Wartości w muzyce. T. 6: Muzyka współczesna - teatr - media

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,32  50,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 50,40 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,24 zł  


40,32

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom szósty wydawnictwa wielotomowego Wartości w muzyce to cenny zbiór poglądów artystów, muzykologów, pedagogów muzyki, dotyczących wartości estetycznych sztuki muzycznej, która jest atrakcyjnym instrumentem wychowawczym, odpowiadającym aktualnym potrzebom i tendencjom edukacji aksjologicznej na różnych poziomach kształcenia. Wzorem poprzednich pięciu tomów publikacja ta zachowuje stały układ. Składa się z trzech części. Część I to zbiór rozważań teoretycznych, część II dotyczy doświadczenia sztuki, jej wymiaru praktycznego (na estradzie, w operze, teatrze, podczas eliminacji festiwalowych, konkursów muzycznych), z kolei część III ma wymiar edukacyjny. Omawiane w publikacji wartości w muzyce są próbą ukazania ich obecności we współczesnych dziełach muzyki, operze, sztukach teatralnych. Zbiór ten jest bogaty w treści poznawcze, w uwagi wykonawcze dotyczące muzyki współczesnej, ale także zawiera rozważania o muzyce poprzednich epok z perspektywy współczesności. Dotyka obecności muzyki w życiu człowieka zdrowego, jak również niepełnosprawnego. Trzyczęściowy układ tomu ujmuje następujące problemy: Studia i rozprawy o muzyce i mediach we współczesności, Praktyka wykonawcza w teorii i działaniach wykonawczych oraz Muzyka i teatr jako źródło wartości edukacji artystycznej. Niezaprzeczalną zaletą publikacji jest bogaty materiał ilustracyjny w postaci załączników nutowych, zdjęć, materiałów dokumentujących omawiane problemy badawcze.


Publikacja skierowana jest do szerokiego grona czytelników zainteresowanych aksjologią muzyczną, sztuką w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Odbiorcami publikacji mogą być: miłośnicy muzyki artystycznej opracowanej w nowych technologiach, muzyki ludowej, sztuki muzycznej i teatralnej uprawianej profesjonalnie i amatorsko. Może z pewnością zainteresować nauczycieli akademickich kierunków muzycznych, pedagogiczno-artystycznych, dyrygentów, instruktorów oraz działaczy ruchu amatorskiego, a także studentów.


Rok wydania2014
Liczba stron354
KategoriaHistoria sztuki
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-211-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Wartości w muzyce. T. 6: Muzyka współczesna - teatr - media

  1. 01 Polski postmodernizm muzyczny — ogląd kontradykcyjny. Twórczość Wiesława Cienciały i Andrzeja Dziadka "Fale i dzwony — la change est la nature" »
  2. 02 Cytat muzyczny jako sposób komunikowania między współczesnym kompozytorem a odbiorcą »
  3. 03 "Iść po śladzie" czy "w poszukiwaniu śladu"? Problem autora-twórcy w kontekście rozważań Igora Strawińskiego »
  4. 04 Muzyka elektroniczna Marka Czerniewicza — technologia w służbie duchowego przesłania »
  5. 05 Inwariantność modelu struktury życia twórcy autorstwa Mieczysława Tomaszewskiego w perspektywie życia i twórczości Augustyna Blocha »
  6. 06 O pożytkach płynących z obecności jazzu w kulturze polskiej »
  7. 07 Znaczenie liczb w kantacie Jana Sebastiana Bacha "Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit" ("Actus tragicus") BWV 106 »
  8. 08 Medialność człowieka ery cyfrowej »
  9. 09 Magia dźwięku i magia obrazu — wieczór w operze »
  10. 10 Uniwersum fortepianu w muzyce współczesnej — refleksja aksjologiczna »
  11. 11 "Stary" czas w "nowej" muzyce — z zapisków dyrygenta »
  12. 12 W poszukiwaniu wyrazowych wartości słowno-muzycznych na przykładzie współczesnego utworu chóralnego "Lacrimosa" Mindaugasa Urbaitisa »
  13. 13 Śląska pieśń ludowa "Już tu nocka" na 4-głosowy chór mieszany "a cappella" w opracowaniu artystycznym Jacka Glenca — tradycja i nowoczesność »
  14. 14 Ryszard Gabryś — twórczość kompozytorska a asocjacje z ziemią cieszyńską »
  15. 15 "Witold Lutosławski — kolory muzyki, kolory życia". Międzynarodowy projekt Bielskiego Towarzystwa Muzycznego z partnerskim udziałem Wydziału Artystycznego... »
  16. 16 Interdyscyplinarne koncerty Chóru "Gloriam Dei" w ramach Beskidzkiego Festiwalu Nauki i Sztuki w Bielsku-Białej w latach 2010—2013 »
  17. 17 Kultura ludowa źródłem ponadczasowych wartości — refleksje w świetle obchodów Roku Kolbergowskiego »
  18. 18 Kształcenie poczucia rytmu w programach współczesnych systemów wychowania muzycznego »
  19. 19 Muzyka a wyobraźnia dziecka przedszkolnego — kontekst teoretyczny »
  20. 20 Metafora jako metoda interpretacji — na przykładzie pieśni Wasilija Barwińskiego do słów Tarasa Szewczenki "Oh luli, luli" »
  21. 21 Sukcesy i niepowodzenia w kształceniu muzycznym w ocenie studentów Akademii Muzycznej w Łodzi »
  22. 22 Niepełnosprawność we współczesności a rola muzyki »
  23. 23 Scena Lalek "Bajka" w Czeskim Cieszynie jako znaczący ośrodek upowszechniania kultury »
  24. 24 Gdzie "Babroszki lecą w kosmos?" Cele edukacyjne teatrów prywatnych w Polsce w latach 2009—2012 »

Ciekawe propozycje

Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia