Społeczna odpowiedzialność organizacji. Diagnoza i doskonalenie. PN 338

Społeczna odpowiedzialność organizacji. Diagnoza i doskonalenie. PN 338

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

13,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Intensyfikacja działań na polu społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) dokonana w drugiej dekadzie XXI wieku przez naukowców i praktyków życia gospodarczego pozwala dość swobodnie mówić o tej problematyce. Chodzi tu nie tylko o znajomość tematu, ale i o zrozumienie jego zadań oraz narzędzi pomocnych we wdrażaniu tej koncepcji. Wydaje się, że zagadnienie społecznej odpowiedzialności organizacji jest szczególnie ważne w czasach, w których następują nieustanne zmiany dotychczasowych procesów i ustalonych systemów wartości. Wspomniane zmiany dotyczyć mogą wszystkich uczestników życia społeczno-gospodarczego, rozpoczynając od gospodarstwa domowego, przedsiębiorstw, społeczności lokalnych, na rządach na każdym szczeblu podziału administracyjnego tak w Polsce, jak i na świecie skończywszy.

Można zaryzykować stwierdzenie, że sztuką jest skuteczne i „bezkolizyjne” poruszanie się po współczesnej rzeczywistości przy zachowaniu zasad, norm i wartości przyjętych w danym społeczeństwie. Z pomocą w tym zadaniu przyjść może koncepcja społecznej odpowiedzialności organizacji, której zasady powinny ułatwiać podejmowanie decyzji w codziennej działalności gospodarczej. Często jednak w praktyce spotyka się zachowania, które trudno nazwać odpowiedzialnymi. Nie powinniśmy jednak takich sygnałów interpretować jako konieczności zaniechania dotychczasowych praktyk, lecz jako bodziec do dalszej dyskusji i prac zmierzających do ciągłego rozwoju tej koncepcji.

Założeniem i celem niniejszej publikacji było pogłębienie dotychczasowej wiedzy (tak osób kreujących rozwiązania SOO, jak i bezpośrednich i pośrednich odbiorców tych rozwiązań) na temat społecznej odpowiedzialności organizacji, a dokładniej zbadanie aktualnego stanu zaawansowania i rozwoju SOO w polskich warunkach społeczno-gospodarczych. Tytuł prezentowanego tomu Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, dotyczącego społecznej odpowiedzialności, sugeruje, że autorzy zamieszczonych w nim tekstów swoje przemyślenia kierowali w stronę diagnozy aktualnego stanu SOO i kierunków potencjalnego doskonalenia tej koncepcji. Autorzy i redaktorzy tego opracowania naukowego będą usatysfakcjonowani sytuacją, w której zapoczątkowane tu rozważania staną się inspiracją i punktem wyjścia do dalszych opracowań poruszających interdyscyplinarne zagadnienie społecznej odpowiedzialności organizacji.


Liczba stron220
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Jadwiga Adamczyk: Obszary i kryteria oceny społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw     9
  Anna Baraniecka: Raportowanie o poziomie kapitału społecznego w Polsce – stan obecny i perspektywy    20
  Marcin Geryk: Rola skutecznej komunikacji z interesariuszami jako narzędzie kształtowania polityki w zakresie społecznej odpowiedzialności uczelni     40
  Ewa Głuszek: CSR wśród czołowych przedsiębiorstw Rankingu Odpowiedzialnych Firm – podejście tradycyjne czy nowoczesne?    52
  Sylwia Jarosławska-Sobór: Praktyczny wymiar paradygmatu społecznej odpowiedzialności w polskim górnictwie węgla kamiennego    68
  Ewa Jastrzębska: Kodeks etyczny jako element zarządzania przez wartości    78
  Magdalena Kaźmierczak: Bezpieczeństwo pracy – istotny element całościowej strategii działań CSR    88
  Katarzyna Klimkiewicz: Społeczna odpowiedzialność pracodawców – perspektywa teoretyczna a oczekiwania uczestników rynku pracy    97
  Elżbieta Kolasińska: Blaski i cienie praktyk społecznej odpowiedzialności organizacji    107
  Janusz Kroik, Jan Skonieczny: Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa w perspektywie granic organizacji    118
  Paweł Kuźbik: Odpowiedzialność społeczna w sporcie    130
  Adrian Pyszka: Wychodząc poza CSR, czyli jak tworzyć wartość w relacji firmy z interesariuszami, wykorzystując hybrydowe łańcuchy wartości    141
  Marcin Ratajczak: Koncepcja CSR w aspekcie osiąganych korzyści społecznych na przykładzie przedsiębiorstw agrobiznesu    156
  Piotr Rogala: Wysoka jakość życia jako nadrzędny cel społecznej odpowiedzialności biznesu    166
  Anna Stankiewicz-Mróz: CSR w obszarze personalnym po przejęciach w sektorze farmaceutycznym     174
  Ewa Stawicka: Stosowanie norm i standardów społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach sektora MŚP    185
  Justyna Szumniak-Samolej: Inicjatywy B Lab jako wsparcie w tworzeniu innowacyjnych modeli biznesowych opartych na idei CSR    195
  Przemysław Wołczek: Ewolucja podejścia do koncepcji zrównoważonego rozwoju na arenie międzynarodowej     206
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia