Oblicza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

-20%

Oblicza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,80  26,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

20,8026,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książkę otwiera omówienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) w kontekście zmiany organizacyjnej, jaka nastąpiła w trzech koncernach działających na polskim rynku. Czytelnik znajdzie tu obraz SOP w formie dojrzałej, którą z powodzeniem nazwać można dobrą praktyką. Druga analiza osadza badane zjawisko w kontekście lokalnym, ukazuje kształtowanie się tej instytucji w relacji z interesariuszami zewnętrznymi organizacji. Wreszcie opisujemy SOP w zróżnicowanych krajowych kontekstach instytucjonalnych. Najobszerniejsza, czwarta część publikacji zawiera studia przypadków.
Dzięki zastosowaniu perspektywy instytucjonalnej udało się kompleksowo przedstawić oblicza odpowiedzialności przedsiębiorstw w różnych sferach rzeczywistości społecznej i zwrócić uwagę na elitarność koncepcji SOP, a także przybliżyć zależność jej kształtu od sposobu funkcjonowania instytucji publicznych, relacje między odpowiedzialnymi i nieodpowiedzialnymi działaniami organizacji a instytucjami z jej otoczenia, takimi jak rynek czy regulacje prawne. Co również istotne, zastosowanie tej perspektywy umożliwiło ujęcie SOP w sposób procesualny, który uwidacznia najistotniejsze czynniki zmian.


Liczba stron352
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-463-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Włodzimierz Pańków, Marta Strumińska-Kutra
  Wstęp. Odpowiedzialność w różnych kontekstach instytucjonalnych, organizacyjnych
  i społecznych  7
  Część I. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
  w kontekści e zmiany organizacyjnej
  Bolesław Rok
  Rozdział 1. Instytucjonalizacja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw….
  Perspektywa teoretyczna i strategia badawcza  19
  Część II. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
  w kontekści e lokalnym
  Marta Strumińska-Kutra
  Rozdział 2. Rekonstrukcje odpowiedzialności przedsiębiorstw.
  Perspektywa teoretyczna i strategia badawcza  39
  Marta Strumińska-Kutra
  Rozdział 3. Wyniki analiz empirycznych  50
  Część III. Międzynarodowe aspekty społecznej odpowiedzialności
  przedsiębiorstw
  Joanna Woźniczko
  Rozdział 4. Krajowe konteksty instytucjonalne a społeczna odpowiedzialność
  przedsiębiorstw  77
  Joanna Woźniczko
  Rozdział 5. Ilustracja empiryczna  90
  Włodzimierz Pańków
  Podsumowanie. Czym jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, organizacji?
  Spojrzenie socjologa ekonomicznego 112
  Analizy przypadków
  Część I (Bolesław Rok)
  1. Microsoft: zaangażowanie społeczne 129
  2. PKN Orlen: doskonalenie kultury organizacyjnej 139
  3. Danone: odpowiedzialność przez innowacyjność 151
  Część II (Marta Strumińska-Kutra)
  1. Konflikty o fermy hodowlane 161
  2. Konflikt wokół zakładów przetwórstwa drewna 185
  3. Konflikt o linię elektroenergetyczną 207
  4. Konflikt o rozbudowę fermy hodowlanej 227
  5. Konflikt o oczyszczalnię i spalarnię 246
  6. Konflikt o lokalizację wytwórni mas bitumicznych 269
  Część III (Joanna Woźniczko)
  1. Fińskie przedsiębiorstwo w Finlandii 294
  2. Fińskie przedsiębiorstwo w Polsce 324
  Bibliografia 342
  Noty o autorach 349
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia