Kształtowanie systemów w wybranych obszarach transportu i logistyki

Kształtowanie systemów w wybranych obszarach transportu i logistyki

3 oceny

Redakcja:

Marianna Jacyna

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik dotyczy zagadnień kształtowania sieci transportowej w obszarze współdziałania środków transportu i organizacji sieci, w tym organizacji podmiotów recyklingu. Swym zakresem obejmuje problemy istotne z poznawczego i aplikacyjnego punktu widzenia. Dużym walorem podręcznika jest przedstawienie zastosowania aplikacji metod badawczych na danych rzeczywistych. Zaprezentowane narzędzia wspomagania podejmowania decyzji w wybranych obszarach mogą mieć zastosowanie nie tylko w działalności transportowej, ale także logistycznej.


Rok wydania2014
Liczba stron294
KategoriaTransport i logistyka
WydawcaOficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
ISBN-13978-83-7814-377-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     9
  1. Wprowadzenie     11
  1.1. Istota systemów transportowych i logistycznych     11
  1.1.1. Podstawowe pojęcia     11
  1.1.2. Powiązania między systemami transportowym i logistycznym     14
  1.1.3. Problemy decyzyjne w zakresie kształtowania układów transportowo-logistycz-
  nych    19
  1.2. Obszary kształtowania sieci transportowo-logistycznej     20
  1.2.1. Konfiguracja sieci transportowo-logistycznej     20
  1.2.2. Punkty węzłowe jako główne elementy sieci transportowo-logistycznej     22
  1.2.3. Procesy komisjonowania w obiektach magazynowych sieci logistycznej     27
  1.2.4. Terminowość dostaw w wieloszczeblowych systemach dystrybucji     30
  1.2.5. Zagadnienia logistyki odzysku w aspekcie kształtowania sieci transportowo-logi-stycznej     33
  1.3. Wybrane metody i narzędzia optymalizacji i oceny systemów transportowych i logi-
  stycznych     36
  1.3.1. Cel procesu modelowania     36
  1.3.2. Model matematyczny jako efekt procesu modelowania     37
  1.3.3. Problematyka optymalizacji w systemach transportowych     41
  1.3.4. Złożoność obliczeniowa stosowanych algorytmów     49
  1.3.5. Metody wielokryterialnej oceny systemów i rozwiązań projektowych     51
  Literatura     65
  2. Konfiguracja sieci logistycznej na potrzeby obsługi przedsiębiorstw     69
  2.1. Pojęcie sieci logistycznej     69
  2.2. Metody konfiguracji sieci transportowo-logistycznej     72
  2.2.1. Mierniki i kryteria wyboru lokalizacji obiektów magazynowych w sieci     72
  2.2.2. Metody lokalizacji punktów węzłowych w sieci logistycznej     74
  2.2.3. Metody projektowania obiektów magazynowych     84
  2.3. Specyfika potrzeb przedsiębiorstw produkcyjnych w zakresie zaopatrzenia i dystrybucji     85
  2.3.1. Problemy decyzyjne w sferze zaopatrzenia i dystrybucji     85
  2.3.2. Sposoby obsługi logistycznej przedsiębiorstw     90
  2.4. Model sieci logistycznej w funkcji potrzeb przedsiębiorstw     92
  2.4.1. Założenia ogólne modelu     92
  2.4.2. Struktura sieci logistycznej wraz z charakterystykami     95
  2.4.3. Matematyczne sformułowanie problemu projektowania sieci logistycznej na potrzeby obsługi przedsiębiorstw     97
  2.5. Algorytm i implementacja komputerowa metody projektowania struktury sieci logistycznej     101
  2.5.1. Algorytm projektowania sieci
  logistycznej    101
  2.5.2. Program LogMND oraz zakres jego zastosowania     104
  2.6. Przykłady zastosowania metody na danych rzeczywistych     107
  2.6.1. Dane wejściowe    107
  2.6.2. Analiza wyników w zakresie konfiguracji sieci logistycznej     110
  Literatura    122
  3. Lokalizacja podmiotu logistyki odzysku na przykładzie sieci recyklingu pojazdów     126
  3.1. Istota funkcjonowania sieci recyklingu pojazdów     126
  3.2. Problematyka modelowania sieci recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji     129
  3.3. Modelowanie lokalizacji podmiotów sieci recyklingu     131
  3.3.1. Zasady funkcjonowania sieci recyklingu pojazdów – założenia do modelowania     131
  3.3.2. Struktura sieci recyklingu – identyfikacja elementów struktury    134
  3.3.3. Parametryzacja elementów struktury sieci recyklingu     136
  3.3.4. Zmienne decyzyjne w problemie lokalizacji podmiotów sieci recyklingu     140
  3.3.5. Ograniczenia i warunki brzegowe lokalizacji podmiotów sieci recyklingu     143
  3.3.6. Kryteria optymalizacji lokalizacji podmiotów sieci recyklingu    148
  3.4. Modele matematyczne lokalizacji podmiotów sieci recyklingu    153
  3.4.1. Założenia ogólne    153
  3.4.2. Model lokalizacji podmiotów do przebudowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności     154
  3.4.3. Model lokalizacji podmiotów do budowy sieci recyklingu z kryterium maksymalizacji rentowności     161
  3.5. Algorytm i implementacja komputerowa metody rozwiązania modeli     167
  3.6. Przykłady zastosowań modeli na danych rzeczywistych     175
  3.6.1. Dane wejściowe dla rozwiązywanych wariantów     175
  3.6.2. Przebudowa sieci dla kryterium maksymalizacji rentowności – wariant rynkowy     180
  3.6.3. Budowa sieci dla kryterium maksymalizacji rentowności – wariant rynkowy    181
  Literatura    183
  4. Wyznaczanie terminowych dostaw w wieloszczeblowym systemie dystrybucji     184
  4.1. Problematyka terminowych dostaw     184
  4.1.1. Dystrybucja towarów z ograniczeniami czasowymi    184
  4.1.2. Terminowość dostaw w wieloszczeblowych systemach dystrybucji     186
  4.1.3. Algorytmy rozwiązania zagadnienia terminowej dystrybucji towarów     188
  4.2. Model wyznaczania terminowych dostaw w wieloszczeblowym systemie dystrybucji    194
  4.2.1. Elementy struktury wieloszczeblowego systemu dystrybucji wraz z charaktery-
  stykami     194
  4.2.2. Zadanie optymalizacyjne wyznaczania terminowych dostaw     197
  4.3. Metodyka rozwiązania zadania wyznaczania terminowych dostaw dla wieloszczeblowego systemu dystrybucji     206
  4.3.1. Algorytmizacja problemu wyznaczania terminowych dostaw     206
  4.3.2. Algorytm rozwiązywania zadania optymalizacyjnego wyznaczania terminowych
  dostaw     211
  4.4. Implementacja komputerowa metody wyznaczania terminowych dostaw dla wieloszczeblowego systemu dystrybucji    214
  4.5. Przykład zastosowania metody terminowych dostaw na danych rzeczywistych     218
  4.5.1. Identyfikacja zadania przewozowego     218
  4.5.2. Identyfikacja czasowych i kosztowych charakterystyk systemu dystrybucji     224
  4.5.3. Wyniki obliczeń    225
  Literatura    237
  5. Systemy i procesy komisjonowania w obiektach logistycznych     239
  5.1. Problematyka systemów i procesów komisjonowania     239
  5.1.1. Projektowanie i kształtowanie systemów komisjonowania     239
  5.1.2. Układ strefy składowania/kompletacji
  ładunków     241
  5.1.3. Problem przydziału asortymentu do lokalizacji     243
  5.1.4. Problem grupowania i łączenia zleceń
  kompletacyjnych    246
  5.1.5. Metody wyznaczania tras pracowników w
  strefie kompletacji     247
  5.1.6. Problem kongestii i blokowania się
  pracowników podczas kompletacji     249
  5.1.7. Estymacja czasu realizacji procesu kompletacji    252
  5.2. Model systemu komisjonowania     254
  5.2.1. Opis struktury strumieni ładunków i informacji     254
  5.2.2. Parametryzacja elementów systemu komisjonowania     256
  5.2.3. Organizacja systemu komisjonowania     260
  5.2.4. Warunki i ograniczenia realizacji procesu komisjonowania     263
  5.2.5. Kryteria oceny procesu komisjonowania     265
  5.3. Procedury i algorytmy badania i analizy procesu komisjonowania     272
  5.3.1. Procedura badania procesu
  komisjonowania     272
  5.3.2. Procedura generowania list
  kompletacyjnych     275
  5.3.3. Algorytmy rozmieszczana artykułów w strefie komisjonowania     276
  5.3.4. Algorytm generowania tras pracowników podczas kompletacji     279
  5.4. Przykład zastosowania aplikacji SymPick
  na danych rzeczywistych     281
  5.4.1. Funkcje i zadania aplikacji SymPick    281
  5.4.2. Badanie wydajności procesu komisjonowania z zastosowaniem aplikacji SymPick     282
RozwińZwiń