Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe

-20%

Słowotwórstwo na usługach reklamy. Mechanizmy tekstowe

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,80  36,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 36,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,92 zł  


28,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem analizy w niniejszej książce są mechanizmy perswazji słowotwórczej w tekstach reklamowych, przy czym teksty reklam traktowane są jako źródło przykładów zjawisk i faktów słowotwórczych o funkcji perswazyjnej, które można zaobserwować także w różnych innych typach tekstów. W analizie marketingowej przydatności środków słowotwórczych pominięte zostały zjawiska pozatekstowe, zwłaszcza tzw. naming, czyli nadawanie nazw reklamowanym obiektom.


Opisowi zostały tu poddane różne przejawy funkcjonowania derywatów w tekście, z uwzględnieniem takich aspektów tego zjawiska, jak okazjonalizmy tekstowe, rozumiane jako „neologizmy tworzone doraźnie, dla potrzeb konkretnego tekstu, mające zwykle charakter ekspresywny”, a także słowotwórcze gry językowe stanowiące narzędzie perswazji, celem opisu jest jednak ukazanie nie tylko tych specyficznych, często nawet dość wyrafinowanych perswazyjnych zastosowań tekstowych środków systemu słowotwórczego, lecz również jego perswazyjnych użyć mało osobliwych.


Perswazja słowotwórcza jest tu rozumiana jako zjawisko polegające na tekstowym uwypukleniu struktury słowotwórczej wyrazów i jej zinterpretowaniu w sposób pozwalający na osiągnięcie planowanych dla danego tekstu skutków – bądź w wyniku tekstowej aktualizacji ich struktury systemowej, bądź w rezultacie jej tekstowej konstrukcji, dekonstrukcji lub rekonstrukcji. Źródłem słowotwórczych efektów perswazyjnych jest zatem albo tekstowa aktualizacja słowotwórczych środków systemowych, albo budowanie napięcia między słowotwórczymi relacjami systemowymi a (wewnątrz)tekstowymi.


Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu


Rok wydania2013
Liczba stron352
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-093-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział I. Motywacja słowotwórcza w tekstach reklam a perswazja    15
  
  Sposoby perswazyjnego wykorzystywania motywacji słowotwórczej w tekstach reklam    15
  Kreowanie relacji słowotwórczych w tekstach reklam    40
  Definicje słowotwórcze w tekstach reklam    58
  Słowotwórcze uwagi metajęzykowe w tekstach reklam    76
  
  Rozdział II. Przydatność perswazyjna wybranych kategorii słowotwórczych w tekstach reklam    86
  
  Derywaty deminutywno-hipokorystyczne od rzeczowników pospolitych    86
  Nazwy abstrakcyjnych cech    126
  Nazwy wykonawców czynności    156
  Nazwy narzędzi    176
  Nazwy rezultatów czynności    199
  
  Rozdział III. O funkcji perswazyjnej reklamowych gniazd słowotwórczych    215
  
  Tekstowe gniazda słowotwórcze w reklamie    215
  Reklamowe gniazda słowotwórcze a wyrazy je inicjujące    229
  Reklamowe gniazda słowotwórcze a funkcje formantów
  w tworzących je derywatach    249
  Perswazyjna wartość gniazd słowotwórczych ze względu na ich strukturę    257
  
  Rozdział IV. Powtórzenia słowotwórcze jako środek perswazji w reklamie    270
  
  O perswazyjnych walorach powtórzeń słowotwórczych    270
  Nagromadzenia słowotwórcze w tekstach reklam    274
  Wyliczenia słowotwórcze w tekstach reklam    305
  Pary wyrazów powiązanych słowotwórczo w tekstach reklam    319
  
  Podsumowanie i wnioski    335
  Bibliografia    341
  Indeks wyrazów objętych analizą    355
  Word Formation at the Service of Advertising: Textual Devices (Summary)    367
  Словообразование к услугам рекламы: Текстовые неханизмы (Резюме)    369
RozwińZwiń