Dziennikarz i doradca public relations. Aspekty etyczne i prawne zawodu

Dziennikarz i doradca public relations. Aspekty etyczne i prawne zawodu

1 opinia

Wydawca:

Difin

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,00

Format: pdf

44,00

cena zawiera podatek VAT

Publikacja zawiera charakterystykę zawodu dziennikarza oraz doradcy public relations w kontekście ustalenia granicy między prawem powszechnie a prawem wewnętrznie obowiązującym. Odnosi się do możliwości uznania dziennikarzy i doradców public relations za zawody wolne oraz zawody zaufania publicznego, porusza również temat zawodów regulowanych. Sporo miejsca poświęca samoregulacji zawodowej.


dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations:


(...) Monografia dr Miry Poręby podejmuje bardzo istotną kwestię deontologii zawodów zajmujących się komunikowaniem – dziennikarza i specjalisty public relations. Szczególnie interesujące są rozważania dotyczące zawodu specjalisty public relations, którego przedstawiciele powinni dostosować się do przepisów prawnych odnoszących się do m.in. prawa do informacji, prawa prasowego, prawa autorskiego czy też regulacji dotyczących produktów z dziedzin szczególnych będących przedmiotem zainteresowania (...). W mojej opinii książka powinna stać się lekturą obowiązkową dla specjalistów public relations, którym etyka zawodowa wyznacza sposób realizacji codziennych obowiązków.


Liczba stron273
WydawcaDifin
ISBN-13978-83-7930-189-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

Wykaz skrótów

  <div>Wstęp

Rozdział 1. Prawo powszechnie obowiązujące a prawo wewnętrznie obowiązujące (w kontekście prawnej regulacji wolnych zawodów zaufania publicznego)

  <div>1. Prawo powszechnie obowiązujące a prawo wewnętrznie obowiązujące: ustalenia pojęciowe
  <div>2. Cechy szczególne regulacji normatywnej wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego
  <div>2.1. Zawody zaufania publicznego a wolne zawody
  <div>2.2. Źródła prawa w zakresie zawodów zaufania publicznego i wolnych zawodów – charakterystyka teoretycznoprawna
  <div>3. Etyka i odpowiedzialność zawodowa przedstawicieli wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego
  <div>3.1. Współczesne pojmowanie etyki zawodowej
  <div>3.2. Deontologia zawodów zaufania publicznego

  <div>Rozdział 2. Zawody dziennikarza i doradcy public relations a normatywna regulacja wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego w polskim porządku prawnym

  <div>1. Szkic historyczny zawodu dziennikarza i organizacji środowiska dziennikarskiego
  <div>2. Szkic historyczny zawodu doradcy public relations i organizacji środowiska public relations
  <div>3. Normatywna regulacja zawodów dziennikarza i doradcy public relations
  <div>3.1. Normatywna regulacja zawodu dziennikarza
  <div>3.2. Normatywna regulacja zawodu doradcy public relations
  <div>4. Zawody dziennikarza i doradcy public relations jako sui generis zawody zaufania publicznego
  <div>5. Wartości i zasady deontologiczne w zawodach dziennikarza i doradcy public relations
  <div>5.1. Deontologia zawodu dziennikarza
  <div>5.2. Deontologia zawodu doradcy public relations
  <div>6. Etyka mediów a etyka dziennikarska
  <div>7. Etyka biznesu a etyka public relations

  <div>Rozdział 3. Odpowiedzialność zawodowa i prawna dziennikarza

  <div>1. Ogólne zasady odpowiedzialności zawodowej dziennikarza
  <div>2. Odpowiedzialność karna dziennikarza
  <div>3. Odpowiedzialność cywilna dziennikarza
  <div>4. Podstawowe standardy w dziedzinie mediów masowych (w świetle uchwał Komitetu Ministrów Rady Europy oraz wybranego orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w zakresie swobody wypowiedzi)

  <div>Rozdział 4. Odpowiedzialność zawodowa i prawna doradcy public relations

  <div>1. Ogólne zasady odpowiedzialności zawodowej doradcy public relations
  <div>2. Odpowiedzialność karna doradcy public relations
  <div>3. Odpowiedzialność cywilna doradcy public relations
  <div>4. Model odpowiedzialności prawnej doradcy public relations (perspektywa teoretycznoprawna)

  <div>Rozdział 5. Zawód dziennikarza oraz doradcy public relations w świetle badań socjologicznych oraz ekonomiki mediów

  <div>1. Wyniki badań opinii publicznej dotyczące postrzegania zawodu dziennikarza oraz wybranych zawodów zaufania publicznego
  <div>2. Ekonomika mediów a zawód dziennikarza oraz doradcy public relations

  <div>Uwagi końcowe

  <div>Bibliografia

  <div>Wykaz źródeł
  <div>Wykaz aktów normatywnych
  <div>Źródła prawa międzynarodowego
  <div>Źródła prawa krajowego powszechnie obowiązującego
  <div>Źródła prawa wewnętrznie obowiązującego
  <div>Źródła międzynarodowe
  <div>Źródła polskie
  <div>Kodeksy amerykańskie
  <div>Orzecznictwo
  <div>Orzecznictwo polskich sądów i Trybunałów
  <div>Orzecznictwo Sądu Najwyższego
  <div>Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego RP
  <div>Orzecznictwo sądów rejonowych
  <div>Orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu
  <div>Źródła internetowe
  <div>Inne
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia