Zagadnienia diagnostyki silników spalinowych z wykorzystaniem drgań rezonansowych

Zagadnienia diagnostyki silników spalinowych z wykorzystaniem drgań rezonansowych

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dynamiczny rozwój silników spalinowych powoduje konieczność wprowadzenia strategii eksploatacji jednostek napędowych, opartej na znajomości ich stanu technicznego. Określenie stanu technicznego należy do zadań diagnostyki technicznej.

W niniejszej pracy analizie poddano zagadnienia związane z drganiową diagnostyką wybranych zespołów tłokowych silników spalinowych oraz procesów w nich zachodzących.
Duża część rozprawy jest poświęcona zagadnieniom związanym z modelowaniem diagnostycznym.
W części pracy dotyczącej modelowania zagadnień przetwarzania informacji diagnostycznej opisano istotę diagnozowania obiektów mechanicznych z zastosowaniem różnego rodzaju modeli diagnostycznych. Przedstawiono metody analizy i syntezy informacji umożliwiające modelowanie przepływu informacji diagnostycznej o badanym obiekcie i w efekcie postawienie diagnozy.

Poddano analizie różnego rodzaju zakłócenia drganiowe sygnału diagnostycznego, mogące skutkować błędną diagnozą. Do zakłóceń tych zaliczono: drgania generowane przez inne cylindry, błędnie dobrane punkty akwizycji sygnałów drgań, niepoprawnie ustalone pasmo częstotliwości drgań poddane analizie.

Opisano i przeprowadzono wiele eksperymentów naukowych, które miały na celu dostarczenie informacji koniecznych do zbudowania i zweryfikowania modeli diagnostycznych umożliwiających ocenę procesów zachodzących w silniku spalinowym.

Na podstawie wyznaczonych modeli diagnostycznych opracowano algorytmy oceny: stanu technicznego elementów, regulacji zespołów silnika oraz poprawności realizacji procesów zachodzących w silniku.


Liczba stron138
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-269-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  STRESZCZENIE    5
  WYKAZ WAŻNIEJSZYCH OZNACZEŃ I SKRÓTÓW    7
  1. WPROWADZENIE    9
  2. STUDIUM DRGANIOWEJ DIAGNOSTYKI SILNIKÓW SPALINOWYCH    11
  2.1. Wstęp    11
  2.2. Procesy towarzyszące diagnozowaniu silników spalinowych    12
  2.3. Modelowanie przetwarzania informacji diagnostycznej    13
  2.4. Dotychczasowe dokonania w diagnostyce wibroakustycznej silników spalinowych    17
  2.5. Podsumowanie rozdziału 2.4    33
  3. SFORMUŁOWANIE PROBLEMU BADAWCZEGO    35
  3.1. Przydatność sygnałów drganiowych do diagnozowania silników spalinowych    35
  3.2. Teza i cel pracy    36
  3.3. Zakres pracy    37
  4. MODELE DIAGNOSTYCZNE TŁOKOWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH    38
  4.1. Wprowadzenie    38
  4.2. Zagadnienia związane z budową modeli diagnostycznych    39
  4.2.1. Wyznaczanie punktów pomiarowych    39
  4.2.2. Ocena zakłóceń sygnałów diagnostycznych przez sąsiednie cylindry    44
  4.2.3. Częstotliwości rezonansowe głowic badanych silników    48
  4.3. Modele regresyjne    51
  4.3.1. Modele diagnostyczne oceny luzu zaworów w silnikach spalinowych    51
  4.3.2. Modele sygnatur drganiowych silników spalinowych    60
  4.3.3. Modele diagnostyczne oceny ciśnienia spalania w silnikach spalinowych    63
  4.4. Modele binarne    66
  4.5. Modele strukturalne    73
  4.5.1. Opis modelu strukturalnego    73
  4.5.2. Dobór parametrów modelu    76
  4.5.3. Przykładowe wyniki badań symulacyjnych z zastosowaniem modeli strukturalnych    84
  4.6. Podsumowanie rozdziału 4    87
  5. WERYFIKACJA MODELI DIAGNOSTYCZNYCH    88
  5.1. Weryfikacja modeli regresyjnych    88
  5.1.1. Wiadomości wstępne    88
  5.1.2. Modele szacowania luzu zaworów    89
  5.1.3. Modele sygnatur drganiowych    93
  5.1.4. Modele oceny ciśnienia spalania    95
  5.1.5. Podsumowanie weryfikacji modeli regresyjnych    96
  5.2. Weryfikacja modelu binarnego    96
  5.3. Weryfikacja modeli strukturalnych    99
  5.3.1. Wprowadzenie    99
  5.3.2. Weryfikacja wyników badań symulacyjnych dotyczących oceny luzu zaworów silnika    99
  5.3.3. Weryfikacja wyników badań symulacyjnych dotyczących procesu spalania    104
  5.3.4. Podsumowanie weryfikacji modeli strukturalnych    107
  6. ALGORYTMY OCENY STANU TECHNICZNEGO SILNIKÓW SPALINOWYCH    108
  7. PODSUMOWANIE I WNIOSKI    117
  LITERATURA    119
  ZAŁĄCZNIK A: Podstawowe dane techniczne badanych silników spalinowych    128
  ZAŁĄCZNIK B: Przykładowe wyniki badań dotyczące oceny luzu zaworów    131
  ZAŁĄCZNIK C: Przykładowe wyniki badań dotyczące sygnatury drganiowej silnika Sulzer 6 AL 20/24    133
  ZAŁĄCZNIK D: Przykładowe wyniki badań dotyczące oceny ciśnienia spalania silnika Stork – Wärtsilä 6 SW38    135
  SUMMARY    137
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia