Dramat i doświadczenie

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,86  56,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

36,8656,70

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Dramat i doświadczenie to publikacja nawiązująca do rozważań, podejmowanych w nurcie poetyki doświadczenia, z intencją włączenia w ten obszar badawczy refleksji o dramacie i teatrze. Stanowi ona pokłosie konferencji o tym samym tytule, zorganizowanej przez Zakład Teatru i Dramatu Instytutu Nauk o Kulturze UŚ w maju 2012 roku.


Książka podzielona została na pięć części, prezentujących wieloaspektowe związki i zależności między dramatem i doświadczeniem. Rozważania autorów obejmują m.in.: prezentację zmian w sposobie artykułowania problematyki doświadczenia, różne projekty lektur tekstów dramatycznych, stanowiących reprezentacje konkretnych doświadczeń człowieka (jednostkowych bądź zbiorowych) czy na przykład refleksję o dramacie, która w obręb analizy tekstu włącza również perspektywę wykonawczą i performatywną.


Zgromadzone w tomie różnorodne artykuły, świadczące o sporym zainteresowaniu problematyką dramatu i doświadczenia, stanowić mogą punkt wyjścia do podjęcia dalszej dyskusji na ten temat, do której redaktorzy i autorzy tomu zapraszają również czytelnika.


Liczba stron496
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-131-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Dramat i doświadczenie

  1. 01 Podmiot w transmedialnym dialogu z kulturą. Od fantazmatu do nowych form dramatu egzystencji »
  2. 02 Doświadczenie odcieleśnione: nowe wymiary dramatyzacji w świecie nowych mediów »
  3. 03 Doświadczenie pamięci »
  4. 04 Ostatnia zabawa. Doświadczanie dramatu i dramat doświadczania w "Ostatniej taśmie" Samuela Becketta i "Zabawie" Sławomira Mrożka na tle przemian kulturowych... »
  5. 05 Dramatyczne i teatralne reprezentacje przeżywania historii »
  6. 06 Tekst dramatyczny jako reprezentacja doświadczenia obozowego na przykładzie utworu "Jedno serce" Włodzimierza Głowackiego »
  7. 07 Wojenne doświadczenie na pograniczu rzeczywistości i fantastyki w dramaturgii Niny Sadur »
  8. 08 Doświadczenie stanu wojennego w spektaklu "Piołun" Teatru Ósmego Dnia »
  9. 09 Teatr jako zapis doświadczeń jednostki i pamięć narodu. (Współczesny nurt czeskiego teatru dokumentalnego i politycznego) »
  10. 10 Tekst dramatyczny jako reprezentacja doświadczenia zbiorowego na przykładzie "Naszej klasy. Historii w XIV lekcjach" Tadeusza Słobodzianka »
  11. 11 "Hekabe", czyli o granicy cierpienia »
  12. 12 Rzeźby z mgły — doświadczenie wizualne Witkacego »
  13. 13 Doświadczenie śmierci w dramacie Jeana-Paula Sartre’a »
  14. 14 Śmierć jako doświadczenie graniczne w polskim dramacie współczesnym »
  15. 15 Poetyckie monologi kobiet w dramatach Tadeusza Różewicza jako formy artykulacji doświadczeń granicznych »
  16. 16 W stronę metafizyki. Doświadczanie życia — doświadczanie teatru w dramatach Jona Fossego »
  17. 17 Czy możliwy jest brak dramatu w dramacie o śmierci? ("Kwintet" Andrzeja Stasiuka) »
  18. 18 Doświadczenie Boga w najnowszym polskim dramacie »
  19. 19 Dramat doświadczenia a doświadczenie dramatu »
  20. 20 "Syn naturalny" Denisa Diderota: dramat jako komemoracja przeżycia i jako eksperyment »
  21. 21 Doświadczenie Innego w dramatach Bernarda-Marie Koltesa »
  22. 22 Czas żałoby. Niewystarczalność poetyki dramatu realistycznego na przykładzie dramatu Ariela Dorfmana "Śmierć i dziewczyna" »
  23. 23 Doświadczenie pustki we współczesnym dramacie bułgarskim »
  24. 24 Melancholia jako sposób doświadczania rzeczywistości w dramatach Hanocha Levina »
  25. 25 Doświadczenie kobiece. Odrzucona w dramatach Antoniny Grzegorzewskiej »
  26. 26 Doświadczone — powtórzone: strategie reprezentacji świata w wybranych dramatach Artura Pałygi i Zyty Rudzkiej »
  27. 27 Dramat a kult na przykładzie misterium wielkanocnego »
  28. 28 Teatralne portrety artystów. Dramatyczność biografii w inscenizacjach Jerzego Jarockiego i Krystiana Lupy »
  29. 29 "Poczekalnia.0" w reżyserii Krystiana Lupy — prehistoria tekstu »
  30. 30 Estetyka doświadczenia a doświadczenie estetyczne w twórczości dramatycznej Tadeusza Słobodzianka »
  31. 31 "Bezrobotny aktor staje się autorem". Zjawisko pisania dramatów dla własnej sceny na przykładzie wybranych dramatów Fausta Paravidina »
  32. 32 Autor/reżyser. Doświadczenie sceny w twórczości Didier-Georgesa Gabily’ego i Joëla Pommerata »
  33. 33 Artykulacja "doświadczenia" w twórczości scenicznej Rodriga Garcíi »
  34. 34 Doświadczenie sceny w polskim dramacie najnowszym »
  35. 35 "Zagraj to jeszcze raz, Marsjaszu" — performatywność w dramacie współczesnym na podstawie tekstów: "III Furie", "Lenz", "Judyta" i "Jak być kochaną" w kontekście... »

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia