Ścieżki niepowodzeń gospodarczych

Redukcja zagrożenia niepowodzeniem jako element strategii małej firmy

1 opinia

Format:

ibuk

Celem pracy było wyodrębnienie składowych mających wpływ na wystąpienie zdarzeń powodujących wejście firmy na ścieżki niepowodzenia gospodarczego, identyfikacja przebiegu tych ścieżek oraz zaproponowanie sposobów ograniczenia zagrożenia niepowodzeniem dla małych firm. Podjęta w niej problematyka ma duże znaczenie dla teorii i praktyki zarządzania.
Książka zawiera wiele interesujących elementów oraz nowatorskich ujęć. Obejmuje obszerną, wielowymiarową analizę zjawiska niepowodzenia gospodarczego w małej firmie, uwzględniającą zarówno czynniki sprawcze, cykle przebiegu niepowodzeń i porażek biznesowych, jak i strategie ich eliminowania. Może być z powodzeniem adresowana do szerokiego kręgu czytelników – zaczynając od środowisk przedsiębiorców, kadr kierowniczych w MŚP, poprzez urzędników kreujących otoczenie regulacyjne, po badaczy i analityków z zakresu zarządzania ryzykiem i zarządzania strategicznego, środowiska akademickie i studentów. Zawiera opis dotyczący przebiegu niepowodzeń w badanych firmach. Przedstawiony schemat przeprowadzenia badań jakościowych jest modelowy. Lektura pogłębi naszą wiedzę i doświadczenia w zakresie sprawności małych firm oraz ich reaktywności na kryzys i niepowodzenia.


Liczba stron274
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-600-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Niepowodzenie gospodarcze w teorii i praktyce gospodarczej     13
  1.1. Ewolucja pojęcia niepowodzenia gospodarczego     13
  1.2. Niepowodzenia gospodarcze na tle teorii ekonomicznych     18
  1.3. Ekonomiczne i prawne ujęcie niepowodzenia gospodarczego małych firm     30
  1.4. Skala niepowodzeń gospodarczych małych firm     43
  
  Rozdział 2. Uwarunkowania niepowodzeń gospodarczych w małych firmach     51
  2.1. Wybory strategiczne w małych firmach a ich zdolność do przetrwania     51
  2.2. Przyczyny niepowodzenia gospodarczego małych firm     57
  2.3. Symptomy niepowodzenia małych firm     88
  2.4. Kryzys a niepowodzenie gospodarcze małych firm     102
  
  Rozdział 3. Ścieżki niepowodzeń gospodarczych małych firm     109
  3.1. Krytyczne punkty na ścieżkach niepowodzenia gospodarczego     109
  3.2. Typologia ścieżek niepowodzenia     115
  3.3. Cykl życia organizacji a przebieg ścieżek niepowodzenia gospodarczego     122
  3.4. Ścieżki niepowodzenia charakterystyczne dla małych firm     132
  3.5. Zadania ścieżek niepowodzenia gospodarczego małych firm     142
  
  Rozdział 4. Zapobieganie niepowodzeniom jako element strategii małej firmy     161
  4.1. Założenia koncepcji zapobiegania niepowodzeniom w małych firmach     161
  4.2. Ryzyko biznesowe w teorii i praktyce gospodarczej     170
  4.3. Proces redukcji zagrożenia niepowodzeniem w małych firmach     187
  4.4. Wyzwania stojące przed polityką wsparcia przedsiębiorstw w zakresie zapobiegania niepowodzeniom gospodarczym     222
  
  Zakończenie     233
  Aneks     237
  Bibliografia     253
  Spis tabel i rysunków     271
  Od Redakcji     273
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia