Determinanty konkurencyjności współczesnych organizacji

Determinanty konkurencyjności współczesnych organizacji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,32

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Warunki funkcjonowania współczesnych organizacji różnią się znacznie od tych, w jakich podmioty działały jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Zmiany dokonujące się w obszarze szeroko i wąsko pojętych warunków zewnętrznych oraz postęp w samych organizacjach wymusiły zupełnie inne podejście do definiowania ich rozwoju oraz metod zarządzania nimi. Jednym z kluczowych elementów i determinant rozwoju stała się konkurencyjność, rozumiana jako swoisty potencjał każdego systemu do wyzwalania zjawiska negatywnej entropii w jego wnętrzu. W pracy autorzy dokonali wyboru i kwalifikacji determinant konkurencyjności współczesnych organizacji. Poruszono problematykę zmian w otoczeniu rynkowym i jego wpływ na definiowanie konkurencyjności, wskazano również na znaczenie współczesnych rozwiązań w modelowaniu struktur organizacji w procesie budowy potencjału rozwoju organizacji. Ponadto w opracowaniu przedstawiono problematykę odnoszącą się do znaczenia czynnika ludzkiego w tworzeniu systemów uczących się, roli kultury organizacyjnej w przestrzeni zarządzania organizacjami i jej wpływu na zdolność zmiany systemu, a także problematykę związaną z psychologicznymi determinantami procesów decyzyjnych i miernikami oceny działalności naczelnego kierownictwa. Zwrócono również uwagę na znaczenie wymiaru projektowego i marketingu relacyjnego w odniesieniu do tworzenia przewagi konkurencyjnej organizacji. Ostatni rozdział pracy stanowi odniesienie empiryczne, w którym wykorzystując przykład wybranych spółek z indeksu WIG20, przedstawiono fundamenty konkurencyjności analizowanych podmiotów.


Liczba stron168
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-665-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Zmiany w otoczeniu rynkowym a konkurencyjność organizacji    11
  1.1. Konkurencja, konkurencyjność, konkurowanie – istota pojęć    11
  1.2. Charakterystyka i znaczenie otoczenia rynkowego    16
  1.3. Wykorzystanie analizy peryferii sektora w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej    19
  1.4. Strategia błękitnego oceanu w tworzeniu nowej przestrzeni rynkowej    21
  Rozdział 2. Mierniki oceny działalności naczelnego kierownictwa    24
  2.1. Mierniki ilościowe a oceny jakościowe    24
  2.2. Jakościowe mierniki oceny    26
  2.3. Kreowanie wiedzy jako przedmiot oceny    29
  2.4. Kompleksowe modele oceny    31
  2.5. Odpowiedzialność naczelnego kierownictwa    35
  Rozdział 3. Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach uczących się    39
  3.1. Koncepcja organizacji uczącej się    39
  3.2. Zarządzanie wiedzą w organizacjach uczących się    45
  3.3. Od efektywnego zarządzania personelem do zarządzania zasobami ludzkimi    49
  3.4. Zarządzanie kapitałem ludzkim    50
  Rozdział 4. Psychologiczne determinanty procesów decyzyjnych    57
  4.1. Istota procesów decyzyjnych    57
  4.2. Algorytmiczne wyznaczniki procesu decyzyjnego    60
  4.3. Grupowe i indywidualne podejmowanie decyzji    61
  4.4. Ryzyko i niepewność w procesach decyzyjnych    65
  4.5. Intuicja w procesie podejmowania decyzji    67
  4.6. Psychologia a proces podejmowania decyzji    69
  4.7. Psychologiczne mechanizmy podejmowania decyzji – podsumowanie    70
  Rozdział 5. Kulturowy wymiar zarządzania organizacją    72
  5.1. Pojęcie i znaczenie kultury organizacyjnej    72
  5.2. Rola kultury w integracji strategii i struktury organizacji    76
  5.3. Kultury organizacyjne w modelu R.E. Quinna i K.S. Camerona    78
  5.4. Zmiana kultury – przykład firmy Meridian Bancorp    83
  Rozdział 6. Współczesne koncepcje struktur organizacyjnych    86
  6.1. Model wartości konkurujących    86
  6.2. „Szczupła” organizacja    88
  6.3. Organizacja outsourcingowa    94
  6.4. Organizacja oparta na zespołach    104
  6.5. Organizacja wirtualna    107
  Rozdział 7. Wymiar projektowy konkurencyjności organizacji    113
  7.1. Różnice między organizacją tradycyjną a organizacją projektową    113
  7.2. Zarządzanie zespołami projektowymi    115
  7.3. Wykorzystanie wiedzy w organizacji projektowej a jej konkurencyjność    120
  7.4. Systemy zarządzania    121
  7.5. Rola biur wsparcia projektów    126
  Rozdział 8. Marketing relacyjny w tworzeniu przewagi konkurencyjnej    128
  8.1. Zarządzanie relacjami    128
  8.2. Koncepcje CRM    130
  8.3. CRM w świetle dotychczasowych badań oraz tendencje rozwojowe    134
  8.4. Przykłady integracji programów lojalnościowych    136
  Rozdział 9. Kwantytatywne determinanty konkurencyjności wybranych spółek surowcowych i paliwowych z indeksu WIG20    139
  9.1. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw z indeksu WIG20    139
  9.2. Popyt na surowce i kształtowanie się ich cen na rynkach światowych w latach 1989–2009    140
  9.3. Finansowanie i kredytowanie rozwoju spółek giełdowych    142
  9.4. Sytuacja finansowa przedsiębiorstw w latach 1989–2009    143
  9.5. Kapitał ludzki    148
  9.6. Działalność inwestycyjna    150
  9.7. Struktura akcjonariatu przedsiębiorstw    151
  9.8. Wnioski    152
  Zakończenie    154
  Literatura    158
  Spis tabel    166
  Spis rysunków    167
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia