Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich

-20%

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,40  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,4038,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży. W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie zasobów i kompetencji, podejmowanych działań o charakterze strategicznym oraz kreowanych instrumentów konkurowania, z drugiej zaś specyfiki określonej branży i danego rynku zagranicznego. Autorka postrzega bowiem konkurencyjność szeroko – jako zdolność wszystkich podmiotów gospodarczych danej branży do sprostania konkurencji. Głównym celem badawczym postawionym w dysertacji jest zbudowanie branżowego modelu konkurencyjności, który pełni rolę wzorca służącego tworzeniu potencjalnie najbardziej skutecznych wariantów działania dla innych podmiotów gospodarczych z branż spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej, z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań zewnętrznych (krajowych i zagranicznych).


Liczba stron338
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-076-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Konkurencyjność i internacjonalizacja podmiotów gospodarczych    16
  
  1.1. Istota i elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstw    16
  1.2. Ewolucja teorii konkurencyjności    28
  1.3. Istota i formy internacjonalizacji przedsiębiorstw    40
  1.4. Motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw – ustalenia literaturowe i badania eksploracyjne    49
  
  Rozdział 2. Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich    62
  
  2.1. Istota branży i podejście badawcze w mezoekonomii    62
  2.2. Wpływ otoczenia na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw    66
  2.3. Mezoekonomiczne uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty    76
  2.4. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty w wybranych państwach europejskich    98
  
  Rozdział 3. Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na rynkach europejskich    140
  
  3.1. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa    140
  3.2. Ewolucja podejścia do źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw    143
  3.3. Strategie konkurencji według M.E. Portera    163
  3.4. Strategie konkurencji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na rynkach europejskich    167
  
  Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych    175
  
  4.1. Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa    175
  4.2. Klasyfikacja zasobów przedsiębiorstwa    178
  4.3. Ewolucja koncepcji zasobów i kompetencji tworzących potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa    182
  4.4. Struktura potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa – koncepcja łańcucha wartości    191
  4.5. Składniki potencjału konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na wybranych rynkach europejskich    205
  
  Rozdział 5. Instrumenty konkurowania polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich    219
  
  5.1. Istota instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa    219
  5.2. Rodzaje instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa    222
  5.3. Struktura wiązki instrumentów konkurowania i wzajemne zależności pomiędzy instrumentami    230
  5.4. Instrumenty konkurowania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na wybranych rynkach europejskich    240
  
  Rozdział 6. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich w przekroju branżowym     258
  
  6.1. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży spożywczej na wybranych rynkach zagranicznych    259
  6.2. Model konkurencyjności polskich podmiotów gospodarczych w branży kosmetycznej na rynkach europejskich    267
  6.3. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży odzieżowej na analizowanych rynkach zagranicznych    274
  
  Podsumowanie    282
  
  Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy: Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw z branży spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej na rynki: niemiecki, czeski, rosyjski i ukraiński    288
  Załącznik 2. Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadów eksperckich. Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw do Niemiec, Czech, Rosji i na Ukrainę    296
  
  Bibliografia    298
  Wykaz tabel    228
  Wykaz rysunków    331
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia