Kompendium wiedzy o turystyce

Wydanie nowe

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,30  39,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 27,30 zł  


27,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Turystyka to fenomen ostatnich dziesięcioleci. Stała się jednym z najbardziej dochodowych biznesów na świecie i cechą charakterystyczną społeczeństw państw wysokorozwiniętych. Turystyka jest dziedziną interdyscyplinarną. Stała się kołem napędowym transportu, budownictwa, gospodarki komunalnej, rozwoju regionalnego. Jej rozwój przyczynia się do zintensyfikowania działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i dóbr kultury.


Celem tego opracowania jest przedstawienie roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali regionu i przedsiębiorstwa turystycznego oraz podkreślenie złożoności produktu turystycznego i sposobu zarządzania tym produktem.


W nowym wydaniu uaktualniono i uzupełniono dane związane m.in. z wejściem Polski do Unii Europejskiej i przystąpieniem do strefy Schengen. Uwzględniono zmiany, jakie zaszły w światowej i polskiej turystyce w ostatnich latach.


Książka adresowana jest do studentów wyższych uczelni i środowiska naukowego, menedżerów i pracowników zajmujących się obsługą ruchu turystycznego, do władz rządowych i samorządowych, a także do ogromnej rzeszy turystów.


Rok wydania2009
Liczba stron450
KategoriaTurystyka
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17627-3
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp IX
  Alfabetyczny wykaz haseł XIII
  CZĘŚĆ I. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNO-EKONOMICZNE    1
    1. Turystyka, turysta, ruch turystyczny    1
    2. Produkt turystyczny    24
    3. Rynek turystyczny    44
    4. Psychologia rynku turystycznego    61
    5. Organizacja sfery obsługi ruchu turystycznego    73
    6. Przestrzenie turystyki i osadnictwo turystyczne    95
      6.1. Przestrzenie turystyki    95
      6.2. Region turystyczny    111
      6.3. Regiony turystyczne Polski    114
      6.4. Regiony turystyczne świata    119
      6.5. Osadnictwo turystyczne    124
  CZĘŚĆ II. ZWIĄZKI TURYSTYKI Z SEKTOREM PUBLICZNYM    131
    Wprowadzenie    131
    1. Rozmiary turystyki w Polsce i na świecie    133
    2. Metody pomiaru ruchu turystycznego i obrotów turystycznych    148
    3. Metody obliczania wpływu turystyki na dochód narodowy i bilans płatniczy    163
      3.1. Udział turystyki w dochodzie narodowym    164
        3.1.1. Metoda strumieni produktów    165
        3.1.2. Metoda kosztowa    168
      3.2. Udział turystyki w bilansie płatniczym    170
      3.3. Wpływ turystyki na aktywizację gospodarki – mnożnik    172
    4. Pozytywne i negatywne społecznie następstwa rozwoju turystyki    176
    5. Stymulowanie procesów gospodarczych w turystyce    181
      5.1. Tworzenie uwarunkowań rozwoju turystyki    182
      5.2. Oddziaływanie pośrednie na przedsiębiorstwa    190
    6. Turystyka a zadania organów państwowych, budżet państwa, fundusze parabudżetowe i środki z funduszów Unii Europejskiej    201
      6.1. Zadania organów państwowych w zakresie turystyki    201
      6.2. Powiązania turystyki z budżetem państwa    205
      6.3. Powiązania turystyki z funduszami parabudżetowymi    213
      6.4. Powiązania turystyki z funduszami Unii Europejskiej    216
    7. Turystyka a zadania i źródła finansowania działalnooeci samorządu terytorialnego    219
      7.1. Specyfika działalności samorządu terytorialnego    219
      7.2. Organizacja i zadania samorządu terytorialnego w Polsce    223
      7.3. Powiązania turystyki z finansami samorządu terytorialnego    229
        7.3.1. Budżety gmin    230
        7.3.2. Budżety samorządu powiatowego i województwa    242
  CZĘŚĆ III. PRZEDSIĘBIORSTWO NA RYNKU TURYSTYCZNYM    245
    Wprowadzenie    245
    1. Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce    246
      1.1. Definicja przedsiębiorstwa    246
      1.2. Rodzaje organizacji gospodarczych    249
      1.3. Rodzaje przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym    255
        1.3.1. Charakterystyka touroperatora i agenta    265
        1.3.2. Rola technologii informacyjnych w procesie dystrybucji usług turystycznych    271
        1.3.3. Wytwórcy usług turystycznych    275
        1.3.4. Instrumenty ekonomiczne oddziałujące na przedsiębiorstwa turystyczne    284
      1.4. Hotelarstwo jako działalność o najwyższym zaangażowaniu kapitałowym    293
        1.4.1. Cechy branży hotelarskiej    293
        1.4.2. Cykl obsługi klienta w hotelach    298
    2. Analiza finansowa i zarządzanie finansami przedsiębiorstw turystycznych    304
      2.1. Środki rzeczowe i finansowe do prowadzenia działalności    305
      2.2. Rachunkowość zarządcza i jej wpływ na kontrolę realizacji bieżących działań przedsiębiorstwa    317
      2.3. Kryteria ocen przedsiębiorstwa i mierniki jego efektywnooeci finansowej    324
      2.4. Strategia firm turystycznych    337
  CZĘŚĆ IV. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE REGIONEM TURYSTYCZNYM    341
    Wprowadzenie    341
    1. Region jako miejsce koncentracji ruchu turystycznego    343
      1.1. Wyodrębnianie regionów turystycznych    343
      1.2. Typy regionów i sposoby zarządzania nimi    353
        1.2.1. Turystyka w regionach miejskich    353
        1.2.2. Turystyka w regionach wiejskich    356
    2. Jakość usług w regionie turystycznym    361
      2.1. Rozwój ekonomiczny regionu a jakość życia mieszkańców    364
      2.2. Sposoby zapewnienia akceptacji ludności miejscowej dla rozwoju turystyki    367
      2.3. Jakość środowiska naturalnego a jakość turystyki    373
        2.3.1. Środowisko naturalne    373
        2.3.2. Jakość oerodowiska naturalnego    388
    3. Metody zintegrowanego zarządzania jakością w regionie turystycznym    392
      3.1. Przywództwo i partnerstwo    394
      3.2. Budowa strategii rozwoju turystyki w regionach    396
        3.2.1. Założenia do strategii    398
        3.2.2. Część analityczna strategii    400
        3.2.3. Część planistyczna strategii    404
      3.3. Zarządzanie kadrami w turystyce    417
      3.4. Prawo i ubezpieczenia jako warunek jakooeci usług turystycznych    429
  Literatura zalecana    457
  Spis rycin    460
  Spis tabel    462
RozwińZwiń