Międzypokoleniowe uczenie się

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Międzypokoleniowe uczenie się jest zjawiskiem naturalnym, a przez to wszechobecnym, lecz społecznie „niewidzialnym”. Oznacza to, że występuje w większości sytuacji społecznych, takich jak chociażby wychowanie czy socjalizacja, choć z drugiej strony, samo pojęcie jest jeszcze mało znane, słabo rozpoznane w publikacjach o charakterze naukowym (…).


Źródeł nieobecności w świadomości zjawiska międzypokoleniowego uczenia można dopatrywać się w wielu czynnikach. Jednym z nich jest segregacja społeczeństw ze względu na wiek, która zaczyna się już od najmłodszych lat życia jednostki. Najlepiej widać to na przykładzie edukacji, w której podział ten utrzymuje się aż do okresu starości. Instytucjonalnie zorganizowany bieg życia jednostki daje niewiele możliwości doświadczania zjawiska międzypokoleniowego uczenia się, ponieważ człowiek najczęściej przebywa w grupie rówieśniczej, począwszy od przedszkola, a skończywszy na uniwersytetach trzeciego wieku (…).


Przygotowanie gruntu umożliwiającego przebicie się zjawiska międzypokoleniowego uczenia się do świadomości opinii publicznej (uczenie nieformalne) w dużej mierze zależy od kontekstu formalnego, który potrafi zdiagnozować, zdefiniować oraz nadać odpowiedni sposób percepcji tego zjawiska, czyniąc go „widzialnym”. Zadanie to wypełniają artykuły, opracowania oraz badania nad szeroko rozumianą międzypokoleniowością, które w Polsce mają już swoją historię. Rolę taką pełnić może przedłożona publikacja, która jest zbiorem autorskich badań oraz refleksji na temat międzypokoleniowego uczenia się. W żadnej mierze nie pretenduje do całościowego ujęcia tego zagadnienia. Jest kolejnym przyczynkiem w nowo rozpoznawanym polu badawczym. Kolejne artykuły poszerzają nie tylko listę obszarów, lecz także specyficzne ujęcia uczenia się w wymiarze międzypokoleniowym.
Fragment Wstępu


Liczba stron178
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-723-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Marcin Muszyński, Międzypokoleniowe uczenie się – wprowadzenie    8
  – Intergenerational Learning – Introduction    20
  Marcin Rojek, Międzypokoleniowe uczenie się w kontekście badania historii życia    22
  – Intergenerational Learning in the Context of Life History Research    37
  Lucyna Telka, Wyobraźnia społeczna wychowawcy – perspektywa pedagogiki społecznej    38
  – Sociological Imagination of an Educator – Social Education Perspective    47
  Ryszard Kałużny, Międzypokoleniowe uczenie się w refleksyjnym dialogu dziadków i wnuków    48
  – Intergenerational Learning in a Reflexive Dialogue between Grand-parents and Grandchildren    56
  Magdalena Sasin, Międzypokoleniowy przekaz zainteresowań na przykładzie zainteresowań sztuką    58
  – Intergenerational Transfer of Interests on the Example of an Interest in Arts    75
  Elżbieta Woźnicka, Seniorzy lubią blogi – międzypokoleniowy wymiar pisania pamiętników w Internecie    76
  – Seniors Like Blogs – Intergenerational Dimension of Writing Diaries on the Internet    89
  Renata Maciejewska, Tradycja jako przedmiot przekazu międzygeneracyjnego w dawnych społecznościach wiejskich    90
  – Tradition as a Subject of Intergenerational Transfer in Rural Communities in the Past    99
  Małgorzata Szokalak, Międzypokoleniowy dialog a wartości religijne w radiowych homiliach biskupa Józefa Zawitkowskiego    100
  – Intergenerational Dialogue vs. Religious Values in Radio Homilies of Bishop Józef Zawitkowski    108
  Hanna Solarczyk-Szwec, Pokolenia andragogów w Niemczech    110
  – Generations of Andragogists in Germany    118
  Renata Konieczna-Woźniak, „Młodzi nauczyciele” a budowanie międzypokoleniowych relacji    120
  – “Young Teachers” and Building an Intergenerational Relationships)    130
  Anna Sladek, Zdrowie jako obszar uczenia się (między)pokoleniowego    132
  – Health as (Inter)generational Field Learning    146
  Dorota Nawrat, Uczenie się międzypokoleniowe w środowisku pracy – wybrane strategie i metody    148
  – Intergenerational Learning in the Workplace – Selected Strategies and Methods)    167
  Agata Matuszewska, Mentoring w przedsiębiorstwach na przykładzie łódzkiej instytucji finansowej    168
  – Mentorship in Companies on the Example of a Financial Institution in Łódź    176
  Autorzy    178
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia