Kapitał społeczny a postawy i działania przedsiębiorcze mieszkańców Łodzi

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka poświęcona jest problematyce kapitału społecznego. Zawarto w niej przegląd podstawowych koncepcji kapitału społecznego, a także charakterystykę jego poszczególnych komponentów. Skoncentrowano się też na społecznym i psychologicznym aspekcie przedsiębiorczości. Stanowi próbę egzemplifikacji związków pomiędzy kapitałem społecznym a przedsiębiorczością. Opisano kwestie dotyczące przedmiotu i problematyki badań, głównych pojęć, hipotez badawczych. Wnioski płynące z zawartych wyników i podjętych rozważań pozwalają określić stan kapitału społecznego łodzian, poziom przedsiębiorczości, czyli informacje na temat postaw i działań o charakterze przedsiębiorczym.
Praca jest wartościowym i cennym wkładem w wiedzę zarówno od strony poznawczej, jak i teoretycznej. Ma też walory diagnostyczne. Opisano w niej istotne aspekty życia społecznego Łodzi, przede wszystkim te o ważnym społecznym wydźwięku. Kapitał społeczny traktowany jest jako jeden z głównych czynników (pomijając czynniki makrospołeczne) odpowiedzialnych za powstawanie i utrzymywanie się nierówności. Przesądza on także o możliwościach i szansach jednostki w gospodarce kapitalistycznej, a przedsiębiorczość postrzega się również jako postawę ułatwiającą funkcjonowanie we współczesnym świecie.
Uzyskane wyniki mają znaczenie zarówno dla kreatorów życia społecznego, jak i indywidualnych jednostek chcących mieć kontrolę nad swoim życiem, a także dla tych, którzy pragną osiągać więcej w kwestiach materialnych i niematerialnych.


Liczba stron234
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-601-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Rozdział 1. Kapitał społeczny – koncepcje, wymiary, funkcje     13
  1.1. Wstęp     13
  1.2. Koncepcje kapitału społecznego     14
  1.3. Wymiary kapitału społecznego     23
  1.3.1. Zaufanie     24
  1.3.2. Normy społeczne jako element kapitału społecznego     28
  1.3.3. Sieci społeczne     31
  1.4. Wybrane funkcje kapitału społecznego     36
  1.5. Podsumowanie     43
  
  Rozdział 2. Przedsiębiorczość – aspekt psychologiczny i społeczny     45
  2.1. Wstęp     45
  2.2. Istota przedsiębiorczości     46
  2.3. Psychologiczny wymiar przedsiębiorczości     49
  2.3.1. Osobowość a przedsiębiorczość     49
  2.3.2. Postawa przedsiębiorcza     54
  2.4. Podsumowanie     61
  
  Rozdział 3. Założenia i metodologia badań     63
  3.1. Wstęp     63
  3.2. Założenia badawcze     64
  3.3. Zmienne i ich wskaźniki     67
  3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze     70
  3.5. Próba badawcza i przebieg badań     73
  3.6. Zastosowane metody analizy danych     74
  3.7. Teren badań     75
  
  Rozdział 4. Kapitał społeczny mieszkańców Łodzi     81
  4.1. Wstęp     81
  4.2. Zaufanie społeczne mieszkańców Łodzi     81
  4.2.1. Zgeneralizowane zaufanie mieszkańców Łodzi     82
  4.2.2. Zaufanie w sferze publicznej     85
  4.2.3. Zaufanie w sferze prywatnej     91
  4.2.4. Ogólny poziom zaufania społecznego     93
  4.2.5. Uwarunkowania zaufania społecznego     96
  4.3. Zakres aprobaty wybranych norm społecznych     102
  4.3.1. Ogólny poziom aprobaty badanych norm społecznych     114
  4.3.2. Normy społeczne a zmienne atrybutywne     119
  4.4. Sieć kontaktów społecznych     128
  4.4.1. Zakres utrzymywanych kontaktów     129
  4.4.2. Czas trwania znajomości     132
  4.4.3. Częstość utrzymywanych kontaktów     133
  4.4.4. Ogólny poziom sieci społecznych mieszkańców Łodzi i jego uwarunkowania     137
  4.5. Kapitał społeczny badanej zbiorowości     146
  4.5.1. Poziom i uwarunkowania kapitału społecznego mieszkańców Łodzi     150
  4.5.2. Kapitał społeczny a zmienne atrybutywne     153
  4.5.3. Typy kapitału społecznego     158
  4.5.4. Uwarunkowania wyróżnionych typów kapitału społecznego     165
  4.5.5. Kapitał społeczny w ujęciu przestrzennym     167
  4.6. Podsumowanie     171
  
  Rozdział 5. Przedsiębiorczość mieszkańców Łodzi – postawy i działania     173
  5.1. Wstęp     173
  5.2. Przedsiębiorcze postawy łodzian     174
  5.3. Postawa przedsiębiorcza a zmienne atrybutywne     181
  5.4. Przedsiębiorcze działania mieszkańców Łodzi     185
  5.5. Przedsiębiorcze działania mieszkańców Łodzi a zmienne społeczno-demograficzne     186
  5.6. Podsumowanie     189
  
  Rozdział 6. Kapitał społeczny a przedsiębiorczość mieszkańców Łodzi     191
  6.1. Wstęp     191
  6.2. Poziom kapitału społecznego a postawy i działania przedsiębiorcze     192
  6.3. Typy kapitału społecznego a postawy i działania przedsiębiorcze     196
  6.3.1. Niespójny kapitał zaufania a postawy i działania przedsiębiorcze     199
  6.3.2. Spójny kapitał sieciowo-normatywny a postawy i działania przedsiębiorcze     200
  6.3.3. Niespójny kapitał normatywny a postawy i działania przedsiębiorcze     202
  6.4. Rola kapitału społecznego w rozwoju przedsiębiorczości mieszkańców Łodzi     204
  6.5. Podsumowanie     207
  
  Zakończenie     209
  
  Bibliografia     215
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia