Neuropsychologia kliniczna

Od teorii do praktyki

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

55,30  79,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

55,3079,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.


Autorzy porządkują tu najnowsze osiągnięcia teoretyczne i kliniczne neuropsychologii. Przyjęty przez nich nowy paradygmat pracy mózgu oparty na teorii mikrogenetycznej umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w sposób dynamiczny. Oznacza to nowe pojmowanie neuropsychologii klinicznej jako nauki.


Główna część podręcznika poświęcona jest analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów. Dzięki temu wprowadza nas ona, w profesjonalny a zarazem przystępny sposób, w złożone problemy, z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniem mózgu. Każdy rozdział wzbogacono analizą przypadków z praktyki autorów lub nową interpretacją przypadków klasycznych. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii i innych, pokrewnych kierunków, a także specjalistów, którzy zajmują się badaniami naukowymi i opieką chorych z uszkodzeniami mózgu.


Liczba stron568
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19148-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU    1
  1.1. Informacje ogólne    2
  1.2. Status neuropsychologii klinicznej    4
  1.3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii – początki neuropsychologii procesu    4
  1.4. Neuropsychologia procesu na świecie    9
  1.5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu    10
  1.6. Polska szkoła neuropsychologii procesu    15
  1.7. Podsumowanie    17
  2. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU    19
  2.1. Informacje ogólne    20
  2.2. Anatomia funkcjonalna mózgu    21
  2.3. Struktury układu nerwowego    31
  2.4. Modele mózgu    52
  2.5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu    59
  2.6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania    62
  2.7. Podsumowanie    62
  3. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?    64
  3.1. Informacje ogólne    65
  3.2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności    67
  3.3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia    75
  3.4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji pacjentów z uszkodzeniami mózgu    86
  3.5. Podsumowanie    95
  4. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA    97
  4.1. Informacje ogólne    98
  4.2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu    99
  4.3. Technika fMRI w badaniach naukowych    102
  4.4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs)    120
  4.5. Podsumowanie    128
  5. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU    129
  5.1. Informacje ogólne    130
  5.2. Co to jest objaw?    130
  5.3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu    141
  5.4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta    142
  5.5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg    151
  5.6. Podsumowanie    152
  6. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU    154
  6.1. Informacje ogólne    155
  6.2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu    155
  6.3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem    161
  6.4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości    162
  6.5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu    163
  6.6. Neuropsychologiczna względność czasu    166
  6.7. Czas a samoorganizujący się umysł    170
  6.8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł    177
  6.9. Podsumowanie    185
  7. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU    188
  7.1. Informacje ogólne    189
  7.2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości    195
  7.3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości    198
  7.4. Spektrum zaburzeń świadomości    200
  7.5. Spektrum zaburzeń samoświadomości    211
  7.6. Podsumowanie    229
  8. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU    231
  8.1. Informacje ogólne    232
  8.2. Definicja uwagi    233
  8.3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi    235
  8.4. Systemowy model procesów uwagi    236
  8.5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej    240
  8.6. Neurofizjologia procesów uwagi    243
  8.7. Mikrogenetyczna teoria uwagi    253
  8.8. Podsumowanie    260
  9. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA    262
  9.1. Informacje ogólne    263
  9.2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii    264
  9.3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji    266
  9.4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych    267
  9.5. Neuropsychologiczne podstawy emocji    277
  9.6. System nagrody    289
  9.7. Badania emocji technikami neuroobrazowania    289
  9.8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny    290
  9.9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne    291
  9.10. Mikrogenetyczny model emocji    298
  9.11. Podsumowanie    300
  10. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA    302
  10.1. Informacje ogólne    303
  10.2. Systemy sensoryczne    305
  10.3. Złudzenia świadomości bodźców    305
  10.4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt)    312
  10.5. Twórczy charakter percepcji    318
  10.6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych    323
  10.7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych    331
  10.8. System somatosensoryczny    340
  10.9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian    341
  10.10. Mikrogenetyczny model percepcji    347
  10.11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców    349
  10.12. Podsumowanie    351
  11. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU    352
  11.1. Informacje ogólne    353
  11.2. Rozważania historyczne    353
  11.3. Istota pamięci    356
  11.4. Pamięć jako proces w neuropsychologii    361
  11.5. Genetyczne podstawy pamięci    366
  11.6. Neuronalne podstawy pamięci    366
  11.7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii    368
  11.8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci    375
  11.9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym    375
  11.10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii    380
  11.11. Podsumowanie    394
  12. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA    396
  12.1. Informacje ogólne    397
  12.2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych    398
  12.3. System wykonawczy    405
  12.4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych    406
  12.5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych    420
  12.6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym    429
  12.7. Podsumowanie    435
  13. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA    437
  13.1. Informacje ogólne    438
  13.2. Język – mowa – porozumiewanie się    438
  13.3. Mikrogenetyczny model komunikacji    443
  13.4. Składowe procesu komunikacji    445
  13.5. Język a myślenie    451
  13.6. Język a percepcja    454
  13.7. Język a pamięć    460
  13.8. Język jako proces    460
  13.9. Pragmatyka komunikacyjna    462
  13.10. Podsumowanie    470
  14. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH    471
  14.1. Informacje ogólne    472
  14.2. Nowe i nienowe „odkrycia” naukowe    472
  14.3. Układ stanu spoczynku    472
  14.4. Spory dotyczące plastyczności mózgu    474
  14.5. Spory dotyczące natury mózgu    479
  14.6. Stereotypy w nauce    480
  14.7. Niepewność wiedzy    481
  14.8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych    483
  14.9. Podsumowanie    494
  15. SŁOWNIK TERMINÓW    495
  16. LITERATURA    500
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia