Studia Artystyczne. Nr 1: Sztuka w przestrzeniach współczesności - 06 Ars Antiqua wobec Ars Nova muzyki francuskiej XX wieku – Jean Françaix oraz Jacques Ibert w tle przemian modernizmu scjentycznego

-15%

Studia Artystyczne. Nr 1: Sztuka w przestrzeniach współczesności - 06 Ars Antiqua wobec Ars Nova muzyki francuskiej XX wieku – Jean Françaix oraz Jacques Ibert w tle przemian modernizmu scjentycznego

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

3,40  4,00

Format: pdf

3,404,00

cena zawiera podatek VAT

Podjęte przez autorów „Studiów Artystycznych” próby analizy wybranych aspektów rzeczywistości stały się podstawą do tworzenia dyskursów nad miejscem i rolą sztuki we współczesności. Ideą wydawnictwa niniejszego numeru jest wielowymiarowe i interdyscyplinarne ukazanie sztuki, a w tym: muzyki, sztuk plastycznych, grafiki i gier komputerowych w różnych jej aspektach. W publikacji znajdują się następujące obszary tematyczne: teoretyczne rozważania o sztuce, jej projektowanie, wykonanie i interpretacja artystyczna, percepcja, innowacyjne trendy uprawiania sztuki oraz propagowania edukacyjnej i wychowawczej roli sztuki w szeroko rozumianym środowisku życia człowieka.


Numer pierwszy publikacji nosi tytuł: „Studia Artystyczne”. Sztuka w przestrzeniach współczesności. Jest pracą zbiorową, wydawnictwem ciągłym z rocznym trybem druku. Każdy kolejny numer będzie posiadał własny podtytuł zgodny z treścią zawartych w nim tekstów. Układ publikacji jest działowy i dzieli zamieszczone w nim teksty na części tematyczne. W części pierwszej znajdują się rozprawy teoretyczne o sztuce, w drugiej opis doświadczeń i rozważań o praktyce wykonawczej sztuki, trzecia część skupia myślenie o edukacyjnych uwarunkowaniach kształcenia artystycznego na różnych poziomach kształcenia. Całość tomu zamyka Dodatek Artystyczny prezentujący najważniejsze osiągnięcia artystyczne i naukowe pedagogów Instytutu Muzyki i Instytutu Sztuki Wydziału Artystycznego w danym roku kalendarzowym. Publikacja ta jest wynikiem współpracy naukowej i artystycznej pedagogów Wydziału Artystycznego z partnerskimi ośrodkami naukowymi w kraju i spoza granic. Odbiorcami publikacji mogą być: nauczyciele akademiccy kierunków artystycznych i pedagogiczno-artystycznych, artyści profesjonalni i nieprofesjonalni, muzycy, dyrygenci, studenci, pracownicy instytucji oświatowych i kulturalno-oświatowych, muzea, biblioteki, działacze artystycznego ruchu amatorskiego, pasjonaci sztuką współczesną.


WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie /    3
  Ryszard Solik: Dylematy nadmiaru /    7
  Ireneusz Botor: Do czego potrzebna jest dziś sztuka? /    13
  Aleksandra Giełdoń-Paszek: Zakładnik piękna – koncepcja sztuki według Jarosława Iwaszkiewicza /    20
  Jan Kudlička: Krajina – Človek – Stopa /    30
  Tadeusz Rus: Upowszechnianie sztuki wobec kultury masowej /    32
  Jolanta Szulakowska-Kulawik: Ars Antiqua wobec Ars Nova muzyki francuskiej XX wieku – Jean Françaix oraz Jaques Ibert w tle przemian modernizmu scjentycznego /    36
  Bogumiła Mika: Z historii zapożyczeń „muzyki w muzyce” /    49
  Agnieszka Kopińska: Zagadnienie koloru oraz sposoby kształtowania brzmienia w nowoczesnej muzyce fortepianowej – zarys problematyki badawczej /    59
  Izabella Zielecka-Panek: Działalność Artystyczna Chóru Uniwersytetu Śląskiego w latach 1998–2013 na tle 105-letniej tradycji Towarzystwa Śpiewaczego „Harmonia” w Cieszynie /    65
  Małgorzata Łuszczak, Remigiusz Kopoczek, Katarzyna Kroczek-Wasińska: Space mixing /    81
  Jadwiga Uchyła-Zroski: Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentów kierunków pedagogiczno-artystycznych /    87
  Grażyna Darłak: Śpiewa słowik, a z nim dzieci, siedem słowiczątek… O pieśniach Witolda Lutosławskiego dla dzieci /    96
  Anna Waluga: Rodzima muzyka ludowa u podstaw wprowadzania dzieci w świat muzyki /    105
  Dominika Lenska: Folklor dziecięcy – jego rola i miejsce w edukacji muzycznej dziecka /    111
  Ewa Bogdanowicz, Grażyna Durlow: Zrozumieć muzykę – ruch w edukacji dziecka /    117
  Spis wybranych osiągnięć artystycznych i naukowych pracowników Wydziału Artystycznego w roku    2012
  Instytut Muzyki /    125
  Instytut Sztuki /    133
  Galeria prac /    137
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia