych    181
  5.3. Redukcja wymiarowości danych metodą analizy czynnikowej    191
  5.4. Poszukiwanie optymalnych informacyjnie zespołów czynników innowacyjnych opisujących zmiany w strukturze zatrudnienia    221
  5.4.1. Krótkookresowe charakterystyki zmian strukturalnych w zatrudnieniu    222
  5.4.2. Średniookresowe charakterystyki zmian strukturalnych w zatrudnieniu    227
  5.5. Klasyfikacja państw Unii Europejskiej ze względu na innowacyjność sektora usług oraz zmiany w strukturze zatrudnienia    233
  5.6. Klasyfikacja państw Unii Europejskiej ze względu na wskaźnik wiedzochłonności gospodarki (KIE) a wzorzec struktury zatrudnienia    253
  5.7. Innowacyjność sektora usług a zmiany strukturalne w zatrudnieniu oraz intensywność wykorzystywania wiedzy – ocena zmian    273
  Zakończenie    276
  Załącznik. Wykaz zmiennych i ich oznaczenia    285
  Literatura    288
  Spis rysunków    307
  Spis tabel    310
  Summary    313
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia