EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Jadwiga Uchyła-Zroski, Aleksandra Giełdoń-Paszek, Remigiusz Kopoczek, Ryszard Solik, Małgorzata Łuszczak
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Ideą publikacji jest wielowymiarowe ukazanie miejsca i roli sztuki we współczesności, a w tym: muzyki, sztuk plastycznych, grafiki, pedagogiki muzycznej. Treść publikacji stanowią trzy części tematyczne: pierwsza obejmuje teoretyczne rozważania o sztuce, część druga omawia aspekty wykonawcze i innowacyjne trendy uprawiania sztuki, trzecia przybliża zagadnienia propagowania edukacyjnej i wychowawczej roli sztuki we współczesności. Publikacja zawiera piętnaście tekstów autorskich oraz Dodatek Artystyczny stanowiący wykaz najważniejszych osiągnięć pedagogów Instytutu Muzyki i Instytutu Sztuki. Treść słowną czasopisma ubogacają zdjęcia, ilustracje oraz teksty nutowe. Autorzy tekstów wielokrotnie dowiedli, że sztuka jest „zwierciadłem rzeczywistości” i może mieć charakter naśladowczy, odtwórczy lub być tylko wytworem wyobraźni konkretnego artysty. Sztukę w przestrzeniach współczesności przede wszystkim kształtuje sam artysta, toteż ona odzwierciedla sposoby jego myślenia, potrzeby, dążenia, krytyczne spojrzenie na piękno i absurdy życia. W wielkim labiryncie rzeczywistości i upływającego czasu sztuka nie jest jednorodna w swej formie, treści, materiale twórczym, sposobach wypowiedzi artystycznej. Sztuka muzyczna i sztuki plastyczne poprzez wypowiedzi swych autorów stanowią tematykę drugiego numeru „Studiów Artystycznych” z podtytułem Sztuka w przestrzeniach współczesności. Publikacja ta jest adresowana do nauczycieli akademickich kierunków artystycznych, pedagogiczno-artystycznych, studentów, artystów profesjonalnych i nieprofesjonalnych oraz animatorów szeroko rozumianej kultury.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 120 |
Kategoria | Teoria sztuki |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie / | 3 |
Jadwiga Uchyła-Zroski | |
Część pierwsza | |
Teoretyczne rozprawy i rozważania o sztuce | |
Jolanta Bauman-Szulakowska: Sztuka europejska jako element kształtujący europejską tożsamość –dychotomia związków / | 7 |
Rafał Ciesielski: Czy chcemy – potrafimy – powinniśmy mówić i pisać o muzyce? Krytyka muzyczna w kulturze współczesnej / | 13 |
Ireneusz Botor: Co zrobić z innością Michaela Willmanna? / | 23 |
Tadeusz Rus: Barbaryzacja w kulturze / | 30 |
Andrzej Szarek: To tylko gra w sztukę / | 34 |
Część druga | |
Z doświadczeń praktycznych i wykonawczych sztuki | |
Jan Pamuła: Problemy sztuki cyfrowej / | 37 |
Natalia Pawlus: Barwa biała / | 39 |
Jolanta Gwioździk: Sztuka książki w relacjach słowa, obrazu i formy / | 42 |
Agnieszka Kopińska: Muzyka Witolda Lutosławskiego we współczesnej edukacji muzycznej i praktyce wykonawczej / | 46 |
Alojzy Suchanek: O powstaniu, działalności i perspektywach Polskiego Towarzystwa Artystycznego „Ars Musica” w Republice Czeskiej / | 53 |
Część trzecia | |
Edukacyjne uwarunkowania kształcenia artystycznego | |
Aleksandra Giełdoń-Paszek: Nowatorskie koncepcje kształcenia artystycznego wobec tradycji / | 59 |
Irena Medňanská: Kształcenie nauczycieli muzyki w Wydziałach Nauczycielskich na Słowacji. Porównanie założeń słowackich z systemem kształcenia nauczycieli muzyki w Polsce / | 65 |
Romualda Ławrowska: Wprowadzanie dziecka w kulturę muzyczną. Aktualne uwarunkowania systemowe i propozycje metodyczne / | 74 |
Waleria Skiba: Techniki muzyczno-teatralne jako działania ludyczne i terapeutyczne / | 84 |
Dodatek | |
Spis wybranych osiągnięć artystycznych i naukowych pracowników Wydziału Artystycznego w roku 2013 | |
Instytut Muzyki / | 93 |
Instytut Sztuki / | 99 |
Galeria prac / | 104 |