Kapitał społeczny a postawy i działania przedsiębiorcze mieszkańców Łodzi

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka poświęcona jest problematyce kapitału społecznego. Zawarto w niej przegląd podstawowych koncepcji kapitału społecznego, a także charakterystykę jego poszczególnych komponentów. Skoncentrowano się też na społecznym i psychologicznym aspekcie przedsiębiorczości. Stanowi próbę egzemplifikacji związków pomiędzy kapitałem społecznym a przedsiębiorczością. Opisano kwestie dotyczące przedmiotu i problematyki badań, głównych pojęć, hipotez badawczych. Wnioski płynące z zawartych wyników i podjętych rozważań pozwalają określić stan kapitału społecznego łodzian, poziom przedsiębiorczości, czyli informacje na temat postaw i działań o charakterze przedsiębiorczym.
Praca jest wartościowym i cennym wkładem w wiedzę zarówno od strony poznawczej, jak i teoretycznej. Ma też walory diagnostyczne. Opisano w niej istotne aspekty życia społecznego Łodzi, przede wszystkim te o ważnym społecznym wydźwięku. Kapitał społeczny traktowany jest jako jeden z głównych czynników (pomijając czynniki makrospołeczne) odpowiedzialnych za powstawanie i utrzymywanie się nierówności. Przesądza on także o możliwościach i szansach jednostki w gospodarce kapitalistycznej, a przedsiębiorczość postrzega się również jako postawę ułatwiającą funkcjonowanie we współczesnym świecie.
Uzyskane wyniki mają znaczenie zarówno dla kreatorów życia społecznego, jak i indywidualnych jednostek chcących mieć kontrolę nad swoim życiem, a także dla tych, którzy pragną osiągać więcej w kwestiach materialnych i niematerialnych.


Liczba stron234
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-601-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Rozdział 1. Kapitał społeczny – koncepcje, wymiary, funkcje    13
  1.1. Wstęp    13
  1.2. Koncepcje kapitału społecznego    14
  1.3. Wymiary kapitału społecznego    23
  1.3.1. Zaufanie    24
  1.3.2. Normy społeczne jako element kapitału społecznego    28
  1.3.3. Sieci społeczne    31
  1.4. Wybrane funkcje kapitału społecznego    36
  1.5. Podsumowanie    43
  Rozdział 2. Przedsiębiorczość – aspekt psychologiczny i społeczny    45
  2.1. Wstęp    45
  2.2. Istota przedsiębiorczości    46
  2.3. Psychologiczny wymiar przedsiębiorczości    49
  2.3.1. Osobowość a przedsiębiorczość    49
  2.3.2. Postawa przedsiębiorcza    54
  2.4. Podsumowanie    61
  Rozdział 3. Założenia i metodologia badań    63
  3.1. Wstęp    63
  3.2. Założenia badawcze    64
  3.3. Zmienne i ich wskaźniki    67
  3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze    70
  3.5. Próba badawcza i przebieg badań    73
  3.6. Zastosowane metody analizy danych    74
  3.7. Teren badań    75
  Rozdział 4. Kapitał społeczny mieszkańców Łodzi    81
  4.1. Wstęp    81
  4.2. Zaufanie społeczne mieszkańców Łodzi    81
  4.2.1. Zgeneralizowane zaufanie mieszkańców Łodzi    82
  4.2.2. Zaufanie w sferze publicznej    85
  4.2.3. Zaufanie w sferze prywatnej    91
  4.2.4. Ogólny poziom zaufania społecznego    93
  4.2.5. Uwarunkowania zaufania społecznego    96
  4.3. Zakres aprobaty wybranych norm społecznych    102
  4.3.1. Ogólny poziom aprobaty badanych norm społecznych    114
  4.3.2. Normy społeczne a zmienne atrybutywne    119
  4.4. Sieć kontaktów społecznych    128
  4.4.1. Zakres utrzymywanych kontaktów    129
  4.4.2. Czas trwania znajomości    132
  4.4.3. Częstość utrzymywanych kontaktów    133
  4.4.4. Ogólny poziom sieci społecznych mieszkańców Łodzi i jego uwarunkowania    137
  4.5. Kapitał społeczny badanej zbiorowości    146
  4.5.1. Poziom i uwarunkowania kapitału społecznego mieszkańców Łodzi    150
  4.5.2. Kapitał społeczny a zmienne atrybutywne    153
  4.5.3. Typy kapitału społecznego    158
  4.5.4. Uwarunkowania wyróżnionych typów kapitału społecznego    165
  4.5.5. Kapitał społeczny w ujęciu przestrzennym    167
  4.6. Podsumowanie    171
  Rozdział 5. Przedsiębiorczość mieszkańców Łodzi – postawy i działania    173
  5.1. Wstęp    173
  5.2. Przedsiębiorcze postawy łodzian    174
  5.3. Postawa przedsiębiorcza a zmienne atrybutywne    181
  5.4. Przedsiębiorcze działania mieszkańców Łodzi    185
  5.5. Przedsiębiorcze działania mieszkańców Łodzi a zmienne społeczno-demograficzne    186
  5.6. Podsumowanie    189
  Rozdział 6. Kapitał społeczny a przedsiębiorczość mieszkańców Łodzi    191
  6.1. Wstęp    191
  6.2. Poziom kapitału społecznego a postawy i działania przedsiębiorcze    192
  6.3. Typy kapitału społecznego a postawy i działania przedsiębiorcze    196
  6.3.1. Niespójny kapitał zaufania a postawy i działania przedsiębiorcze    199
  6.3.2. Spójny kapitał sieciowo-normatywny a postawy i działania przedsiębiorcze    200
  6.3.3. Niespójny kapitał normatywny a postawy i działania przedsiębiorcze    202
  6.4. Rola kapitału społecznego w rozwoju przedsiębiorczości mieszkańców Łodzi    204
  6.5. Podsumowanie    207
  Zakończenie    209
  Bibliografia    215
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia