EBOOKI WYDAWCY
Format:
ibuk
Proces konkurowania na współczesnym rynku coraz częściej wymaga tworzenia nowych modeli biznesu, których podstawę stanowią informacje pozyskiwane podczas prowadzonych badań marketingowych. Złożoność zachodzących procesów rynkowych sprawia, że dążenie do ich rozpoznania i zrozumienia wymaga holistycznego spojrzenia na problemy badawcze oraz niejednokrotnie stosowania triangulacji teorii, podejść i metod badawczych.
Jak podkreślają autorzy publikujący artykuły w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, zmiany w badaniach marketingowych, wyrażające się nowymi podejściami oraz rozwojem metod i technik badań rynku, są odpowiedzią na dokonujące się przemiany zachowań konsumentów, proces globalizacji oraz rozwój nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
W niniejszym numerze przedstawione zostały badania kodów kulturowych w procesie tworzenia marketingowych modeli biznesu oraz techniki pomiaru kompatybilności marek i idei kulturowych. Ukazane zostały również znaczenie i miejsce badań marketingowych w procesach innowacji społecznych, a także zakres stosowania triangulacji podejść metodycznych w badaniach naukowych z dziedziny marketingu.
Publikowane artykuły, wskazujące na rozwój zastosowań podejść i metod ilościowych, poświęcone są analizie rzetelności skal w wielopoziomowych modelach pomiaru, modelom hybrydowym CART-logit, segmentacji łańcuchów środków-celów, asymetrycznemu skalowaniu wielowymiarowemu, a także analizom i metodom wielowymiarowym, służącym do badania zachowań konsumentów oraz związków między emocjami i satysfakcją.
Kolejne opracowania dotyczą zastosowania modelowania ścieżkowego do wyznaczania przebiegu procesu lojalnościowego wśród klientów centrów handlowych oraz metod CMMI i SGMM oceny dojrzałości procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek. Przedmiotem rozważań są również badania wpływu muzyki tła na reakcje konsumentów w miejscu sprzedaży, badania kompetencji oraz motywacji i postaw konsumentów na wybranych rynkach, metody badań marketingowych dóbr luksusowych oraz zastosowanie analizy semiologicznej w badaniach wpływu mody na zachowania młodych konsumentów.
Autorzy w swych pracach zwracają uwagę na zmianę paradygmatu w jakościowych badaniach marketingowych. Wskazują również na zastosowanie zogniskowanych wywiadów grupowych w procesie badania zachowań młodych dorosłych na rynku usług finansowych czy też do oceny jakości obsługi pacjentów. Prezentowane jest także kontrfaktyczno-porównawcze studium przypadku w marketingu usług zdrowotnych.
Rozważania w kolejnych artykułach dotyczą rozwoju Internetu i implikacji wynikających z tego dla prowadzenia badań marketingowych. Ukazują skuteczność wybranych metod komunikacji z respondentami w badaniach internetowych. Wskazują także na niejednoznaczność statusu internetowego wywiadu grupowego oraz szans jego rozwoju. Odnoszą się do wirtualnej etnografii, a także mediów społecznościowych oraz możliwości ich wykorzystania w badaniach jakościowych.
Liczba stron | 358 |
---|---|
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska: Badania kodów kulturowych w tworzeniu marketingowych modeli biznesu | 11 |
Anna Olejniczuk-Merta: Rozwój innowacji społecznych a badania marketingowe | 22 |
Monika Hajdas: Techniki pomiaru kompatybilności marek i idei kulturowych | 31 |
Paweł Chlipała: Triangulacja podejść metodologicznych w badaniach naukowych z dziedziny marketingu | 39 |
Adam Sagan: Analiza rzetelności skal w wielopoziomowych modelach pomiaru | 49 |
Adam Sagan, Mariusz Łapczyński: Modele hybrydowe CART-logit w analizie procesu podejmowania decyzji w gospodarstwie domowym | 60 |
Anna Myrda: Segmentacja łańcuchów środków-celów: miary podobieństwa sekwencji i ilościowe wskaźniki jakości grupowania a wyniki grupowania | 70 |
Kamila Pilch: Asymetryczne skalowanie wielowymiarowe w wizerunkowych badaniach jednostek terytorialnych | 79 |
Alicja Kusińska: Analizy wielowymiarowe jako źródło wiedzy o zachowaniach konsumentów na rynku | 89 |
Krzysztof Błoński: Wykorzystanie metod wielowymiarowych do analizowania związku między emocjami a satysfakcją klienta | 99 |
Sylwester Białowąs, Iwona Olejnik: Poziom opiekuńczości państwa a zachowania oszczędnościowe – analiza wielowymiarowa | 110 |
Jadwiga Stobiecka: Interpretacyjne konsekwencje oceny stabilności opinii respondentów w badaniach konsumpcji, oszczędzania i inwestowania | 118 |
Piotr Tarka: HOMALS ‒ wielowymiarowa analiza korespondencji jako metoda konstrukcji skali pomiarowej w badaniach marketingowych | 129 |
Łukasz Skowron: Zastosowanie modelowania ścieżkowego do wyznaczenia przebiegu procesu lojalnościowego wśród klientów lubelskich centrów handlowych | 140 |
Ireneusz P. Rutkowski: Metody CMMI i SGMM oceny dojrzałości procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek | 152 |
Hanna Hall: Nowy konsument a zmiany w metodach jego badania | 163 |
Tomasz Olejniczak: Techniki badawcze wykorzystywane w badaniu cyklu życia gospodarstwa domowego | 174 |
Anna Dąbrowska, Arkadiusz Wódkowski: Kompetencje konsumentów w świetle badań ilościowych | 185 |
Sylwia Makomaska: Wpływ muzyki tła na reakcje konsumentów w miejscu sprzedaży – problematyka interdyscyplinarności badań | 195 |
Lucyna Witek: Metodyczne aspekty badania postaw konsumentów (na przykładzie rynku produktów ekologicznych) | 205 |
Magdalena Olejniczak: Zróżnicowanie technik badawczych w badaniu motywacji zakupowych konsumentów żywności funkcjonalnej | 215 |
Agata Dziakowicz: Metody badań marketingowych na rynku dóbr luksusowych | 224 |
Wanda Patrzałek, Aleksandra Perchla-Włosik: Zastosowanie analizy semiologicznej w badaniach wpływu mody na zachowania młodych konsumentów | 233 |
Agata Stolecka-Makowska: Zastosowanie podejścia interpretacyjnego w badaniu zmian zachowań nabywczych konsumentów podlegających akulturacji | 244 |
Arkadiusz Wódkowski: Zmiana paradygmatu w marketingowych badaniach jakościowych? | 257 |
Grzegorz Maciejewski: Zogniskowane wywiady grupowe w badaniach zachowań młodych dorosłych na rynku usług finansowych | 266 |
Iga Rudawska: Zastosowanie zogniskowanego wywiadu grupowego do oceny jakości obsługi pacjentów przewlekle chorych | 275 |
Ewa Nowakowska, Adam Sagan: Kontrfaktyczno-porównawcze studium przypadku w marketingu usług zdrowotnych | 284 |
Krzysztof Kapera, Mariusz Kuziak: Skuteczność wybranych metod komunikacji z respondentami w badaniach internetowych | 296 |
Iwona Escher: Niejednoznaczność statusu metodologicznego internetowego wywiadu grupowego i jego poszczególnych odmian | 310 |
Magdalena Daszkiewicz, Sylwia Wrona: Zogniskowane wywiady grupowe online jako alternatywa dla tradycyjnych metod gromadzenia danych – szanse rozwoju i wyzwania dla badaczy | 321 |
Olgierd Witczak: Potencjał wykorzystania serwisów społecznościowych w badaniach jakościowych | 331 |
Agnieszka Dejnaka: Facebook jako obszar prowadzenia badań marketingowych | 339 |
Robert Wolny: Możliwości wykorzystania obserwacji w Internecie w badaniach rynku e-usług | 348 |