Efektywność organizacyjna podmiotów sektora publicznego

Efektywność organizacyjna podmiotów sektora publicznego

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii przedstawiono metodyczne aspekty oceny oraz wyniki badań dotyczące efektywności organizacyjnej podmiotów sektora publicznego. Zaprezentowano koncepcje, ewolucję oraz metodologię efektywności organizacyjnej w teorii organizacji i zarządzania. Omówiono uwarunkowania i zaproponowano model oceny efektywności organizacyjnej podmiotów sektora publicznego korespondujący z głównymi koncepcjami zarządzania w tym obszarze: tradycyjną administracją publiczną, nowym zarządzaniem publicznym (new public management) oraz partycypacyjnym zarządzaniem publicznym (public governance). Przedstawiono także wyniki badań własnych dotyczących poziomu efektywności organizacyjnej w wybranych krajowych podmiotach sektora publicznego.


Rok wydania2014
Liczba stron260
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-676-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. ISTOTA I EWOLUCJA EFEKTYWNOŚCI W TEORII ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA     17
  
  1.1. Efektywność jako podstawowa kategoria ekonomiczna     17
  1.2. Efektywność w ujęciu teorii organizacji i zarządzania     21
  1.3. Wielowymiarowość efektywności organizacyjnej     23
  1.4. Ewolucja koncepcji efektywności organizacyjnej     34
  1.5. Modele efektywności organizacyjnej     42
  1.6. Koncepcja konkurujących wartości     45
  
  Rozdział 2. WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE OCENY EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACJI     51
  
  2.1. Współczesny paradygmat oceny efektywności organizacji     51
  2.2. Zarządzanie wynikami     54
  2.3. Koncepcje zrównoważonej karty wyników     66
  2.4. Modele doskonałości organizacyjnej     72
  2.5. Zarządzanie wartością organizacji     73
  2.6. Benchmarking wyników     78
  2.7. Pozytywna nauka o organizacji     80
  
  Rozdział 3. METODOLOGIA OCENY EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACYJNEJ     84
  
  3.1. Systematyka metod oceny efektywności organizacyjnej     84
  3.2. Metody wielowymiarowe     86
  3.2.1. Metody parametryczne     86
  3.2.2. Metody nieparametryczne     87
  3.2.3. Metody indeksowe     90
  3.3. Metody jednowymiarowe     92
  3.3.1. Wskaźniki efektywności     92
  3.3.2. Kluczowe mierniki wyników     98
  3.3.3. Metody badań społecznych     99
  3.4. Metodyka oceny efektywności organizacyjnej     101
  
  Rozdział 4. UWARUNKOWANIA ZARZĄDZANIA W SEKTORZE PUBLICZNYM     107
  
  4.1. Zakres i zadania sektora publicznego     107
  4.2. Podmioty sektora publicznego     112
  4.3. Specyfika zarządzania podmiotami publicznymi     118
  4.4. Źródła nieefektywności i marnotrawstwa w sektorze publicznym     123
  4.5. Przegląd badań dotyczących efektywności sektora publicznego w Polsce     131
  
  Rozdział 5. KONCEPCJE ZARZĄDZANIA PODMIOTAMI SEKTORA PUBLICZNEGO     135
  
  5.1. Ewolucja zarządzania w sektorze publicznym     135
  5.2. Tradycyjna administracja publiczna     138
  5.3. Nowe zarządzanie publiczne     142
  5.4. Partycypacyjne zarządzanie publiczne     146
  5.5. Koncepcje zarządzania publicznego a efektywność organizacyjna     152
  
  Rozdział 6. METODOLOGIA OCENY EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACYJNEJ PODMIOTÓW SEKTORA PUBLICZNEGO     157
  
  6.1. Metodyka oceny efektywności organizacyjnej podmiotów sektora publicznego     157
  6.2. Model efektywności organizacyjnej podmiotów publicznych     162
  6.3. Metody pomiaru efektywności organizacyjnej podmiotów publicznych     172
  
  Rozdział 7. WYNIKI BADAŃ W ZAKRESIE EFEKTYWNOŚCI ORGANIZACYJNEJ PODMIOTÓW SEKTORA PUBLICZNEGO     175
  
  7.1. Charakterystyka badanych organizacji     175
  7.2. Wyniki pomiaru efektywności organizacyjnej podmiotów sektora publicznego     177
  7.2.1. Efektywność procesów wewnętrznych     177
  7.2.2. Efektywność zarządzania wynikami     182
  7.2.3. Efektywność interakcji z otoczeniem     190
  7.3. Efektywność organizacyjna a efektywność ekonomiczna w badanych podmiotach     195
  7.4. Zagregowana ocena efektywności organizacyjnej podmiotów sektora publicznego     202
  7.5. Przyczyny nieefektywności podmiotów sektora publicznego w świetle przeprowadzonych badań     212
  
  Zakończenie     215
  
  Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu – gminy     220
  Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu – podmioty usług społecznych     225
  
  Literatura     229
  Spis tabel     245
  Spis rysunków     247
  Streszczenie w języku angielskim     249
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie     251
RozwińZwiń