Wycena przedsiębiorstwa

Podejście scenariuszowe

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,75  49,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

36,7549,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka prezentuje proces wyceny zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży, wykorzystujący metodę scenariuszy do określenia przedziału wartości oraz pokazuje zależności między poszczególnymi etapami tych procesów. Może stanowić głos w dyskusji nad standaryzacją procedur wyceny, szczególnie metodami dochodowymi, gdzie istotne znaczenie ma analiza fundamentalna wycenianego podmiotu oraz ocena otoczenia, w którym ten podmiot funkcjonuje. Publikacja jest przewodnikiem wskazującym jak przeprowadzić wycenę metodami dochodowymi, stosując zintegrowane podejście, tj. traktując firmę jako organizm funkcjonujący w szerszym otoczeniu. Analiza przykładów rzeczywistych oraz powołania na dane źródłowe, opracowania i raporty branżowe może dać cenne wskazówki praktyczne analitykom przeprowadzającym wyceny przedsiębiorstw. Przeznaczona dla osób zajmujących się finansami przedsiębiorstw, a w szczególności wyceną przedsiębiorstw w praktyce biznesu oraz dla pracowników naukowych i studentów kierunków finansowych.


Liczba stron268
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18247-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa     13
  
  1.1. Pojęcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa – definicja i standard wartości     13
  1.2. Metody wyceny przedsiębiorstwa     18
  1.2.1. Klasyfikacja metod wyceny     18
  1.2.2. Dochodowe metody wyceny     20
  1.3. Struktura modeli wyceny opartych na wolnych przepływach gotówkowych     23
  1.3.1. Modele wyceny oparte na wolnych przepływach gotówkowych     23
  1.3.2. Wolne przepływy gotówkowe     24
  1.3.3. Koszt i struktura kapitału     25
  1.3.4. Wartość rezydualna     32
  1.4. Wybrane nośniki wartości przedsiębiorstwa     36
  1.4.1. Identyfikacja nośników wartości     36
  1.4.2. Stopa wzrostu sprzedaży     41
  1.4.3. Operacyjna marża zysku     44
  1.4.4. Inwestycje     45
  1.4.5. Okres wzrostu wartości     46
  1.5. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa – porównanie wybranych mierników zarządzania wartością     49
  1.6. Shareholder Value Added (SVA)     51
  
  2. Strategiczna analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia     56
  
  2.1. Strategia przedsiębiorstwa     56
  2.2. Analiza strategiczna w wycenie przedsiębiorstwa     58
  2.2.1. Definicja i zakres analizy strategicznej     58
  2.2.2. Metody i narzędzia analizy makrootoczenia     58
  2.2.3. Metody i narzędzia analizy otoczenia konkurencyjnego     63
  2.2.4. Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa     67
  2.3. Metody analizy potencjału wzrostu przedsiębiorstwa     73
  2.4. Wybrane macierze analizy portfelowej w ocenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa     80
  2.5. Cykl życia przedsiębiorstwa     83
  
  3. Budowa scenariuszy przyszłości – prognoza warunków otoczenia przedsiębiorstwa jako podstawa założeń do wyceny     88
  
  3.1. Proces prognozowania     88
  3.1.1. Metoda i reguła prognozowania     88
  3.1.2. Klasyfikacje metod prognozowania     89
  3.2. Rola prognoz sprzedaży     94
  3.3. Prognoza sprzedaży a plan sprzedaży     96
  3.4. Podejścia do prognozowania sprzedaży     98
  3.5. Etapy budowy prognozy sprzedaży     100
  3.6. Metoda scenariuszy     105
  3.6.1. Definicje, przegląd metod, możliwości zastosowania     105
  3.6.2. Etapy tworzenia scenariuszy     111
  3.6.3. Scenariusze w zarządzaniu ryzykiem     115
  
  4. Proces wyceny przedsiębiorstwa zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży – podejście scenariuszowe     121
  
  4.1. Koncepcja zintegrowanego procesu wyceny     121
  4.2. Procedura wyceny zastosowana dla wybranych liderów branży browarniczej – studium przypadku     126
  4.2.1. Analiza czynników makrootoczenia oraz ocena ich oddziaływania     128
  4.2.2. Analiza branży browarniczej     136
  4.2.2.1. Analiza otoczenia konkurencyjnego     136
  4.2.2.2. Mapa grup strategicznych     144
  4.2.3. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Kompanii Piwowarskiej ASA     146
  4.2.4. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Grupy Żywiec SA     150
  4.2.5. Analiza finansowa Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA     153
  4.2.6. Budowa modelu prognozy sprzedaży     168
  4.2.7. Budowa modelu wyceny     172
  4.2.8. Scenariusze przyszłości dla Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA     179
  4.2.9. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Kompanii Piwowarskiej SA w scenariuszach     197
  4.2.10. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Grupy Żywiec SA w scenariuszach     217
  4.3. Analiza wpływu prognozowanych wielkości sprzedaży na wycenę     239
  
  Zakończenie     242
  
  Literatura     245
  Spis rysunków     254
  Spis tabel     256
  Załącznik A. Uzupełnienie wybranych zagadnień teoretycznych     259
  Indeks    265
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia