X

  Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak) 7
  
  Jarosław Polak
  Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów 9
  
  Barbara Kożusznik
  Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy 33
  
  C z ę ś ć p i e r w s z a
  Dwa przepisy na zajęcia doskonałe
  
  Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny
  Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? 61
  
  Andrzej Boczarowski
  Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją 93
  
  C z ę ś ć d r u g a
  Rzecz najważniejsza. Komunikacja
  
  Jerzy Jarosz
  O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? 121
  
  Tomasz Rożek
  Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał 137
  
  Anna Guzy, Magdalena Ochwat
  W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli 151
  
  Eugenia Smyrnova-Trybulska
  Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się 187
  
  Michał Brol
  Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych 209
  
  Monika Jagielska
  Kształcenie w językach obcych. Warto? 233
  
  C z ę ś ć t r z e c i a
  Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów?
  
  Marek Adamiec
  Pomagamy myśleć. Kilka zasad 243
  
  Damian Grabowski
  Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego 265
  
  Marta Stasiła-Sieradzka
  Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela 297
  
  Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała
  Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami 317
  
  Barbara Smorczewska
  Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego 351
  
  Dawid Stanik
  Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat 365
Uczyć z pasją - 09 Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Kategoria

Pedagogika pracy

ISBN-13

978-83-8012-136-2

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 0,42 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Barbara Kożusznik, Jarosław Polak
5.0 / 5 (1 głosów)
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

4,00

3,20

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.


Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 1 )
1
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!