„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 19, nr 2/2014: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości - 05 Aktywizacja zawodowa i zatrudnianie osób...

-15%

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 19, nr 2/2014: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości - 05 Aktywizacja zawodowa i zatrudnianie osób...

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

1,70  2,00

Format: pdf

1,702,00

cena zawiera podatek VAT

Kolejny numer czasopisma „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (tom 19, 2/2014), którego temat przewodni: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych – różne aspekty rzeczywistości, wpisuje się w szeroko podejmowaną problematykę codzienności osób niepełnosprawnych, społecznych działań na rzecz poprawy ich sytuacji w różnych obszarach. Żyjemy w czasach bardzo dynamicznych zmian zachodzących prawie w każdej dziedzinie naszego życia. Te zmiany dotyczą również funkcjonowania osób niepełnosprawnych. W niniejszej publikacji ukazane zostały różne aspekty rzeczywistości tej grupy, takie jak: terapia, rehabilitacja, edukacja, funkcjonowanie w przestrzeni społecznej, kulturalnej czy zawodowej. Zamieszczone w trzech częściach artykuły stanowią holistyczny obraz rzeczywistości osoby niepełnosprawnej w obecnych czasach. Obraz ten – z perspektywy edukacyjnej, terapeutycznej, społecznej, a także zawodowej – przedstawiają badacze, ale również osoby będące w stałym kontakcie z osobami niepełnosprawnymi. Elementem szczególnie ciekawym jest transkrypcja panelu pt. „Świat widziany z drugiej strony – oczekiwania osób niepełnosprawnych”, który miał miejsce podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Ustroniu w kwietniu 2014 roku, a którego uczestnikami były osoby niepełnosprawne. Dyskusja ta zawiera różne perspektywy widzenia rzeczywistości przez pryzmat swojej niepełnosprawności, ale również miejsca w obecnym świecie i sprawowanej funkcji.


Publikacja poprzez połączenie rozważań stricte badawczych z rozważaniami praktycznymi skierowana jest do naukowców, pedagogów, psychologów, socjologów, studentów, a także do praktyków pracujących na co dzień z osobami niepełnosprawnymi oraz do rodziców dzieci niepełnosprawnych.


WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie (Magdalena Bełza, Dorota Prysak) /    11
  
  Część I
  Konstruowanie rzeczywistości społecznej osób niepełnosprawnych
  
  Anna Nowak
  Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych /    21
  
  Marzenna Zaorska
  Problemy życiowe młodych osób dorosłych głuchoniewidomych o niskim poziomie funkcjonowania w perspektywie rzeczywistości, oczekiwań, deklaracji pomocowych /    31
  
  Jolanta Zielińska
  Badania nad niepełnosprawnością w perspektywie neurobiologii /    43
  
  Igor Hampl
  Seksualność osób z niepełnosprawnością słuchową /    53
  
  Bernadeta Szczupał
  Aktywizacja zawodowa i zatrudnianie osób z rzadkimi i sprzężonymi niepełnosprawnościami /    63
  
  Barbara Trochimiak
  Dydaktyka XXI wieku – potrzeba terapii? /    77
  
  Część II
  Konstruowanie rzeczywistości terapeutycznej osób niepełnosprawnych
  
  Ewa Rudnicka-Drożak, Justyna Natora, Ewa Dutczak, Agnieszka Żabińska
  The process of social and vocational rehabilitation of people with disabilities in occupational therapy workshops, and the prospects of finding employment for graduates of these institutions /    91
  
  Mateusz Penczek
  Autonomia osób niepełnosprawnych z perspektywy koncepcji ludzkich zdolności Marthy Nussbaum /    103
  
  Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk
  Utopia czy praca u podstaw? – dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju a rzeczywistość edukacyjna (na przykładzie ośrodka szkolno-wychowawczego dla niewidomych i słabowidzących) /    113
  
  Część III
  Konstruowanie rzeczywistości edukacyjnej osób niepełnosprawnych
  
  Petr Franiok
  Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną i specyfika ich kształcenia /    127
  
  Beata Gumienny
  Zmiany profilu kształcenia uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ze sprzężeniami /    139
  
  Katarzyna Pająk
  Opinie studentów na temat sposobu kreowania przez media wizerunku osób z niepełnosprawnością intelektualną /    151
  
  Renata Kovářová
  Studenci ze specjalnymi potrzebami w szkolnictwie wyższym w Republice Czeskiej /    173
  
  Beata Tylewska-Nowak
  Osoby z niepełnosprawnością na studiach wyższych – wybrane aspekty. Doniesienie z badań /    181
  
  Dyskusje teoretyków i praktyków wokół rzeczywistości osób niepełnosprawnych
  
  Dorota Prysak
  Sprawozdanie z X-lecia Międzynarodowych Konferencji Naukowych w Ustroniu /    201
  
  Magdalena Bełza
  Panel dyskusyjny pt. „Świat widziany z drugiej strony – oczekiwania osób niepełnosprawnych” /    205
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia