Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych

1 opinia

Format:

ibuk

Głównym celem stawianym sobie przez autorów pracy jest ocena kierunku i siły wpływu kluczowych czynników rozwoju MSP.
Głównym celem stawianym sobie przez autorów pracy jest ocena kierunku i siły wpływu kluczowych czynników rozwoju MSP oraz określenie przesłanek zarządzania rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych.
Na podstawie przeprowadzonych studiów literaturowych dokonano identyfikacji cech obszaru zmarginalizowanego, jak również klasyfikacji czynników rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw z uwzględnieniem specyfiki tego obszaru. Zidentyfikowano dwie grupy czynników – wewnętrzne i zewnętrzne, o charakterze pozytywnym (stymulatory) oraz negatywnym (bariery).


Liczba stron256
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-391-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  1. Obszary zmarginalizowane i ich struktura w Polsce     13
  1.1. Obszary zmarginalizowane – podstawowe pojęcia i definicje     13
  1.2. Dysproporcje w rozwoju regionów a obszary zmarginalizowane     18
  1.3. Delimitacja obszarów zmarginalizowanych     32
  2. Regionalna przestrzeń małych i średnich przedsiębiorstw     39
  2.1. Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce regionu     39
  2.2. Charakterystyka liczby małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce     49
  2.3. Małe i średnie przedsiębiorstwa a rozwój obszarów zmarginalizowanych     56
  3. Determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych     67
  3.1. Teorie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw     67
  3.2. Uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw     76
  3.2.1. Klasyfikacja uwarunkowań     76
  3.2.2. Uwarunkowania wewnętrzne     78
  3.2.3. Uwarunkowania zewnętrzne     89
  3.3. Stymulatory i bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce – wyniki dotychczasowych badań     99
  3.4. Budowa modelu zależności pomiędzy uwarunkowaniami a rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych     111
  4. Procesy rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach rozwiniętych i zmarginalizowanych. Rezultaty badań     117
  4.1. Organizacja i metodyka badań     117
  4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw     120
  4.3. Dynamika rozwojowa badanych przedsiębiorstw     125
  4.4. Priorytety rozwojowe i stosowane przewagi konkurencyjne     130
  4.5. Uwarunkowania zewnętrzne – stymulatory i bariery     141
  4.6. Uwarunkowania wewnętrzne – stymulatory i bariery     157
  5. Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w obszarach zmarginalizowanych – implikacje dla zarządzania     167
  5.1. Wpływ marginalizacji obszaru na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw     167
  5.2. Instytucje otoczenia biznesu w obszarach zmarginalizowanych     188
  5.3. Problemy zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w obszarach zmarginalizowanych     205
  5.4. Wnioski z badań     219
  Zakończenie     225
  Bibliografia     229
  Spis tabel     247
  Spis rysunków     251
  Od Redakcji     255
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia