Analiza i funkcjonowanie rynku. Ćwiczenia i zadania

Analiza i funkcjonowanie rynku. Ćwiczenia i zadania

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

14,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Skrypt obejmuje zbiór zadań z rozwiązaniami dotyczącymi podstawowych zagadnień analizy rynku
i zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie. Napisano go z myślą o wszystkich tych, którzy chcą pogłębiać wiedzę o rynku oraz mechanizmach i sile ich oddziaływania na podmioty rynku.

Zakres tematyczny skryptu dostosowano do poziomu wiedzy studenta znającego podstawy statystyki i ekonometrii. Może być również wykorzystywany przez studentów innych kierunków ekonomicznych, studiów podyplomowych oraz przez praktyków w innych formach kształcenia z zakresu ekonomii. Konkurencja między podmiotami rynku stymuluje badanie potrzeb i preferencji klientów. Znajomość zasad funkcjonowania rynku oraz czynników kształtujących relacje między nimi może usprawnić proces racjonalnego podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach.


Liczba stron248
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7241-805-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  1. WYBRANE METODY ANALIZY ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW    9
  1.1. Charakterystyka i wybór metod badawczych    9
  1.2. Metody projekcyjne jako pośredni sposób dotarcia do konsumentów    27
  1.3. Określenie liczebności i metody doboru próby    35
  1.4. Metody prezentacji danych    48
  1.5. Przykłady badania zachowań konsumentów    57
  1.5.1. Badanie preferencji i upodobań nabywców metodą waloryzacji cech użytkowych    57
  1.5.2. Badanie opinii i postaw    60
  1.5.3. Wskaźnik satysfakcji konsumenta – metoda CSI    64
  1.6. Wykorzystanie metody conjoint analysis w systemie wspomagania decyzji marketingowych    71
  2. METODY BADANIA INSTRUMENTÓW MARKETINGOWYCH    79
  2.1. Badania związane z produktem    79
  2.1.1. Badania lojalności wobec marki produktu    79
  2.1.2. Badanie udziału nowej marki na rynku    83
  2.1.3. Analiza cyklu życia produktu    87
  2.1.4. Pozycjonowanie produktu    92
  2.1.5. Zależności między dwiema cechami produktu    98
  2.1.5.1. Zależność między dwiema cechami ilościowymi    98
  2.1.5.2. Zależność między dwiema zmiennymi, z których co najmniej jedna jest jakościowa    101
  2.1.6. Domy jakości    105
  2.2. Metody ustalania cen    112
  Wprowadzenie    112
  2.2.1. Analiza punktu krytycznego − break-even analysis    114
  2.2.2. Metoda marży cenowej (markup price)    116
  2.2.3. Analiza progu rentowności    118
  2.2.4. Elastyczność cenowa i mieszana popytu    123
  2.3. Analiza działań promocyjnych – wybrane zagadnienia    129
  Wprowadzenie    129
  2.3.1. Wskaźniki skuteczności kampanii promocyjnej    131
  2.3.2. Ocena efektywności poszczególnych mediów    144
  2.4. Obsługa klienta i polityka dystrybucji    148
  2.4.1. Koszt utraty i zdobycia klienta    148
  2.4.2. Badanie zadowolenia klienta z jakości oferowanych usług i poziomu obsługi klienta    152
  2.4.3. Metoda ustalania poziomu obsługi na podstawie analizy ABC    158
  2.4.4. Wybrane aspekty analizy dystrybucji    163
  3. BADANIE UDZIAŁU PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO KONKURENCYJNOŚCI NA RYNKU    169
  3.1. Udział przedsiębiorstwa w rynku    169
  Wprowadzenie    169
  3.1.1. Analiza udziału przedsiębiorstwa w rynku dla pojedynczego rynku i produktu    171
  3.1.2. Analiza udziału przedsiębiorstwa w rynku dla wielu rynków i produktów    175
  3.2. Analiza SWOT/TOWS    182
  3.3. Badanie oddziaływania instrumentów konkurencji na decyzje konsumentów    197
  3.4. Metody portfelowe    210
  Wprowadzenie    210
  3.4.1. Macierz BCG    213
  3.4.2. Macierz General Electric    220
  3.5. Procedura segmentacji rynku    224
  3.6. Metoda taksonomiczna − diagram Czekanowskiego    231
  BIBLIOGRAFIA    243
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia