O uczących i uczonych. Szkice z pedeutologii historycznej

-20%

O uczących i uczonych. Szkice z pedeutologii historycznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,80  26,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 26,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,72 zł  


20,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka pt. O uczących i uczonych jest próbą odczytania myśli pedeutologicznej w szkole lwowsko-warszawskiej. Zaprezentowano w niej portrety wybitnych twórców polskiej humanistyki, w perspektywie pojmowania przez nich służby nauczycielskiej. Poza ukazaniem stylów pracy pedagogicznej, główną intencją publikacji jest także oddanie w prezentowanych opisach istoty relacji mistrz i uczeń. W pracy przedstawione zostały przykłady nauczycieli akademickich, którzy wspaniale łączyli pracę naukową z działalnością dydaktyczną i oświatową. To, co łączy omówionych uczonych, to wspólny rodowód akademicki. Mamy tu bowiem twórcę szkoły naukowej i jego uczniów.


Rok wydania2014
Liczba stron276
KategoriaHistoria wychowania
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3319-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa /    11
  Rozdział I. Światopoglądy pedeutologiczne /    15
  1. Światopogląd – uwagi terminologiczne /    17
  2. Światopogląd pedeutologiczny – istota i źródła /    22
  Rozdział II. Kazimierz Twardowski – nauczyciel uczonych i nauczycieli /    27
  1. Droga do katedry i kierunki działalności /    29
  2. Pierwsze doświadczenia pedagogiczne /    38
  3. Światopogląd pedeutologiczny /    47
  4. Pamiętnikarski portret mistrza /    70
  Podsumowanie /    88
  Rozdział III. Ludwik Jaxa-Bykowski – pedagog zaangażowany /    103
  1. Kilka faktów z biografii /    105
  2. Główne kierunki twórczości pedagogicznej /    112
  3. Idee pedeutologiczne /    117
  Podsumowanie /    141
  Rozdział IV. Tadeusz Czeżowski – nauczyciel w służbie uniwersytetu /    147
  1. Etapy życia i działalności akademickiej /    149
  2. Idea nauczyciela akademickiego /    164
  3. W pamięci uczniów i opiniach kolegów /    187
  Podsumowanie /    192
  Rozdział V. Izydora Dąmbska – pedagog etycznej niezłomności i intelektualnej pokory /    195
  1. Koleje życia akademickiego /    197
  2. Wzór niezłomnego filozofa i pedagoga /    201
  3. Poetycka forma pamięci o Izydorze Dąmbskiej /    211
  Podsumowanie / 217Zakończenie /    223
  Nota bibliograficzna /    229
  Aneks nr 1. Fotografie i dokumenty /    233
  Aneks nr 2. Nauczyciel – Mistrz – Uczony. Wybór myśli /    253
  Von Lehrern und Gelehrten. Skizzen aus der Geschichte der Lehrerforschung. Zusammenfassung /    263
  Indeks osobowy /    269
RozwińZwiń