Ikona z Manoppello prototypem wizerunków Chrystusa

-20%

Ikona z Manoppello prototypem wizerunków Chrystusa

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00  35,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,0035,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Praca Karoliny Aszyk i Zbigniewa Treppy wnosi ważny wkład w badania nad obrazami acheiropoietos. Jest ona rzetelnie dokumentowana i naukowo zweryfikowana. Nowością tych badań jest próba udowodnienia, dzięki zastosowaniu specjalnej techniki oświetlania obiektu, że materiał, na którym widnieje twarz Chrystusa, jest bisiorem. Analiza fotografii o bardzo małym kącie padania światła, uwydatniającego najdrobniejsze szczegóły załamań i zagięć tkaniny, zdaje się sugerować, że chodzi o bisior, choć pewności nie ma, o czym skrzętnie informują gdańscy naukowcy. Biorą oni także pod uwagę możliwość wykorzystania lnu jako podłoża obrazu, ale zarówno w jednym, jak i drugim przypadku jedno pozostaje niepodważalne – nie ma innego racjonalnego wytłumaczenia sposobu utworzenia się obrazu aniżeli nadprzyrodzony.


Liczba stron94
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-139-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

POLECAMY

Spis treści

  Podziękowania    7
  Wstęp    9
  1. Stan badań podłoża Chusty z Manoppello oraz hipotezy dotyczące utworzenia się obrazu    14
  1.1. Hipotezy wyjaśniające sposób wykonania obrazu z manoppelliańskiej Chusty    18
  1.2. Wnioski    24
  2. Analiza zjawiska wariantowości oraz właściwości awersu i rewersu obrazu z Chusty z Manoppello    26
  2.1. Wpływ oświetlenia na zjawisko wariantowości obrazu z manoppelliańskiej Chusty    26
  2.2. Analiza awersu i rewersu obrazu z manoppelliańskiej Chusty    37
  3. Chusta z Manoppello jako prototyp wizerunków Jezusa Chrystusa w ikonografii chrześcijańskiej    48
  3.1. Poszukiwanie odniesień dla wizerunków Chrystusa w obrazie z Całunu turyńskiego    49
  3.2. Chusta z Manoppello podstawowym odniesieniem dla wizerunków Chrystusa    57
  4. Chusta z Manoppello jako acheiropit    76
  4.1. Kryteria uznania obrazu za obraz acheiropoietos    77
  4.2. Dlaczego obraz z Chusty z Manoppello należy uznać za obraz acheiropoietos?    79
  5. Chusta z Manoppello w perspektywie teologicznej    86
  Zakończenie    91
  Spis ilustracji    93

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia