Uczyć z pasją - 01 Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów

-15%

Uczyć z pasją - 01 Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów

Wskazówki dla nauczycieli akademickich

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

3,40  4,00

Format: pdf

3,404,00

cena zawiera podatek VAT

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-136-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak)    7
  Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów    9
  Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy    33
  Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić?    61
  Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją    93
  O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce?    121
  Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał    137
  W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli    151
  Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się    187
  Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych    209
  Kształcenie w językach obcych. Warto?    233
  Pomagamy myśleć. Kilka zasad    243
  Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego    265
  Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela    297
  Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami    317
  Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego    351
  Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat    365
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia