Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,70  31,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,7031,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego.


Autor omawia:


- genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży;
- zależności między agresją a odrzuceniem;
- wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne;
- profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży.


Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych. Niezbędna w pracy wychowawców ogólnych, profilaktyków i pedagogów resocjalizacyjnych oraz kuratorów.


Prezentowane treści są materiałem szczególnie przydatnym dla praktyki pedagogicznej zwłaszcza w kontekście aplikacyjnym rozdziału piątego, który w mojej ocenie jest ukoronowaniem poznawczo-społecznej teorii osobowości w terapii i resocjalizacji. Praca znakomita. (...) Jest propozycją ukazującą wieloznaczność, wydawać się może, prostych i już opisanych zjawisk.


Prof. dr hab. Adam Stankowski


Liczba stron200
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20390-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Osobowość a zachowania agresywne    9
  1.1. Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych    9
  1.1.1. Osobowość w świetle teorii poznawczej    10
  1.1.2. Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji    21
  1.1.3. Agresywność a zachowania agresywne    27
  1.2. Zróżnicowanie agresji    31
  1.2.1. Model przetwarzania informacji społecznych    32
  1.2.2. Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych    37
  Rozdział 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja    41
  2.1. Zachowania agresywne a depresja    41
  2.2. Emocje a rozwój zaburzeń zachowania    48
  2.3. Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych    52
  2.4. Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej    56
  2.5. Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym    66
  2.6. Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych    68
  2.6.1. Założenia i argumenty modelu addytywnego    69
  Rozdział 3. Odrzucenie rówieśnicze    74
  3.1. Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym    74
  3.1.1. Istota odrzucenia rówieśniczego    77
  3.1.2. Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie    78
  3.1.3. Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń    80
  3.1.4. Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze    83
  3.2. Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników    87
  3.3. Chroniczne odrzucenie rówieśnicze    88
  3.4. Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe    90
  3.5. Cechy dzieci odrzuconych    92
  3.6. Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie    95
  3.7. Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze    98
  3.8. Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze    104
  3.9. Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze    108
  Rozdział 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego    113
  4.1. Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje    113
  4.2. Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze    118
  4.3. Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze    125
  4.4. Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie    128
  4.5. Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych    132
  4.6. Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień    134
  4.7. Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia    141
  Rozdział 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja    148
  5.1. Problematyka odporności psychicznej    148
  5.1.1. Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience    150
  5.1.2. Diagnoza konstruktów resilience    154
  5.2. Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska    159
  5.3. Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych    166
  5.4. Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej    170
  5.4.1. Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych    173
  5.4.2. Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych – odrzuconych    175
  5.4.3. Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji    176
  5.4.4. Składniki (zawartość) programu    177
  Bibliografia    184
  Indeks nazwisk    193
  Indeks rzeczowy    196
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia