W poszukiwaniu socjologicznej teorii rozwoju miast

-20%

W poszukiwaniu socjologicznej teorii rozwoju miast

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

16,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W jaki sposób globalizacja zmieniła trajektorie rozwoju miast?
Na czym polega współczesna konkurencja na światowym rynku miejsc?
Jak w dobie postfordyzmu kształtują się relacje między gospodarką, polityką i mieszkańcami miast?
Dlaczego kwestie kultury, lokalnej tożsamości czy konsumpcji stają się centralnymi zagadnieniami miejskich polityk?
? Czy „kreatywność” rzeczywiście jest kluczem do sukcesu i prosperity miasta?
? A w końcu: kto dziś posiada "prawo do miasta"?
Między innymi odpowiedzi na te pytania poszukuje autor w niniejszej książce.


Mateusz Błaszczyk – socjolog, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jako stypendysta Fundacji Batorego studiował statystykę stosowaną na Uniwersytecie Środkowoeuropejskim w Budapeszcie. Swoje zainteresowania naukowe ogniskuje w obszarach studiów regionalnych i miejskich, polityki społecznej oraz przemian ładu instytucjonalnego we współczesnym społeczeństwie polskim. Brał udział w wielu projektach badawczych i rozwojowych, głównie dotyczących Wrocławia i Dolnego Śląska. Pracując przez 9 lat w administracji samorządowej, działalność akademicką łączył z praktyką kreowania polityki rozwoju lokalnego i regionalnego oraz marketingu terytorialnego.


Liczba stron208
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-665-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  ROZDZIAŁ    1
  Rozwój miast w perspektywie ekonomii politycznej.
  Pierwsze przybliżenie     11
  1.1. Ekonomia polityczna jako socjologia miasta     11
  1.2. Rozwój miasta – przyczynek teoretyczny     18
  1.3. Polityka lokalna a reżim miejski     31
  ROZDZIAŁ    2
  Przemiany modusu kapitalizmu: aspekty globalne, narodowe
  i lokalne     36
  2.1. Fordyzm     39
  2.2. Postfordyzm     46
  2.3. Imperializm doby globalizacji     55
  ROZDZIAŁ    3
  Paradygmaty rozwoju miasta postfordowskiego.
  Miejska gospodarka a polityka     73
  3.1. Miasto neoindustrialne     73
  3.2. Metropolia     88
  3.3. Miasto kreatywne     100
  ROZDZIAŁ    4
  Dwa wymiary zasobu społecznego miasta: między produkcją
  a konsumpcją     115
  4.1. Produktywność: praca i kapitał społeczny     115
  4.2. Konsumpcja a kultura miejska     133
  ROZDZIAŁ    5
  Organizując miejskie życie: przestrzeń i kultura     154
  5.1. Wytwarzanie miejskiego systemu konsumpcji     154
  5.2. Miejskie tożsamości     176
  Zakończenie     187
  Bibliografia     191
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia