Problemy kształcenia z wykorzystaniem nowych mediów

Problemy kształcenia z wykorzystaniem nowych mediów

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

13,65

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Tradycyjne formy kształcenia, rozumiane jako przekaz wiedzy i kształtowanie umiejętności z bezpośrednią obecnością nauczycieli i uczniów, są rozszerzane o takie, które – inaczej niż w antycznej tragedii – nie wymagają jedności czasu, miejsca i akcji. Nowe sposoby realizacji ról edukacyjnych nie tworzą jednak systemu alternatywnego w stosunku do tradycyjnego, lecz poszerzają i uzupełniają instrumentarium metod i środków kształcenia.

Książka Problemy kształcenia z wykorzystaniem nowych mediów obejmuje zagadnienia związane z uwzględnieniem w procesie kształcenia współczesnych technik umożliwiających komunikowanie się na odległość uczestników tego procesu oraz wymianę informacji opisujących przekazywaną i utrwalaną wiedzę.

Opracowanie zawiera rozważania na temat infrastruktury technicznej platform edukacyjnych, problemów związanych ze sposobem przekazywania wiedzy oraz czynnikami wpływającymi na gotowość nauczycieli akademickich do uczestnictwa w zmianach form kształcenia, a także sposobów wzbogacania form dydaktycznych oraz kontroli postępów w nauce za pomocą sprzężenia zwrotnego pomiędzy platformą edukacyjną a uczącym się. Odrębną część poświęcono różnym aspektom problemu weryfikacji kompetencji.

Monografia adresowana jest zarówno do nauczycieli akademickich stosujących techniki informacyjne i komunikacyjne w kształceniu, jak i do tych, którzy dopiero taką możliwość rozważają.


Liczba stron180
WydawcaOficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
ISBN-13978-83-7493-720-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     5
  
  
  CZĘŚĆ I. INFRASTRUKTURA TECHNICZNA E-NAUCZANIA     9
  
  Rozdział 1. Funkcjonowanie platformy Moodle. Wnioski z badań własnych (Joanna Nogieć)     11
  Rozdział 2. Wspomaganie nauczania oraz sprawdzanie poziomu wiedzy z wykorzy­staniem CMS Joomla (Marek Cieciura)     19
  Rozdział 3. E-learning in the academic Wrocław (Krzysztof Wojewodzic)     29
  
  
  CZĘŚĆ II. PREZENTACJA WIEDZY I E-KURSY     39
  
  Rozdział 4. How to design information? Visual communication and its effective transmission/message (Anna Daniel, Monika Brząkała)     41
  Rozdział 5. Zastosowanie teorii obciążeń poznawczych w e-nauczaniu na przykładzie prezentacji wideo (Joanna Sieniawska, Julita Koszur)     51
  Rozdział 6. Tworzenie szkoleń e-learningowych na podstawie scenariuszy na przy­ kładzie projektu e-Akademia Przyszłości (Marlena Plebańska, Izabela Kołodziejczyk)     59
  
  Rozdział 7. E-learning i „punkty podparcia” motywacji nauczycieli akademickich. Wprowadzenie w problematykę(Anna K. Stanisławska-Mischke)     67
  Rozdział 8. E-matematyka. Przegląd internetowych kursów matematyki (Agnieszka Herczak-Ciara)     75
  Rozdział 9. English language distance learning course. Concept and realisation (Joanna Markowska, Ewa Hajdasz, Agnieszka Strugała, Urszula Markowska, Wioletta Malinowska)     87
  
  Rozdział 10. Teaching information technology at university (Jacek Markowski, Joanna Markowska, Anna Daniel)     95
  
  CZĘŚĆ III. NARZĘDZIA I PROCESY EDUKACYJNE     103
  
  Rozdział 11. E-learning wspomagający nauczanie przedmiotów wykorzystujących symulacje w środowisku Matlab (Mariusz Nowak)     105
  Rozdział 12. Dydaktyczne aspekty wykorzystania laboratoriów wirtualnych w kształceniu komplementarnym (Jarosław Szymańda)     113
  Rozdział 13. E-nauczanie oparte na systemie agenckim (Marek Woda, Konrad Kubacki­-Gorwecki)     123
  
  CZĘŚĆ IV. WERYFIKACJA KOMPETENCJI     135
  
  Rozdział 14. Doświadczenia w zakresie użytkowania systemu terminalowego do masowej kontroli wiadomości (Jarosław Krysiak)     137
  Rozdział 15. Egzaminowanie z wykorzystaniem platformy e-learningowej Moodle. Aspekt bezpieczeństwa (Janusz Dudziak)     145
  Rozdział 16. E-testy jako narzędzie wspomagające nauczanie studentów fizyki (Anna Hajdusianek, Jan Szatkowski)     155
  Rozdział 17. System e-kolokwiów (Piotr Wojciechowski)     165
  
  
  Bibliografia     175
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia