Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw

-30%

Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,60  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,60 zł  


26,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedsiębiorczość jest zjawiskiem, które przenika wszystkie dziedziny działalności ludzi i społeczeństw. Przy czym czynnikami, które decydują o podejmowaniu przez przedsiębiorstwa działań przedsiębiorczych, są nie tylko silna presja konkurencyjna, ale także wzrost świadomości klientów w zakresie zaspokajania ich potrzeb, dostęp do informacji, a także płynność kapitału. Wymusza to poszukiwanie nowych okazji, kreowanie nowych potrzeb, a w konsekwencji tworzenie nowych rynków, poprzez dostarczanie lepszych, bardziej innowacyjnych niż do tej pory produktów oraz stosowanie bardziej elastycznych i wydajnych metod organizacyjnych. W pacy zajęto się procesem, jakim jest przedsiębiorczość z punktu widzenia jego realizacji przez małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż są one głównym motorem rozwoju gospodarki zarówno europejskiej, jak i polskiej. Celem pracy jest przedstawienie roli jaką spełnia przedsiębiorczość w budowaniu pozycji konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw. Główna hipoteza pracy mówi o tym, że podejmowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa działania przedsiębiorcze wpływają na ich pozycję konkurencyjną na rynku.


Rok wydania2013
Liczba stron270
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-059-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Przedsiębiorczość w rozwoju społeczno-gospodarczym    11
  
  1.1. Istota przedsiębiorczości oraz jej rodzaje    11
  1.2. Mikroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju przedsiębiorstwa    19
  1.3. Makroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju społeczno-gospodarczym    26
  1.4. Zależności między przedsiębiorczością, wzrostem gospodarczym i rozwojem społeczno-gospodarczym    34
  
  Rozdział 2. Przedsiębiorczość przedsiębiorstwa jako podstawowy element budowania zdolności konkurencyjnej    44
  
  2.1. Pojęcie przedsiębiorczości przedsiębiorstwa    44
  2.2. Relacje między przedsiębiorczością, działalnością innowacyjną a zdolnością konkurencyjną przedsiębiorstwa    53
  2.3. Strategiczny charakter przedsiębiorczości w ujęciu kluczowych celów strategicznych przedsiębiorstwa    65
  
  Rozdział 3. Wpływ działalności innowacyjnej na przedsiębiorczość i zdolność konkurencyjną przedsiębiorstwa    77
  
  3.1. Istota innowacji i innowacyjności    77
  3.2. Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa    83
  3.3. Zintegrowane modele działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa    91
  3.4. Polityka innowacyjna państwa wobec wyzwań globalizacji    102
  
  Rozdział 4. Pomiar przedsiębiorczości i jej znaczenie w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa    110
  
  4.1. Składniki potencjału przedsiębiorczości w strukturze przedsiębiorstwa    110
  4.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa – ujęcie autorskie    118
  4.3. Kapitał intelektualny a poziom przedsiębiorczości przedsiębiorstwa    123
  4.4. Miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze innowacji – ujęcie autorskie    132
  
  Rozdział 5. Przedsiębiorczość polskich małych i średnich przedsiębiorstw – badania własne    143
  
  5.1. Metodologia badania przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw    143
  5.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw – wyniki    146
  5.3. Przedsiębiorczość polskich przedsiębiorstw w obszarze innowacji – wyniki    152
  5.4. Potencjał przedsiębiorczości badanych przedsiębiorstw    162
  5.5. Konfrontacja wyników przeprowadzonych badań własnych w świetle dostępnych wyników badań wtórnych    168
  
  Rozdział 6. Społeczny wymiar przedsiębiorczości jako strategiczny kierunek rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa    179
  
  6.1. Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie w strategii działania przedsiębiorstwa    179
  6.2. Społeczny wymiar przedsiębiorczości a zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa    194
  6.3. Koncepcja pomiaru przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze działań prospołecznych    203
  6.4. Społeczna odpowiedzialność polskich przedsiębiorstw – próba oceny    218
  
  Wnioski    226
  
  Bibliografia    236
  Załączniki    255
  Spis rysunków    263
  Spis tabel    265
  Wykaz wzorów    267
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia