X

  Spis treści
  
  Wstęp / 11
  
  Rozdział 1.
  Koncepcja metodologiczna badań własnych / 15
  1.1. Charakterystyka planowanych badań / 20
  1.2. Problematyka badań / 20
  1.3. Hipotezy badawcze / 22
  1.4. Zmienne i ich wskaźniki / 23
  1.5. Wykorzystane metody, techniki i narzędzia badawcze / 28
  1.6. Teren badań i badana próba / 32
  
  Rozdział 2.
  Proces pedagogizacji rodziny / 39
  2.1. Wiedza pedagogiczna przydatna rodzicom i prawnym opiekunom / 41
  2.2. Pojęcie pedagogizacji rodziny / 44
  2.3. Cele i zadania pedagogizacji rodziny / 45
  2.4. Pedagogizacja medialna rodziny / 50
  2.5. Cele pedagogizacji medialnej rodziny / 53
  2.6. Zakres pedagogizacji medialnej rodziny / 55
  2.7. Miejsce pedagogizacji medialnej rodziny / 56
  2.8. Planowanie, przygotowanie i przebieg działań pedagogizujących medialnie rodzinę / 62
  
  Rozdział 3.
  Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem i kształceniem przez media / 65
  3.1. Informacja w życiu jednostki i społeczeństwa / 68
  3.2. Media jako nośniki kultury / 70
  3.3. Media jako nośniki norm i wartości / 76
  3.4. Możliwości wykorzystywania mediów w procesie rozwoju dziecka oraz nastolatka / 78
  3.5. Możliwości wykorzystywania materiałów drukowanych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 84
  3.6. Możliwości wykorzystywania mediów audialnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 90
  3.7. Możliwości wykorzystywania programów telewizyjnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 96
  3.8. Możliwości wykorzystywania programów komputerowych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 106
  3.9. Możliwości wykorzystywania Internetu w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 110
  3.10. Możliwości wykorzystywania fotografii i filmów w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 117
  3.11. Media w systemie nagród i kar / 124
  
  Rozdział 4.
  Działania rodziców i opiekunów związane z wychowaniem do mediów / 127
  4.1. Czas wolny dzieci i młodzieży / 131
  4.2. Cyberprzemoc / 135
  4.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikacji interpersonalnej pośredniej / 138
  4.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z materiałów drukowanych / 141
  4.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z mediów audialnych / 142
  4.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z programów telewizyjnych / 156
  4.7. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do nauki i pracy z komputerem / 188
  4.8. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier komputerowych / 199
  4.9. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług internetowych / 207
  4.9.1. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikowania się z wykorzystaniem usług internetowych / 213
  4.9.2. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier sieciowych / 231
  4.9.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z serwisu WWW / 238
  4.9.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do zamieszczania informacji w Internecie / 253
  4.9.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z portali społecznościowych / 263
  4.9.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z alterrzeczywistości typu second life / 270
  4.10. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usług telefonii komórkowej / 277
  4.11. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z aparatu cyfrowego oraz z kamery cyfrowej / 287
  4.12. Uzależnienie od mediów / 291
  4.13. Manipulacja w mediach / 301
  
  Rozdział 5.
  Edukacja medialna rodziny / 309
  5.1. Przygotowanie rodziców i opiekunów w zakresie systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego / 312
  5.2. Techniczne zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 321
  5.3. Programowe zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 323
  
  Rozdział 6.
  Metodyczne aspekty pedagogizacji medialnej rodziny / 337
  6.1. Ustalenie potrzeb i/lub zainteresowań medialnych rodziców i prawnych opiekunów / 339
  6.2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć pedagogizujących medialnie rodzinę — wyniki badań / 348
  
  Podsumowanie / 355
  
  Aneksy / 365
  Bibliografia / 387
  Indeks nazwisk / 399
  
  Summary / 403
  Zusammenfassung / 404
Pedagogizacja medialna rodziny
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

408

Kategoria

Pedagogika medialna

ISBN-13

978-83-8012-219-2

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 4,86 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

5.0 / 5 (1 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

63,96

51,17

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

W monografii opisano działania nazywane pedagogizacją rodziny, które mogą być podjęte z rodzicami i prawnymi opiekunami w celu szerzenia wiedzy i kultury pedagogicznej w zakresie korzystania z mediów przez ich podopiecznych, m.in. przy okazji spotkań z wychowawcą klasy. Działania owe mogą obejmować: wychowanie i kształcenie za pośrednictwem mediów, wychowanie do mediów oraz edukację medialną rodziców i prawnych opiekunów. W pracy przedstawiono wyniki badań dotyczące tej pedagogizacji. Potencjalnymi czytelnikami pracy mogą być czynni zawodowo i przyszli nauczyciele różnych etapów edukacyjnych oraz rodzice i opiekunowie dzieci i nastolatków.


Ebook dostępny na rozdziały:

Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 1 )
1
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!