EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też konstruowanie się dziennikarskiej tożsamości zawodowej i jej współczesne transformacje. Zgodnie ze słowami: „Ja, które się ciągle zmienia, to ja, które żyje” (Virginia Voolf, Fale), można uznać, że dziennikarstwo w sensie nowoczesnym, które rodziło się – bynajmniej nie bezkonfliktowo – w XIX wieku, w XXI wieku dostosowuje się do swoich czasów, z uwzględnieniem zmian społecznych, kulturowych, politycznych, technologicznych. Zmiany w dziennikarstwie prowokują dyskusje o jego „śmierci”. Te są jednak chyba „przedwczesne”, choć pobudzające poznawczo i nośne społecznie. Dziennikarz o tożsamości „wibrującej”, o „nasyconym ja”, o wielu tożsamościach, uwikłany w politykę, zdeterminowany techniką – każde z ujęć mówi o tym, kim jest dziennikarz. Tu prosta odpowiedź: „Dziennikarz – osoba zajmująca się przygotowywaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu” nie zda egzaminu, powie bowiem tylko część prawdy o ludziach tworzących grupę bardzo złożoną, heterogeniczną, „płynną”. W tomie znajdujemy artykuły kładące akcent na opis tożsamości zbiorowej, profesjonalnej, a obok nich artykuły o charakterze case study, w których pokazano przenikanie się tego, co zbiorowe, z tym, co indywidualne, jednostkowe. Podobnie jak w dwóch wcześniejszych tomach z cyklu Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną, tak i w tym poświęconym tożsamości dziennikarza głos zabierają naukowcy reprezentujący różne dziedziny wiedzy, którzy zajmują się mediami i komunikacją zapośredniczoną medialnie; są to kulturoznawcy, medioznawcy, lingwiści, historycy i teoretycy literatury. Wszyscy autorzy są pracownikami Uniwersytetu Śląskiego lub są z nim związani.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 260 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-090-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
Ebook dostępny na rozdziały
Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarzaEBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne (Małgorzata Kita, Magdalena Ślawska) | 7 |
Część pierwsza | |
W poszukiwaniu istoty prywatności | |
Rozdział pierwszy | |
Ewa Kosowska | |
Prywata i prywatność w kulturze polskiej. Rekonesans | 11 |
Rozdział drugi | |
Urszula Żydek-Bednarczuk | |
Oikos i koine w dyskursie publicznym | 19 |
Część druga | |
Oblicza prywatności upublicznionej | |
Rozdział trzeci | |
Mirosława Wielopolska-Szymura | |
Intymność kontrolowana. Granice prywatności w erze dominacji mediów elektronicznych | 37 |
Rozdział czwarty | |
Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska | |
Mięso kobiet… albo śmiech na sali. O demokratyzacji sfery intymnej w mediach | 49 |
Rozdział piąty | |
Jacek Skorus | |
„O pomoc wołam, pani redaktor”. O pewnym typie telewizyjnych programów interwencyjnych | 68 |
Rozdział szósty | |
Magdalena Ślawska | |
Prywatność opublikowana? O dialogowym kształcie gatunków prasowych | 76 |
Rozdział siódmy | |
Katarzyna Sujkowska-Sobisz | |
Gry prywatnością w internetowych serwisach aukcyjnych | 91 |
Rozdział ósmy | |
Agnieszka Nęcka | |
Upublicznić intymność. Strategie tekstowego „bycia pisarzem” po 2000 roku | 113 |
Część trzecia | |
Formy prywatności w dyskursie naukowym | |
Rozdział dziewiąty | |
Marek Piechota | |
Limeryki. Od intymnej inspiracji do upublicznienia. (Awans czy degradacja?) | 135 |
Rozdział dziesiąty | |
Walery Pisarek | |
Moja i wspólna polszczyzna | 156 |
Rozdział jedenasty | |
Andrzej Łyda | |
Frazy nominalne mój mąż i moja żona w amerykańskim dyskursie publicznym mówionym | 166 |
Rozdział dwunasty | |
Małgorzata Kita | |
Przejawy dyskursu prywatności w naukowym piśmiennictwie polonistycznym | 181 |
Noty o autorach | 209 |