Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność)

Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,48  73,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

62,4873,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom dedykowany Profesor Helenie Synowiec, wybitnej specjalistce dydaktyki języka polskiego, językoznawczyni, badaczce problematyki śląskiej, obejmuje studia, eseje i szkice tworzące przestrzeń ważnych i fascynujących spotkań interdyscyplinarnych, tak charakterystycznych dla edukacji polonistycznej. Przedmiotem oglądu i interpretacji, których tłem stały się refleksje o charakterze teoretycznym: metodologicznym, filozoficznym i aksjologicznym, ogólnokulturowym, teoretycznoliterackim, teoretycznojęzykowym, historycznojęzykowym i dydaktycznym, są różnego rodzaju teksty: dzieła literackie oraz medialne, edukacyjne (np. podręczniki, słowniki), teksty popkulturowe, a także wypowiedzi dzieci i młodzieży – współczesne i sięgające do przeszłości, teksty przeznaczone dla dzieci i klasyczne, teksty szczególnie związane ze Śląskiem i te o szerszej tematyce.


Artykuły, zebrane w trzech rozdziałach: Ścieżki kulturowe…, W stronę literatury…, Ścieżki językowe…, ukazują bogactwo i różnorodność badań związanych z edukacją polonistyczną, a także jej integralny, jednoczący charakter – jest ona bowiem obszarem, do którego schodzą się rozmaite filologiczne drogi, gościńce i ścieżki.


Praca jest adresowana do językoznawców i literaturoznawców, nauczycieli i studentów, a także do szerszego grona czytelników – wszystkich zainteresowanych problemami języka, literatury i kultury oraz problemami edukacji polonistycznej.


Liczba stron498
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-269-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność)

  1. 01 Profesor Helena Synowiec jako językoznawczyni, dydaktyk, popularyzatorka nauki »
  2. 02 Egzystencjalny wymiar polonistyki. Refleksje dydaktyczno-kulturoznawcze »
  3. 03 Tekst medialny w edukacji polonistycznej »
  4. 04 Przez działania twórcze do uczestnictwa w kulturze »
  5. 05 Dotyk litery »
  6. 06 Poetyckie reinterpretacje. Co zrobić z Lotem, jego żoną i córkami? »
  7. 07 Nadzieja dla Judasza, czyli od postaci biblijnej do relacji chrześcijańsko-żydowskich »
  8. 08 Katowice. Szkic do literackiego portretu miasta (rekonesans badawczy) »
  9. 09 O lekturze "Zielonej Gęsi" »
  10. 10 Rupaki dorastają…, czyli o relacjach między dziecięcymi lekturami a interpretacją poezji współczesnej w kontekście kształcenia... »
  11. 11 Sięgnijmy w edukacji po nieznane. (O bajce Bernarda Świerczyny) »
  12. 12 Z westybulu do piwnic, czyli o poszukiwaniu "swojości" w szkole »
  13. 13 Antonimia w podręczniku i "Dzbanek do herbaty" Hansa Christiana Andersena »
  14. 14 Magia dziecięcej wyobraźni w dylogii o Karolci Marii Krüger »
  15. 15 Rodzina i dom rodzinny jako istotne wartości w twórczości Ewy Nowak »
  16. 16 Zanikanie w szkole wiedzy o historyczności języka polskiego »
  17. 17 "Droga do nieba dla dzieci…" jako podręcznik i przewodnik po ścieżkach życia. Funkcja dydaktyczna w modlitewniku ks. Ludwika... »
  18. 18 Kilka uwag krytycznych na temat łącznej pisowni cząstki "by" ze spójnikami i z partykułami »
  19. 19 Szkoła w języku, we wspomnieniach i w paragrafach »
  20. 20 Wiecznie aktualne problemy dydaktyki języka polskiego »
  21. 21 O wykorzystaniu niektórych badań nad mózgiem w dydaktyce szkolnej »
  22. 22 Porozumienie czy kontaktowanie się? »
  23. 23 Język pisany w szkole — między kreatywnością a schematem »
  24. 24 O sposobach wprowadzania wiedzy językowej w podręcznikach szkolnych dawniej i dziś »
  25. 25 Rozumienie przez dzieci dziewięcioletnie wybranych związków frazeologicznych z nazwami części ciała »
  26. 26 Językowy obraz czasu — na podstawie definicji uczennic szkół podstawowych »
  27. 27 O metatekście w blogach pisanych przez młodzież gimnazjalną »
  28. 28 Od odrzucenia do miłości. O różnych sposobach komunikowania uczuć na podstawie lektury pt. "Poczwarka" Doroty Terakowskiej »
  29. 29 O potrzebie pracy z gimnazjalistami nad znajomością znaczeń wyrazów i związków frazeologicznych (na przykładzie leksyki...) »
  30. 30 Zainteresowania DZIEWCZYNY dawniej i dziś — na podstawie wypowiedzi młodzieży »
  31. 31 "Żart", "kawał", "ubaw", "wygłup", "chryja", czyli "dowcip" w skojarzeniach studentów »
  32. 32 Jakość emisji głosu przyszłych nauczycieli »
  33. 33 Język ogólnonarodowy a regionalny w kulturze i w nauczaniu (wybrane problemy) »
  34. 34 O rzetelność, prawdę i odpowiedzialność w opracowaniach naukowych i popularnonaukowych (na przykładzie spraw śląskich) »
  35. 35 W poszukiwaniu mądrości życia — refleksje wokół myśli Janusza Korczaka o pracy, szkole i języku »

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia