Psychologia zeznań świadków (w ćwiczeniach) - 03 Część III. Warunki i sytuacje dzielące spostrzeżone zdarzenia od składanych zeznań

-15%

Psychologia zeznań świadków (w ćwiczeniach) - 03 Część III. Warunki i sytuacje dzielące spostrzeżone zdarzenia od składanych zeznań

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

4,68  5,50

Format: pdf

4,685,50

cena zawiera podatek VAT

Podręcznik zawiera 41 eksperymentów nawiązujących do najważniejszego kierunku prowadzonych przez psychologów sądowych poszukiwań związanych z obszarem psychologii zeznań świadków. Dobierając eksperymenty, zwracano uwagę na elementy strukturalne psychologicznej problematyki zeznań świadków, które wywodzą się z opracowanego przez J.M. Stanika modelu zeznań świadków. Model ten porządkuje w sposób ogólny uwarunkowania wpływające na percepcję zdarzeń, przetwarzanie przyjętych treści, spostrzeżeń oraz na etap formowania się zeznań udzielanych przez świadków w toku przesłuchania.
Każde ćwiczenie poprzedzone jest krótkim merytorycznym wprowadzeniem do wybranego problemu, z którego wynikają kierunki analizy wyników. Większość eksperymentów została przygotowana tak, aby osobami badanymi mogli być studenci z grupy ćwiczeniowej oraz aby można je było przeprowadzić w salach lekcyjnych.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów (studiów stacjonarnych i niestacjonarnych) oraz wykładowców na kierunkach, w ramach których omawiana jest problematyka funkcjonowania człowieka w roli świadka.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-2339-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Zamiast wstępu (Jan M. Stanik, Agnieszka Roszkowska)    9
  Trudność dostrzegania – „było zbyt ciemno”    15
  Adaptacja wzroku – „od jasności do ciemności”    22
  Relacja między figurą i tłem – złudzenie 1.    29
  Spostrzeganie wzrostu osoby w zależności od kontekstu – złudzenie 2.    31
  Efekt pierwszeństwa i świeżości – lista słów    37
  Efekt pierwszeństwa i świeżości – opowiadanie    40
  Krzywa zapominania    44
  Wpływ kontroli procesu hamowania na jakość zeznań osób w wieku podeszłym    48
  Zależność zapamiętywania i pamiętania od doświadczenia    53
  Wpływ bodźców zagrażających na procesy postrzegania u osób w wieku podeszłym    58
  Zagrożenie samooceny a zdolność zapamiętywania i odtwarzania szczegółów    63
  Wpływ wybranych zmiennych osobowościowych na trafność zeznań (eksperyment A)    69
  Podatność na sugestię    72
  Lęk a podatność na sugestię    74
  Poziom konformizmu świadka a trafność zeznań    80
  Postawa świadka wobec przesłuchującego a trafność zeznań    85
  Wpływ dezinformacji na trafność zeznań świadków (czteroetapowa procedura eksperymentalna)    93
  Wpływ dezinformacji na trafność zeznań świadków (trzyetapowa procedura eksperymentalna)    106
  Efekt dezinformacji a trafność zeznań    113
  Jak zapamiętujemy i przekazujemy informacje    118
  Przesłuchanie powtórne a trafność zeznań – Nie pamiętam, co zeznałem    121
  Rezultaty zeznań świadków w przesłuchaniu powtórzonym    124
  Przesłuchanie powtórne a trafność zeznań – To nie są moje zeznania    129
  Przesłuchanie pierwotne i wtórne – analiza porównawcza    132
  Atmosfera przesłuchania    139
  Stres przesłuchania    145
  Wpływ struktury logiczno-gramatycznej pytań na trafność zeznań (eksperyment B)    151
  Wpływ modalności zawartej w pytaniach na trafność zeznań (eksperyment C)    160
  Intuicyjny versus racjonalny styl myślenia osoby przesłuchującej a rodzaj pytań zadawanych świadkom i ocena wiarygodności    167
  Tradycyjne metody przesłuchań a przesłuchanie poznawcze    173
  Komunikacja niewerbalna w relacji przesłuchujący – przesłuchiwany i jej wpływ na efekty zeznań    176
  Wpływ autorytetu a podatność na sugestię    181
  Autorytet przesłuchującego (wskaźniki i szacowanie)    189
  Postawa dominacji przesłuchującego i jej wpływ na efekty zeznań    194
  Aprobująca a dezaprobująca postawa przesłuchującego a efekty zeznań    199
  Wpływ atmosfery przesłuchania na przypominanie sobie zdarzeń dawnych (z dzieciństwa)    204
  Jak psycholodzy szacują wiarygodność zeznań małoletnich świadków    213
  Kryteria wiarygodności zeznań świadków. Podobieństwa i różnice    215
  Kłamię czy nie kłamię – wykorzystanie kryteriów wiarygodności Stellera do oceny zeznań świadków    217
  Przystępność kategorii interpretacyjnej (moralny versus sprawnościowy) a stopień wiarygodności przypisywanej świadkom i ich zeznaniom    222
  Sposoby i formy zeznawania świadków kłamiących    229
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia