Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji

Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,70

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy tekstów zawartych w książce koncentrują uwagę na wybranych kategoriach pojęciowych współczesnej edukacji. Barbara Skarga sądziła, że kategoria wyznacza pole teoretyczne badań, a jednocześnie sama może być przedmiotem analiz. Wynika stąd zarówno zmienny, historyczny charakter ujęcia kategorii, jak i możliwość interdyscyplinarnego rozpatrywania jej istoty. Redaktorzy tomu mają nadzieję, że – jak stwierdzają we wstępie – analiza kategorii pozwoli wyjść poza modernistyczną, zamkniętą strukturę pojęć, gdyż kategorie mogą mieć charakter polisemantyczny i teoriotwórczy, otwierają „przestrzeń dyskursu o procesach i podmiotach edukacji w kulturowych warunkach tekstualizacji i metaforyzacji postrzegania świata”, pozwalają opisać nie tylko to, „co powszechne i standardowe”, ale także to, „co ambiwalentne, peryferyjne, marginalne i jednostkowe”. Te deklaracje zwiększają zainteresowanie podjętą problematyką.


Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego


Liczba stron190
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3130-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Anna Gaweł, Bogusław Bieszczad, Wstęp    7
  I. Wybrane kategorie pojęciowe w przestrzeni dyskursu o edukacji    15
    Bogusław Bieszczad, O przygodności (w) wychowania(u)    15
    Renata Monika Sigva, Kategoria stawania się w refleksji naukowej; konotacje pedagogiczne    33
    Elżbieta Ozga, O obywatelskości i jej przemianach na przestrzeni wieków    45
    Anna Gaweł, Świadomość zdrowotna jako kategoria wyznaczająca cele edukacji zdrowotnej    83
  II. Niepełnosprawność jako kontekst dyskursu wokół kategorii pojęciowych edukacji    103
    Franciszek Wojciechowski, Osoba z niepełnosprawnością – zadania edukacji i rehabilitacji. Wybrane aspekty analiz    103
    Sylwia Opozda-Suder, Wychowanie moralne jako kategoria pedagogicznych analiz w kontekście niepełnosprawności intelektualnej    125
    Beata Nowak, Jakość życia w kontekście niepełnosprawności    141
    Estera Twardowska-Staszek, Zachowania ryzykowne młodzieży. Swoistość etiologii w sytuacji upośledzenia umysłowego    163
    Maria Brodzikowska, Świadomość wychowawcza rodziców żyjących z HIV/AIDS    177
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia