Wielokryterialne metody wspomagania decyzji w procesie innowacji

-25%

Wielokryterialne metody wspomagania decyzji w procesie innowacji

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,63  19,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

14,6319,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Myślą przewodnią, która prowadziła autora podczas pisania tej pracy, było rozwinięcie metod wielokryterialnych tak, by mogły być pomocne w podejmowaniu decyzji o charakterze strategicznym, których przykładem są decyzje związane z innowacjami. Głównym celem opracowania jest wskazanie możliwości usprawnienia procesu innowacji w zakresie jakości podejmowanych decyzji.
W przedstawionej pracy autor zawarł swoje propozycje rozwiązań wybranych problemów
w zarządzaniu innowacjami. Otrzymane rezultaty otwierają widok na nowe obszary warte eksploracji.


Liczba stron194
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-082-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  
  ROZDZIAŁ 1. METODY WSPOMAGANIA DECYZJI     15
  
  1.1. Wprowadzenie do analizy decyzyjnej    15
  1.2. Metody syntetycznej relacji preferencji    25
  1.3. Metoda Bordy i jej warianty    31
  1.4. Metoda VIKOR-S    33
  1.5. Metoda AHP    38
  1.6. Planowanie scenariuszowe i MCDA    42
  
  ROZDZIAŁ 2. METODY MODELOWANIA STRUKTURALNEGO    47
  
  2.1. Mapy poznawcze jako metody strukturyzacji problemu    47
  2.2. Mapy poznawcze w analizie decyzyjnej    48
  2.3. Rozmyte mapy poznawcze    52
  2.4. Mapy uzasadnień    55
  2.5. Mapa poznawcza z oceną ilościową    60
  2.6. Metoda ANP    63
  2.7. Metoda DEMATEL    66
  2.8. Metoda WINGS    69
  2.9. Porównanie metod ANP, DEMATEL i WINGS    83
  
  ROZDZIAŁ 3. PROCES INNOWACJI I JEGO KLUCZOWE DECYZJE     87
  
  3.1. Pojęcie innowacji    87
  3.2. Modele procesu innowacji    89
  3.3. Kluczowe sytuacje decyzyjne w procesie innowacji    93
  
  ROZDZIAŁ 4. WSPOMAGANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH W PROCESIE INNOWACJI    105
  
  4.1. Wspomaganie wyboru strategii innowacji    105
  4.2. Wspomaganie wyboru pozycji strategicznej    114
  4.3. Wspomaganie wyboru organizacji działalności B&R    125
  
  ROZDZIAŁ 5. WSPOMAGNIE SELEKCJI PROJEKTÓW INNOWACJI     131
  
  5.1. Przykłady praktycznych zastosowań metod wielokryterialnych w literaturze światowej    131
  5.2. Wybór kryteriów    138
  5.3. Propozycja klasyfikacji kryteriów    140
  5.4. Procedura MCDA + planowanie scenariuszowe    141
  5.5. Modelowanie strukturalne w selekcji projektów innowacji    145
  
  ZAKOŃCZENIE    155
  
  Dodatek A. Relacje i ich własności    161
  Dodatek B. Macierze stochastyczne    163
  Dodatek C. Tabele z wynikami modeli wyboru pozycji strategicznej    165
  
  Bibliografia     177
  Spis rysunków    187
  Spis tabel    189
  Skorowidz    193
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia