Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,27  34,44

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

29,2734,44

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też konstruowanie się dziennikarskiej tożsamości zawodowej i jej współczesne transformacje. Zgodnie ze słowami: „Ja, które się ciągle zmienia, to ja, które żyje” (Virginia Voolf, Fale), można uznać, że dziennikarstwo w sensie nowoczesnym, które rodziło się – bynajmniej nie bezkonfliktowo – w XIX wieku, w XXI wieku dostosowuje się do swoich czasów, z uwzględnieniem zmian społecznych, kulturowych, politycznych, technologicznych. Zmiany w dziennikarstwie prowokują dyskusje o jego „śmierci”. Te są jednak chyba „przedwczesne”, choć pobudzające poznawczo i nośne społecznie. Dziennikarz o tożsamości „wibrującej”, o „nasyconym ja”, o wielu tożsamościach, uwikłany w politykę, zdeterminowany techniką – każde z ujęć mówi o tym, kim jest dziennikarz. Tu prosta odpowiedź: „Dziennikarz – osoba zajmująca się przygotowywaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu” nie zda egzaminu, powie bowiem tylko część prawdy o ludziach tworzących grupę bardzo złożoną, heterogeniczną, „płynną”. W tomie znajdujemy artykuły kładące akcent na opis tożsamości zbiorowej, profesjonalnej, a obok nich artykuły o charakterze case study, w których pokazano przenikanie się tego, co zbiorowe, z tym, co indywidualne, jednostkowe. Podobnie jak w dwóch wcześniejszych tomach z cyklu Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną, tak i w tym poświęconym tożsamości dziennikarza głos zabierają naukowcy reprezentujący różne dziedziny wiedzy, którzy zajmują się mediami i komunikacją zapośredniczoną medialnie; są to kulturoznawcy, medioznawcy, lingwiści, historycy i teoretycy literatury. Wszyscy autorzy są pracownikami Uniwersytetu Śląskiego lub są z nim związani.


Liczba stron260
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-090-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 01 Wibrująca tożsamość dziennikarzy »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 02 Dziennikarstwo i media jako instytucje. Teoretyczna analiza problemu »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 03 Polski dziennikarz: między tendencyjnością a partyjnością »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 04 "Media worker" jako nowa postać dziennikarza informacyjnego »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 05 Tabloidyzacja na peryferiach. Doksa i stygmat prowincji »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 06 Dziennikarstwo w kontekście tabloidyzujących się mediów »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 07 Dziennikarskie opowieści o własnych tekstach jako przejaw tożsamości »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 08 Ja — w kilku osobach/kilka osób we mnie: dziennikarz, krytyk sztuki, naukowiec. Perspektywa autobiograficzna »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 09 Martyna Wojciechowska: dziennikarz — kobieta — podróżnik. Zawód i pasja »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 10 Twarze polskiej telewizji dawniej i dziś »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 11 Adam Mickiewicz — wieszcz trybunem ludu. Poeta w okowach dziennikarstwa »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 12 Zawód — nowoczesny felietonista (przypadek Henryka Sienkiewicza i Bolesława Prusa) »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 13 Bel Ami — prototyp nowoczesnego dziennikarza »

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 14 "Mszasakrada". Jak dziennikarze (s)potykali się z "Finneganów trenem"? »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne (Małgorzata Kita, Magdalena Ślawska)    7
  Prywata i prywatność w kulturze polskiej. Rekonesans    11
  Oikos i koine w dyskursie publicznym    19
  Intymność kontrolowana. Granice prywatności w erze dominacji mediów elektronicznych    37
  Mięso kobiet… albo śmiech na sali. O demokratyzacji sfery intymnej w mediach    49
  „O pomoc wołam, pani redaktor”. O pewnym typie telewizyjnych programów interwencyjnych    68
  Prywatność opublikowana? O dialogowym kształcie gatunków prasowych    76
  Gry prywatnością w internetowych serwisach aukcyjnych    91
  Upublicznić intymność. Strategie tekstowego „bycia pisarzem” po 2000 roku    113
  Limeryki. Od intymnej inspiracji do upublicznienia. (Awans czy degradacja?)    135
  Moja i wspólna polszczyzna    156
  Frazy nominalne mój mąż i moja żona w amerykańskim dyskursie publicznym mówionym    166
  Przejawy dyskursu prywatności w naukowym piśmiennictwie polonistycznym    181
  Noty o autorach    209
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia