Studia Artystyczne. Nr 2: Sztuka w przestrzeniach współczesności - 12 Kształcenie nauczycieli muzyki na wydziałach nauczycielskich na Słowacji. Porównanie założeń słowackich z systemem kształcenia nauczycieli muzyki w Polsce

-5%

Studia Artystyczne. Nr 2: Sztuka w przestrzeniach współczesności - 12 Kształcenie nauczycieli muzyki na wydziałach nauczycielskich na Słowacji. Porównanie założeń słowackich z systemem kształcenia nauczycieli muzyki w Polsce

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

3,33  3,50

Format: pdf

3,333,50

cena zawiera podatek VAT

Ideą publikacji jest wielowymiarowe ukazanie miejsca i roli sztuki we współczesności, a w tym: muzyki, sztuk plastycznych, grafiki, pedagogiki muzycznej. Treść publikacji stanowią trzy części tematyczne: pierwsza obejmuje teoretyczne rozważania o sztuce, część druga omawia aspekty wykonawcze i innowacyjne trendy uprawiania sztuki, trzecia przybliża zagadnienia propagowania edukacyjnej i wychowawczej roli sztuki we współczesności. Publikacja zawiera piętnaście tekstów autorskich oraz Dodatek Artystyczny stanowiący wykaz najważniejszych osiągnięć pedagogów Instytutu Muzyki i Instytutu Sztuki. Treść słowną czasopisma ubogacają zdjęcia, ilustracje oraz teksty nutowe. Autorzy tekstów wielokrotnie dowiedli, że sztuka jest „zwierciadłem rzeczywistości” i może mieć charakter naśladowczy, odtwórczy lub być tylko wytworem wyobraźni konkretnego artysty. Sztukę w przestrzeniach współczesności przede wszystkim kształtuje sam artysta, toteż ona odzwierciedla sposoby jego myślenia, potrzeby, dążenia, krytyczne spojrzenie na piękno i absurdy życia. W wielkim labiryncie rzeczywistości i upływającego czasu sztuka nie jest jednorodna w swej formie, treści, materiale twórczym, sposobach wypowiedzi artystycznej. Sztuka muzyczna i sztuki plastyczne poprzez wypowiedzi swych autorów stanowią tematykę drugiego numeru „Studiów Artystycznych” z podtytułem Sztuka w przestrzeniach współczesności. Publikacja ta jest adresowana do nauczycieli akademickich kierunków artystycznych, pedagogiczno-artystycznych, studentów, artystów profesjonalnych i nieprofesjonalnych oraz animatorów szeroko rozumianej kultury.


WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie /    3
  Jolanta Bauman-Szulakowska: Sztuka europejska jako element kształtujący europejską tożsamość –dychotomia związków /    7
  Rafał Ciesielski: Czy chcemy – potrafimy – powinniśmy mówić i pisać o muzyce? Krytyka muzyczna w kulturze współczesnej /    13
  Ireneusz Botor: Co zrobić z innością Michaela Willmanna? /    23
  Tadeusz Rus: Barbaryzacja w kulturze /    30
  Andrzej Szarek: To tylko gra w sztukę /    34
  Jan Pamuła: Problemy sztuki cyfrowej /    37
  Natalia Pawlus: Barwa biała /    39
  Jolanta Gwioździk: Sztuka książki w relacjach słowa, obrazu i formy /    42
  Agnieszka Kopińska: Muzyka Witolda Lutosławskiego we współczesnej edukacji muzycznej i praktyce wykonawczej /    46
  Alojzy Suchanek: O powstaniu, działalności i perspektywach Polskiego Towarzystwa Artystycznego „Ars Musica” w Republice Czeskiej /    53
  Aleksandra Giełdoń-Paszek: Nowatorskie koncepcje kształcenia artystycznego wobec tradycji /    59
  Irena Medňanská: Kształcenie nauczycieli muzyki w Wydziałach Nauczycielskich na Słowacji. Porównanie założeń słowackich z systemem kształcenia nauczycieli muzyki w Polsce /    65
  Romualda Ławrowska: Wprowadzanie dziecka w kulturę muzyczną. Aktualne uwarunkowania systemowe i propozycje metodyczne /    74
  Waleria Skiba: Techniki muzyczno-teatralne jako działania ludyczne i terapeutyczne /    84
  Instytut Muzyki /    93
  Instytut Sztuki /    99
  Galeria prac /    104
RozwińZwiń

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia