Interes i zarządzanie konfliktem. Od modus operandi do interesu ogólnospołecznego

-20%

Interes i zarządzanie konfliktem. Od modus operandi do interesu ogólnospołecznego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,80  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,12 zł  


16,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W rozprawie omówiono takie zagadnienia, jak zmiany we współczesnym pojmowaniu interesów osobistych i interesu ogólnospołecznego, źródła tych zmian oraz przyczyny ludzkiego konformizmu wobec tej dynamiki. W kolejnych rozdziałach zamieszczono: omówienie pojęcia interesu w myśli społecznej, analizę ujmowania kategorii interesu ogólnospołecznego w naukach humanistycznych, rozważania teoretyczno-metodologiczne na temat zaufania i interesu ogólnospołecznego, prezentację problematyki zarządzania konfliktami interesów w przedsiębiorstwie.


Rok wydania2012
Liczba stron224
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-218-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    7
  
  1. Pojęcie interesu w myśli społecznej    9
  
  1.1. Przegląd diachronicznych i synchronicznych ujęć interesu    9
  1.2. Problemy sprzeczności i konfliktów społecznych a pojęcie „interes”    28
  1.2.1. Podstawowe znaczenia pojęcia „interes”    32
  1.2.2. Konflikt interesów w modernizacji i zmianie społecznej    38
  1.2.3. Wybrane ujęcia granic dobra wspólnego    43
  1.2.3.1. Ogólna koncepcja dobra wspólnego    44
  1.2.3.2. Hierarchiczny charakter dobra wspólnego    46
  1.2.3.3. Proces obezwładniania struktur społecznych    47
  1.2.3.4. Priorytet osoby    50
  
  2. Kategoria interesu ogólnospołecznego w naukach humanistycznych    53
  
  2.1. Interes ogólnospołeczny jako kategoria socjologiczna    53
  2.1.1. Interes ogólnospołeczny w funkcjonalnych koncepcjach społecznych (aspekt przedmiotowy i instrumentalna rola pojęcia)    53
  2.1.2. Kategoria interesu ogólnospołecznego w teoriach konfliktowych    56
  2.1.3. Interes ogólnospołeczny w ujęciach demokracji liberalnej i demokracji naturalnej. Różne demokracje, różne integracje    64
  2.2. Dynamiczne koncepcje interesu ogólnospołecznego. Politologiczna teoria i empiria wobec procesów politycznych    68
  2.2.1. Związki wartości jako idei potrzeb z pojęciem „interes ogólnospołeczny”    69
  2.2.2. Kategoria racji stanu a proces integracji    74
  2.2.3. Funkcjonalność i dewiacja w systemie społecznym i w jego instytucjach    82
  2.2.4. Interes ogólnospołeczny a rola instytucji    87
  2.3. Pojęcie „interes ogólnospołeczny” w ekonomii    90
  2.3.1. Interes ogólnospołeczny a postęp ekonomiczny    91
  2.3.2. „Interes ogólnospołeczny” w gospodarce planowej jako wariancie formacji autorytarnej    93
  2.4. Interes ogólnospołeczny i globalizacja oraz komercjalizacja kultury w ujęciach kulturoznawczych    96
  2.4.1. Kulturowe konteksty globalizacji    96
  2.4.2. Konsumpcja kulturalna a interes ogólnospołeczny    101
  
  3. Zaufanie i interes ogólnospołeczny – rozważania teoretyczno-metodologiczne    109
  
  3.1. Szkice o zaufaniu i interesach    109
  3.2. Demokratura jako miejsce wpisywania znaczeń interesu, interesu ogólnospołecznego, dobra wspólnego – gra interesów; konflikt czy harmonia    120
  3.3. Globalna demokracja. Utopia czy ideologia    126
  3.4. Interes ogólnospołeczny w świetle teorii zachowań celowych    146
  3.4.1. Zachowania i interes    146
  3.4.2. Przyczyny inicjujące trzy rodzaje determinantów interesu    153
  3.4.3. Dyskryminanda, manipulanda i stymulanda w koncepcji interesu    155
  3.4.4. Zdolność doboru środków do celu a interes organizacji w procesie zarządzania    162
  3.4.4.1. Zdolność formalna: zdolności wymiarowe, zdolności dotyczące dyskryminandów, manipulandów i stymulandów    163
  3.4.4.2. Związek środek–cel a logika    164
  3.4.4.3. Inteligencja a zdolności specjalne    165
  3.4.4.4. Wgląd a uczenie się na podstawie wglądu    166
  3.4.4.5. Różnicowanie plus przewidywanie    166
  3.4.4.6. Ideacja jako przystosowanie do „biegania tam i z powrotem”    167
  3.4.4.7. Niektóre aspekty świadomości i ideacji    168
  3.4.4.8. Ideacja twórcza    170
  3.4.5. Założenia i idee pozytywnej koncepcji człowieka a interes ogólnospołeczny (propozycje psychotransgresywne)    171
  3.5. Interes ogólnospołeczny jako narzędzie badawcze – próba charakterystyki    173
  3.5.1. Filozoficzna, teoretyczna i empiryczna warstwa pojęcia „interes ogólnospołeczny”    173
  3.5.2. Interes ogólnospołeczny – znaczenia i zakres    175
  3.5.3. Interes ogólnospołeczny jako narzędzie analizy modeli zarządzania organizacją i działaniem systemów    178
  
  4. Zarządzanie konfliktami interesów wprzedsiębiorstwie – od modus operandi (procedendi) do interesu ogólnospołecznego    179
  
  4.1. Charakterystyka konfliktu    180
  4.1.1. Pojęcie i istota konfliktu    180
  4.1.1.1. Konflikty interesów    180
  4.1.1.2. Konflikt interesów w organizacji    181
  4.1.2. Wybrane poglądy na konflikt interesów    182
  4.1.3. Ewolucja poglądów na konflikt interesów w organizacji    183
  4.1.3.1. Pogląd tradycyjny    183
  4.1.3.2. Pogląd przedstawicieli szkoły stosunków międzyludzkich    184
  4.1.3.3. Pogląd interakcyjny    184
  4.1.4. Rodzaje konfliktów – próby klasyfikacji    186
  4.1.5. Źródła konfliktów w organizacji    188
  4.1.6. Funkcje konfliktów    191
  4.1.7. Dynamika konfliktów    192
  4.1.8. Konsekwencje konfliktów    193
  4.1.8.1. Pozytywne konsekwencje konfliktów    194
  4.1.8.2. Negatywne konsekwencje konfliktów    195
  4.2. Zarządzanie konfliktem    196
  4.2.1. Metody zarządzania konfliktem    196
  4.2.1.1. Tradycyjne metody zarządzania konfliktem    197
  4.2.1.2. Nowoczesne metody zarządzania konfliktem    199
  4.2.2. Style kierowania konfliktem    205
  
  5. Zakończenie: wiedza – władza – wolność    209
  
  Literatura    211
  Summary    223
RozwińZwiń